Twister goes Molded

Zeker slim.
Ik twijfel maar volgens mij doen de mannen van Team Stobel ook iets degelijks.
Zij gebruiken een in een mal geschuimde PS kern en "persen" deze net zo als Alex in een neg mal.
De methode van Alex is een stuk "eenvoudiger"

Alex, schuur je het depron eerst in profiel of gaat het scherp gesneden in de mal.

Frans

En zo word hij dan. Romp zonder pylon en depron staartvlakken voorzien van kevlar scharnier en kleurtje.

normal_34~1.jpg

normal_35~1.jpg

normal_36~1.jpg

normal_37~1.jpg

Omdat de deelnaad van de romp in het midden zit was dat nogal lastig te realizeren. Voordeel hier van is ook dat de vleugel erg stijf op de romp kan worden geschroefd en geen speling meer toelaat. Ballast kan worden toegevoegd vanuit de cockpit dus hoeft de vleugel er bijna nooit af. (tenzij je 'm natuurlijk in een koffer vervoert).

Echt super Alex...

Respect!!

Ik ben zelf een beetje aan het klooien met glas en epoxy, Ik moet zeggen valt nog niet mee om een beetje goed reproduceerbaar resultaat te hebben.

Is het niet een idee om eens een workshop te houden om beginners zo als ik de kneepjes bij te brengen.

GJ

Al een paar keer inmiddels. Kist vliegt erg goed en gooit erg hoog. Verbazend dat de kist met 260 gram nog zo goed in wat wind wil vliegen. Als of hij nog minder ballast nodig heeft dan de kist met Pylon.

Geen idee of het sterker/beter/lichter is dan je andere vleugels, maar het ziet er in ieder geval prachtig uit.

Back