Nou Raf, een video zit er nog niet in, mijn vrouw had niet de camera bij haar die ik normaal meebreng, dus dat wordt dan voor de volgende keer.
Affijn, gisteren dus dan maar de maiden gedaan, goed weer en het vertrouwde testmeertje, afgebakend en slechts 1 mtr diep, dus als het zoeken wordt krijg je hem zeker terug.
Foto's dus,
De vooraf check, vooral aandacht gegeven aan het boeisystem.
Eerst maar wat testrondjes gevaren om te zien hoe ze zich gedraagt, draaicirkel is niet verkeerd, actieradius moet wel beter, ligt nu rond de 25 mtr, antennedraad moet dus worden verplaatst.
Daarna afgezonken tot op deze hoogte, de ballasttank is dan volledig gevuld, ik houd dus iets aan drijfvermogen over.
Een mooi voorbeeld van topsnelheid op schaal, dit is ongeveer op slechts 30% van het totale vermogen, zwaar overpowered bootje dus.
Lage snelheid gaat ook goed, mooi stabiel kruipt ze hier door het water, je kon letterlijk de bladen tellen van de schroef.
Een testrondje om te zien of ik alleen op vermogen, met volle ballasttank, haar omhoog kon sturen, mede vanwege het extra reserve vermogen is dat geen probleem.
Ook uitgeprobeerd of de draden/stangen op de vinnen werken zoals dat zou moeten, een aantal rondjes gevaren met de reddingsboei op sleeptouw.
Ja, en dan dit, het volle vermogen erop en gaan, moest het gewoon even uitproberen, affijn ze veranderd gewoon in een ongeleide torpedo.
Zo snel als ze ondergaat zo is ze ook weer boven, eigenlijk een beetje gekkenwerk, op een meeting varen op deze wijze is niet te adviseren, je bent altijd te laat met reageren, met alle gevolgen van dien.
Al met al een goede testdag, er moeten zeker wat dingen aangepast worden, vooral het zwaartepunt ligt te hoog, dus dat wordt weer frummelen met lood en schuim, wellicht dat ik alles nog ga redden voor de subsail, ik neem haar in ieder geval wel mee.