Uitlaat nademper

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door arie manten, 3 feb 2011.

  1. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
  2. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Echt niet! zo heten ze niet!
    Hier, Thomas en Betts, die hebben die dingen uitgevonden, en "Ty-Rap" genoemd, in 1958....
    Thomas & Betts | Product Categories
    Dus. :cool:

    zijn ook meteen de beste die er zijn, omdat er niet een plasticje inzit, wat afbreekt als het koud is, maar een mesje....
     
  3. glimpie

    glimpie Guest

    Dus als daar het Nk wordt gereden kost het je een body en een uitlaat of niet?!
    Het geheel wordt vastgemaakt met ijzerdaad slangklem stukje carbon oja ook een ty-rap erbij!
     
  4. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Ook niet goed, Ty-Rap is een merk naam, en niet de naam van zo`n trekbandje of tie-wrap!! :rolleyes:
     
  5. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ty-rap® is de registreerde handelsnaam, de naam van de dingen zelf is tie-wrap. De naam tie-wrap kan niet geregistreerd worden omdat het een gebruiksvoorwerp is, dus heeft de uitvinder een naam geregistreerd die hetzelfde klinkt, maar niet hetzelfde geschreven wordt...
    Zelfs op de website van 'de uitvinders' worden de bandjes zelf 'cable tie' (= bundelbandje) genoemd...
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ja, ja, 't is weer een hoog technische oplossing waar iedereen heel tevreden mee zal zijn...
    Ik vindt het erg kortzichtig van de ontwikkelaars van deze uitlaat nademper dat deze alleen voor de onroad auto's wordt ontwikkeld; deze oplossing zal nooit geschikt zijn voor offroad auto's!

    Het zou echt veel beter zijn als er een 'echte' oplossing wordt gezocht in de uitlaat zelf in plaats van zo'n opzet stukkie wat 'houtje/touwtje' wordt gemonteerd...

    In Nürnberg zag ik deze uitlaat op een ThunderTiger 1:10 RTR model:

    [​IMG]

    Bij navraag bleek dat dit een heel stille uitlaat zou zijn die speciaal ontwikkeld is om zo min mogelijk geluid overlast te veroorzaken...
     
  7. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Ja, of je slaat em over.:rolleyes:
    Is natuurlijk wel makkelijk om alles af te kraken....

    Het gaat om het 1/8 rijden op de Mach en evt. andere onroad banen die in de toekomst problemen met de geluidsproductie krijgen.
    Dus het lijkt mij nogal logisch dat offroad buiten beschouwing wordt gelaten.
    Als jullie offroad rijders behoefte hebben aan zo'n demper zou ik zeggen neem is contact op met Mielke (producent van de nademper)

    Op het moment kan er geen 1/8 gereden worden op de Mach, deze einddemper, welke vrij snel is ontwikkeld, maakt dit weer mogelijk.
    Dit lijkt mij belangrijker dan iets wat er heel mooi uitziet maar nog een half jaar op zich laat wachten. Je kan er als rijder natuurlijk altijd voor kiezen om je 1/8 op de kast te laten staan totdat er een 'mooie' demper is welke aan de normen voldoet.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Er zijn natuurlijk meerdere opties waarvan ik weet dat enkele mensen die keuzes al gemaakt hebben en dus hun plezier bij andere clubs gevonden hebben.

    Deze ontwikkeling is niet nieuw, div. fabrikanten hebben ruim 2 jaar terug al hun creaties laten zien allen gebaseerd op een nademper op de stinger. Nu Mielke dit heeft uitgebracht moet je niet raar staan kijken als het een voorstel wordt op de komende EFRA vergadering en daarmee Mielke een voordeel geeft.
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Yep, maar de toppers hebben toch elk NK een nieuwe body, en wij stervelingen, rijden elk NK er een aan gort... ;)

    Tig lassen, kan ook nog een optie zijn om het goed vast te krijgen.
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Glimpie slaat hem toch al over, net als het gehele vorige jaar...
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Wat een onzin man!

    Tis nu niet bepaald een geheim wat Mielke heeft gemaakt, en het staat al jaren vrij voor andere fabrikanten om hun ontwikkelingen te doen. Maar nee, niet doen hoor...

    Prima hoor, dat een hoop rijders (zijn het er wel zoveel?) naar andere clubs zijn gegaan, maar neem maar van mij aan, dat mocht dit een goed oplossing zijn, MBC de Sluis wellicht snel volgt! en andere clubs wellicht ook, om op die manier meerdere uren open te kunnen (AMCA?)..

    Nee, ik ben niet "om", en wellicht is het nog steeds een goed plan om het NK op de MACH dit jaar te verplaatsen, maar al het commentaar wat ik hier lees, is ongegrond en op het zeuren af....

    Als er iemand oeverloos kan zeiken, ben ik het wel, maar wel gegrond!

    (of is dat een contradictie, oeverloos en gegrond?....)
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
  12. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    M7H, dankjewel voor deze vraag. Dit stelt mij in de gelegenheid wat reclame te maken voor de vereniging. Normaalgesproken zijn jouw vragen zó goed, dat ik ze niet zou willen verpesten met mijn antwoorden :D. Maar in dit geval ... ;)

    Allereerst, bij de AMCA zijn geluidsproblemen niet aan de orde.

