Ga toch maar een draadje beginnen over deze boot en het onderhoud/ wijzigingen die er aan gedaan gaan worden.
Na 2,5 jaar geleden een U-47 van dynamische naar statisch te hebben omgebouwd begon het toch weer te kriebelen wat de U-boot betreft.
De meesten van jullie zullen de boot kennen als de U-1234 van Douglas.

Bijna 2m lang en ruim 17 kg zwaar.
Verandering 1 is de doop naar U-869. Waarom? Om te beginnen kon ik voor U-1234 geen bewijs vinden voor een Schnorchel en de flak uitrusting van de boot.
U-869 staat bekend als de U-who? Is in '45 voor de Amerikaanse kust met all hands vergaan, waarschijnlijk door toedoen van een van zijn eigen acoustische torpedo's. U-869 was uitgerust met een flakvierling tot de laatste modificatie waar o.a. de uitsparing in het voordek kwam om de duiktijd te reduceren.
Voorbeeldje van U-190:

Stap 1 voor de doop was dan ook het aanbrengen van U-869's logo: De Olympische ringen verwijzend naar de Olympische spelen in Duisland 1936. Officieren die in dat jaar van de academie kwamen, adopteerden de ringen als hun persoonlijk embleem.

Deze ga ik denk ik toch vervangen voor een iets groter exemplaar. Huidige logo is 10mm breed en het gaat 15mm worden. Maatje van me heeft een prof snijplotter dus mogelijkheden genoeg! Misschien dat het logo nog in kleur komt. Dus mochten er meer duikboten voorzien moeten worden van symbolen, nummers of andere stickers voor meetings etc: stuur dan even een pb!
De boot heeft ook een transportkist. Die is momenteel helemaal wit en daar komt wat kleur op. Daar heeft wederom mijn maatje een oplossing voor aangeleverd in de vorm van een herkenbaarder logo welke los staat van U-869. Namelijk de welbekende lachende zwaardvis:

Logo is bijna 45 cm breed.
Back to U-869:
Momenteel is al het inwendige uit de boot gehaald. Dit is om 2 redenen.
1: Leer ik direct hoe de boot in elkaar zit en hoe het pneumatische systeem voor de ballast tank werkt.
2: De bedrading en electronica kan netter ingebouwd worden. Is nu nogal onoverzichtelijk wat bedrading betreft.
En aangezien het toch lekker vriest buiten en het bijna te koud is om heli te vliegen... tijd genoeg voor wat installatie werk!
Tot zover!
Groet Merlijn
Na 2,5 jaar geleden een U-47 van dynamische naar statisch te hebben omgebouwd begon het toch weer te kriebelen wat de U-boot betreft.
De meesten van jullie zullen de boot kennen als de U-1234 van Douglas.

Bijna 2m lang en ruim 17 kg zwaar.
Verandering 1 is de doop naar U-869. Waarom? Om te beginnen kon ik voor U-1234 geen bewijs vinden voor een Schnorchel en de flak uitrusting van de boot.
U-869 staat bekend als de U-who? Is in '45 voor de Amerikaanse kust met all hands vergaan, waarschijnlijk door toedoen van een van zijn eigen acoustische torpedo's. U-869 was uitgerust met een flakvierling tot de laatste modificatie waar o.a. de uitsparing in het voordek kwam om de duiktijd te reduceren.
Voorbeeldje van U-190:

Stap 1 voor de doop was dan ook het aanbrengen van U-869's logo: De Olympische ringen verwijzend naar de Olympische spelen in Duisland 1936. Officieren die in dat jaar van de academie kwamen, adopteerden de ringen als hun persoonlijk embleem.

Deze ga ik denk ik toch vervangen voor een iets groter exemplaar. Huidige logo is 10mm breed en het gaat 15mm worden. Maatje van me heeft een prof snijplotter dus mogelijkheden genoeg! Misschien dat het logo nog in kleur komt. Dus mochten er meer duikboten voorzien moeten worden van symbolen, nummers of andere stickers voor meetings etc: stuur dan even een pb!

De boot heeft ook een transportkist. Die is momenteel helemaal wit en daar komt wat kleur op. Daar heeft wederom mijn maatje een oplossing voor aangeleverd in de vorm van een herkenbaarder logo welke los staat van U-869. Namelijk de welbekende lachende zwaardvis:

Logo is bijna 45 cm breed.

Back to U-869:
Momenteel is al het inwendige uit de boot gehaald. Dit is om 2 redenen.
1: Leer ik direct hoe de boot in elkaar zit en hoe het pneumatische systeem voor de ballast tank werkt.
2: De bedrading en electronica kan netter ingebouwd worden. Is nu nogal onoverzichtelijk wat bedrading betreft.
En aangezien het toch lekker vriest buiten en het bijna te koud is om heli te vliegen... tijd genoeg voor wat installatie werk!
Tot zover!
Groet Merlijn
Laatst bewerkt: