Uitlaat nademper

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door arie manten, 3 feb 2011.

  1. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Laten we het netjes houden Martin ;) Als het werkt is het perfect en kunnen we de NK's op MACH met een demper rijden. Let wel dat als er dan een rijder met een EFRA goedgekeurde uitlaat en demper rijdt er dan ook geen gezeur meer mag zijn.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Zo heb ik ook lopen brainstormen....
    De hele nademper zou van een siliconen slang gemaakt kunnen worden (ik zag 28mm slang bij de conrad). Het zou bij een goed doordachte mal de prijs kunnen drukken, de kwetsbaarheid een stuk verlagen en het geluid misschien nog wel beter kunnen dempen.

    Je test klinkt positief, is er aan de klank van de motor nog de afstelling te "lezen" of moet je meer op rook en temperatuur af gaan?

    Maar 1 belangrijke vraag, heb je de stinger nog af moeten zagen?
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Als er ooit op groter niveau deze weg wordt ingeslagen, komen de innovaties wel....

    De motor is nog prima te horen, al klinkt ie stationair, wel heel erg lief, maar nu kun je nog beter horen of je lagers aan vervanging toe zijn of niet. ;)

    De stinger met een 2052 dient te worden ingekort, maar gelukkig had de MACH een kant en klare 2052 voor me om te proberen. Zodat de mijne intact kon blijven:p

    Ik denk bij iets dunnere uitlaten dat je de stinger wellicht niet hoeft in te korten, maar dit ligt volledig aan de lengte en hoek ervan.
    Je kunt als je de ruimte hebt, wellicht de nademper iets verwijderd van je uitlaat monteren, met een afstandbusje/blokje ertussen ofzo.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Dus als ik de constructietekening van M7H goed bekeken heb ziet zo'n ding er zo uit:

    [​IMG]

    Geen inbranden in de kap en meer crashbestendig denk ik......
     
  5. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Tof dingetje om te zien. Nu nog even testen of die minstens net zoveel dempt.
     
  6. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Best een gaaf ding, lijkt mij alleen wel moeilijk bevestigen met ty-raps,
    maar dat is misschien nog wel op te lossen?
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Vandaag even de nodige gaten erin geprikt en even op de startkost geprobeerd. Ik had alleen geen zin om de motor te verstellen want door de hogere druk liep hij rijk maar opvallend was dat het inlaatgeluid weer sterk hoorbaar was.

    Bij de Conrad:
    Residu vanger 3.5cc 232527-8A 3,99
    Siliconenslang 28mm 232522-8A 4,49

    Samen met wat draaiwerk kan je er 2 maken.....
     
  8. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Zag er hardstikke geinig uit Roelof, vandaag, je hebt hem goed nagemaakt.
    "jouw" nademper kan alleen overleven als er regelementair een meetmethode komt, en dat we op geen enkele manier verplicht worden een efra goedgekeurde nademper te gebruiken.....
    Wellicht moet jouw demper ook eens rondjes rijden op de MACH.... gewoon, ter vergelijk....
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    En zo ziet dat onder de body uit:

    [​IMG]
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Je ziet meteen het bewijs dat door middel van wat afstand te creeren je niet eens een bestaande uitlaat hoeft aan te passen, dus is meteen die "klacht" ook onderuit gehaald.
    Een paar keer afgelopen weekend hoorde ik ook de klacht dat het de rijder weer geld zou gaan kosten, mijn antwoord dat dit dezelfde kosten zijn als 1 setje banden, deed de monden wel snoeren, want 3 setjes op Zaterdag wegtrainen dat is natuurlijk geen probleem.....

    Ook is in de foto van Roelof het bewijs geleverd dat wat mij betreft we af moeten van dat homolegeren, want deze uitlaat is niet helemaal zoals de EFRA hem ooit heeft goedgekeurd.. ;)
    Uiteraard komt dit door het uitdeuken in de vriezer, maar daar gaat het niet om.:cool:
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Homolegatie is uit de tijd, inderdaad heeft de vriezer iets te veel werk gedaan maar mij ook weer een uitlaat gespaart en wat de verbeterde eigenschappen of juist de nadelen zijn is de vraag. Naast dat is al in tijden geen maatgevingen van de uitlaten van de laatste jaren gepubliceert en kan je ook stellen dat de bolling standaard is en al die anderen illegaal ;)

    Als geluidsniveau belangrijker gaat worden zouden dit soort knutselwerkjes met 4 euro aan materiaal ook gewoon toegepast mogen worden maar volgens het laatste nieuws op REDRC gaat de EFRA gewoon door met het goedkeuren van 20xx uitlaten terwijl we daar vanaf moesten....

    Maar mochten we ookt de MACH nademper krijgen om te testen zal ik de mijne ook erbij houden, eens kijken wat de verschillen zijn.
     

Deel Deze Pagina