Ik meende dat ooit eens gehoord te hebben... Maar als dat gewoon kan is het alleen maar mooi meegenomen! Heb zelf een FC-16 voor de U-boot. Uitgebouwd met een lineair kanaal en 2 schakelaars. Alle 3 origineel futaba. Dat is dan alweer een zorg minder
Ligt aan het merk en type zender. Een F14 en FC16 moeten bijvoorbeeld 22K op het midden pootje hebben, de FX-18 heeft weer geen weerstanden nodig. Bij twijfel even de vraag op het elektronica subforum plaatsen, of gebruiker Corien PB'en.
ik heb op de mijne ook geen weerstanden zitten en dat werkt gewoon. en op de site van graupner zag ik bij de schakelaars ook geen weerstanden er tussen zitten. dus graag even uitleg indien mogelijk.
Zojuist mijn schakelaars gecontroleerd en daar zitten geen weerstanden op. Had ze er bij mijn F-14 wel aan gesoldeerd op advies. De schakelaars die ik nu in de FC-16 heb zitten zijn in een modelbouwzaak gekocht en staan ook specifiek aangeschreven voor gebruik in de FC-16. Tevens het probleem met de waterpomp onderschept. Deze bleef continu draaien en nu blijkt dat de pomp een 3 standen schakelaar nodig heeft en op de zender zit nu een 2 standen. Dat is dus zo verholpen. Was er even niet van uit gegaan dat de pomp in deze setup ook de andere kant op kan draaien. Vandaar het continu lopen met de 2 standen schakelaar. Ook al even een kleine speurtocht gestart naar de magneet schakelaars die door gefikt zijn van de ventielen.. dat gaat weer geld kosten... Gelukkig is de rust na behoorlijk veel frustratie weer wat terug gekeerd. Waar een paar tankjes methanol/nitro verstoken met de 20 jaar oude schaalheli op zondagmiddag al niet goed voor is!
Kijk maar uit....heb ik ook een keer gedaan......frustratie in mijn lijf en dan heli vliegen Ik kwam er toen achter dat een heli crashen de snelste waardevermindering is die je maar voor kan stellen. 1500 euro in 1,02 sec -> 10 Euro schrootwaarde.... En moet je de boel zelf nog opruimen ook ;-)
Ghehe.. Don't worry Harry. Ik ken mezelf wat dat betreft met vliegen erg goed. Ik merk wel wanneer ik nonchalant ga vliegen en onnodige risico's neem. Echter... met deze heli: Kan ik alleen maar genieten. Een Robbe Schluter Hughes 500 met Junior 50 II mechaniek uit '92. 120 cm lang en idem rotordiamter. Vlieg em uiteraard met de mechanische tolgyro uit die tijd. Met 7,5 cc iets under powered en dat is goed te horen in het filmpje wanneer je in een dalende vlucht pitch terugneemt en de motor opeens behoorlijk optoert want dat blokje moet in de hover en FFF erg hard werken! Zuipt bijna 400 ml met 15% nitro in 6 minuten weg Beestje weegt incl volle tank ronde de 3,8 kg! Maar ze vliegt zo fijn en daar ben ik ook wel zuinig op. Zelfs mijn FBL Trex 550 heeft het onderspit moeten delven tegen deze heli omdat die 550 te saai werd om te vliegen. Maar dit schlutertje... heerlijke machine en binnenkort word ze vertroeteld met een nieuwe uitlaat, grote beurt en waarschijnlijk een nieuw kleurtje zodat ze tiptop is voor 2 grote meetings in het voorjaar ( oldie en rc heliparts )
De waterpomp is effectief 1 kant op, je kan deze dan ook niet 2 kanten op laten draaien. dan pompt ie namelijk dezelfde kant op maar met minder cappaciteit.
Jonkje, waarom gebruik je een waterpomp en perslucht? Dat is toch dubbel? Bij mijn FC-18 gebruik ik ook schakelaars zonder weerstanden. Hein
@ Jonkje ff nog eentje offtopic: Hiermee heb ik nog gevlogen. Beetje zwaar, maar super stabiel en was erg leuk om te vliegen Een Trex 600 mechaniek en een Funkey Bell222 romp Dit is overigens niet de heli die ik in elkaar heb gevlogen Groet, Harry
Ach, wat is off topic; deze duiken ook.... soms iets te lang en te hard, dat wel. Mooi ding trouwens; ik heb die 222 altijd een fraaie kist gevonden. Rob
Ah dan is dat het verschil in rpm wat je hoort. Weer iets duidelijk Ondertussen ook al leverancier van een van de 2 uitgefikte magneetspoelen gevonden. 12 euri dus de schade valt erg mee! @ Hein. De reden voor 2 systemen is als ik het goed begrepen heb als volgt: De romp is naar verluid te zwak om de overdruk bij volle ballast tank aan te kunnen wanneer die lucht er in het wtc bij zou komen. Dus de pomp om de tank vol te pompen, tank ontlucht naar buiten. En het perslucht systeem om de tanks weer leeg te blazen met de lucht die opgeslagen is in de rode tank voor in de boot. @ Harry: Dat is inderdaad een schitterende romp van Funkey. Ook bij mij is de Bell 222 een van mn favorieten. Ben momenteel bezig om een originele Schluter bell 222 romp te bemachtigen voor de Junior 50. Dan wel een 222 met vaste skids.