    De AMCA openingstijden circuit AMCA leden (& gastrijders):

    Zon- en feestdagen 13:00 - 17:00 uur
    Maandag 09:00 - 17:00 uur
    Dinsdag 09:00 - 17:00 uur
    Woensdag 09:00 - 20:00 uur
    Donderdag 09:00 - 17:00 uur
    Vrijdag 09:00 - 17:00 uur
    Zaterdag 09:00 - 17:00 uur

    Sinds afgelopen jaar heeft de AMCA het RFID toegangsysteem, waardoor gastrijders ook binnen de bovengenoemde tijden gebruik kunnen maken van het circuit.

    Overigens hebben al enkele 1:8 rijders uit de Limbo Rimboe daar afgelopen zaterdag gebruik van gemaakt. Ze waren er behoorlijk enthousiast over. Niet alleen over het RFID systeem, maar over de hele AMCA accomodatie.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Hey, dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat de EFRA in deze vinding van Mielke een mogelijkheid ziet om aan hun doel te komen zonder invloed/medewerking van de grote motorfabrikanten. En dat de voorzitter MACH en sectievoorzitter EFRA 1 en dezelfde persoon is is in deze stelling (en dat is het) geen onbelangrijke bijzaak.

    Dat andere clubs gaan volgen geloof ik graag maar dat alle clubs gaan volgen denk ik niet tenzij (en daar komt ie weer) de EFRA het algeheel invoert.

    En inderdaad, dar RFID werkt zeer goed ;)
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    En jij bedankt voor je uitgebreidde antwoord. ;) (opmerking richting mezelf, kijk uit met Richard, grijpt elk moment aan om reclame te maken voor de AMCA. :D )
    Geen idee waar ik dat beperkte openingstijden idee vandaan had, spookte rond in mijn hoofd en nee, zoveel spookt er (nog) niet rond in mijn hoofd, gaat best geordend!... :p)


    Opzich lijkt het me dat je er niets op tegen kunt hebben als het algemene geluidsniveau omlaag gaat....
    Ga voor de lol eens langs bij een audicien en laat eens een gehoortest doen.... :cool:
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja... moeilijk de oorzaak van te vinden als je ook jaren lang regelmatig met (gemeten) 132 dB in je auto hebt rondgereden :music:

    He? wat?
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Wha seg ie?!...

    Maar ik ken het probleem, en daar moet je niet te licht over denken. Sinds ik motor rij ben ik het me bewuster geworden.... rijwind, geeft veel belasting op het oor.
    Inmiddels heb ik ook permanent een lichte suis.
    Zal komen door een mix van harde muziek in auto (geen 132, wat dan bollen me ramen op!), onze hobby en nu het motorrijden....
    ik zal ook vaker doppies in gaan doen op de baan, zeker tijdens een NK evenement!... heb ik ook meteen een smoes als ik niet reageer, omdat ik iemand helemaal niet wil spreken... :p
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Martinnnnnn!!!!!! Tankennnnnnnn!!!!!! Dove Kwartel!!!!!!!!!!
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nah, schaf wel een fluitje aan, komt Richard E ook meteen binnen...
     
  19. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    Is er al een prijsindicatie
     
  20. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    M7H, graag gedaan ! “uitgebreidde antwoord” schrijf je overigens maar met 1 d, want het is gewoon tegenwoordige tijd. Dubbel d zou correct zijn geweest als ik in het verleden een antwoord had gegeven dat zich had uitgebreid. Overigens heb ik geen enkel bezwaar tegen dubbel d hoor, maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan een mooie natuurlijke stevige cup c.

    Het valt overigens op dat je tegen jezelf aan het praten bent, sterker nog, je begint nu ook al tegen jezelf te schrijven Martin … hmmzzz … zorgelijk ! Ik vermoed dat het jou zelf nog niet is opgevallen, vandaar dat ik je er even op wijs. Het goede nieuws is dat hier goede behandelmethodes voor zijn. Je zou eerst even PH irritant onderstreepje AJH kunnen consulteren, die hangt hier wel ergens op het MBF rond, maar dat is zéker geen garantie voor succes, integendeel zou ik haast zeggen, en nee ik ben geen ervaringsdeskundoloog. Wellicht dat professionele hulp voor jou de aangewezen weg is. Ik zou dan ook even aangeven dat je last hebt van permanente lichtsuizende oren en dat er ook van alles in je hoofd rondspookt. ;) Jij denkt dat dit allemaal geordend gaat, maar onze waarneming is toch iets anders … :D

    Je had toch al een paar fluitjes aangeschaft? Jij weet zeker nog niet dat Danny ook jouw brandstofverbruik in de gaten houdt en altijd 3 rondjes eerder fluit dan jouw pitmaat? Voor mijn eigen pitstops ben ik intussen van het fluitje overgestapt op een scheepshoorn, ik heb even een fotootje gemaakt voor je:

    [​IMG]

    Deze komt ruim boven het geluid van de 1:8 motoren / uitlaten uit. Ik heb inmiddels al goedkeuring voor Apeldoorn, en ik heb net de aanvraag in 6-voud ingevuld voor gebruik op de MACH. Op even weer terug te komen op het begin van dit postje … Maak je borsten dus maar nat !!
     

Deel Deze Pagina