Mijn bestelde messing plaat is afgelopen week gearriveerd, kon ik eindelijk beginnen aan de binnenkant van de boot.
De eerste stap was het maken van de waterdichte schotten, daarop komen dan weer de servo's en de nodige andere dingen zoals waterdichte doorvoeren, maar dat komt later wel aan bod.
Allereerst maar eens de tekening uitgerold en de boot ervoor om de meest gunstige plek voor de schotten te vinden.
Eerst maar de maten opgenomen, daarvoor de houten ribben gebruikt die ik nog had liggen van het maken van de plug, met tape de twee helften aan elkaar gezet op de juiste vorm en maat.
Volgende stap is het overzetten van de vorm op karton, zoals je al kan zien is het voorste schot ietwat anders dan de achterste, dit is gedaan met een reden.
Dit is het idee, op deze wijze opengevouwen krijg ik wat extra ruimte onder de torpedo buizen.
Hier krijg je een beter idee hoe het eruit ziet, als proef geplaatst onder de buizen, normaal is dit verloren ruimte, en zoals bij ieder model is ruimte gebrek altijd een probleem, dus alles wat je terug kan winnen is mooi meegenomen.
Nadat ik de definitieve vorm had bepaald van de mallen de boel overgezet op de messingplaat.
Met de figuurzaag uitgezaagd, en het voorste schot in vorm gebogen, tevens het eerste begin gemaakt met de zittingen voor de torpedo buizen.
Volgende week wordt de draaibank opgestart voor het maken van de doorvoeren, als het meezit kom ik ook nog aan de glijlagers van de as toe, affijn ik zal wel zien.