Hein,
Die gyro's kostten toen inderdaad een beste smak geld, vandaar dat ik er maar eentje had gekocht en in de VIIC heb geplaatst.
Wat de nauwkeurigheid betrefd, ik ben tot nu toe nog niet een electronische variant tegengekomen die het zo goed doet, de VIIC kan op topsnelheid precies op peroscoophoogte lopen met gering hoogte verschil
Als alles goed verloopt wil ik de andere gebruiken voor de V80, die heb ik moeten beperken in snelheid omdat de electronische balansregeling hem anders niet kan bijbenen.
Grappig om al die bekende namen weer voorbij te zien komen, vooral omdat ik de meeste zelf ken, ik ben zo rond 1983 begonnen met duikboten, ik heb ook nog talloze foto's van al die meetings, misschien kunnen we in de toekomst daarmee een draadje openen, kunnen anderen ook eens zien hoe we geploetert hebben in het verleden.
Raf,
Net zoals jij heb ik in het verleden zelf een balansregelaar gebouwd, op precies dezelfde wijze, ik gebruikte een omgebouwde failsave print in combinatie met een LDR en lampje, die ook werd afgeschermd met een pendeltje in een lichtdicht doosje, werkte goed, maar die heli gyro blijft het beste.
Dat oliebadje gebruikt Jan Groot ook, meer om de beweging te dempen en alles nog vloeiender te laten werken.
Lex,
Ik heb er al een omgebouwd in het verre verleden, dus voor mij is het nu simpel kopieren, vindt het wel leuk om te laten zien hoe dat in zijn werk gaat.
Alle onderdelen gezaagd en een stukje PVC pijp van 16 mm past precies in het tonnetje van het bewegende gedeelte.
Door middel van een lange M3 schroef wordt alles verbonden.
Een proefpassing van alle onderdelen, nu kan ik nu alle onderdelen op het bewegende deel gaan plaatsen, wordt vervolgd dus.