"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door GJVO, 20 jan 2004.

  1. mitch-L

    mitch-L Guest

    Hey,

    eerste antwoord ja
    2de antwoord de cessna 182 + easystar+ heb geoefend op Realflight ofzo maar in praktijk ben ik beter, heb ook enige ervaringen met shockflyers doordat ik al op mijn 10de begon met vliegen


    Grtz mitch
     
  2. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Dan is de Ultimate geen probleem voor je hoor. Gewoon doen!

    Marco
     
  3. mitch-L

    mitch-L Guest

    Okidoki, heb nog een paar aanpassingen gedaan + geverfd
    Totale gewicht is nu 210 gram inclusief accu :D ik hoop dat ik gauw een nieuwe camera krijg zodat ik foto's kan maken van mijn Ultimate

    Jullie horen nog van me

    Grtz mitch
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    dat is mooi licht
    ik heb mijne met verf ook op 210 gram zie eerder dit draaitje
     
  5. mitch-L

    mitch-L Guest

    hoe lang hebben jullie er ongeveer over gedaan?
     
  6. MrDepron

    MrDepron Guest

    hoelang,

    ongeveer 3avonden bouwen, dan is ie vliegklaar ;-)
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    de 1e un week nu 2 daagen :oops: :lol: maar dat kom omdat ik er al 7 heb gebouwd
     
  8. MrDepron

    MrDepron Guest

    ai,... ikke negen
     
  9. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    dan val ik nog mee:p
    het vliegt zo leuk en ik vlieg er ook in de zomer mee buiten het blijft leuk en buiten heb ik leren hoveren
    en nu loop ik rondjes door de zaal
    moet alleen het torken nog leren
    iemand tips?
     
  10. mitch-L

    mitch-L Guest

    Zo snel!?!?!
    Dan wil je niet weten hoelang ik erover heb gedaan :oops:
    Wel een hele maand :roll:
    Maar 'k ben nog een beginner he met bouwen

    Grtz mitch
     
  11. mitch-L

    mitch-L Guest

    Hadden julllie een KIT of zelf gesneden?
     
  12. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik had zelf gesneeden
     
  13. MrDepron

    MrDepron Guest

    1e kitje van FB-models
    2e,3e,4e crasch kitjes (alleen vleugel en rompje)
    5e,6e,7e,8e zelf gesneden
    9e kitje van protec

    vanaf het eerste model gebruik ik de zelfde motor/servo's (alles)
    toestel kapot, kan zo de hele "darm met draden" getranplanteerd worden

    ook heb ik bij alle ulti's 2aileron servo's gehad (mix met hoogte)
    met mega grote uitslagen op alle roeren
    maar dat is voor de eerste vlucht niet aanteraden
    de eerste vlucht lekker rustig rondjes vliegen en het toestel leren kennen

    wel tijdens landen een beetje snelheid op houden
     
  14. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ik ben nu ook mijn eerste ultimate aan het bouwen.
    hoe hebben jullie het moterschotje gemaakt?
    ik ga een 6/3d gebruiken als aandrijving.
     
  15. mitch-L

    mitch-L Guest

    Ik heb ook mijn eerste zelf gesneden.....
    Misschien heeft het daarom zo lang geduurd bij mij..
    Mrja hij is af en netjes afgewerkt dus ik ben tevreden.

    Grtz mitch
     
  16. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Stukje vierkant triplex met gaten voor de schroeven en koelgaten, daar het motortje op schroeven. Tweede plankje van triplex in de romp lijmen. Vervolgens het motortje met kleine parkertjes in de hoeken vastschroeven aan het plankje in de romp (wel even voorboren). De koppen van de schroeven waarmee het motortje zit vast geschroeft, zorgt er voor dat de twee plankjes niet tegen elkaar aan getrokken kunnen worden en er tussen de twee triplex plankjes een spleet zit voor de koeling

    Het motorschot is als je het precies vierkant maakt in feite te klein om het aan alle vier zijden in de romp te lijmen. Ik heb het aan de bovenkant en twee zijkanten vastgelijmd, maar aan de onderkant ontstaat dan een gleuf van een halve centimeter waar je handig de draden van de motor door kunt steken, en voor de koeling van de regelaar.

    Ik hoop dat het duidelijk is.

    IPV triplex zou je ook glasvezel of koolstofplaatjes kunnen gebruiken (lichter)

    Marco
     
  17. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    het is grotedeels duidelijk, maar dient het 2de plankje voor de rompversteviging dan?
     
  18. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Nee, daar schroef je het geheel aan vast.

    Je kan ook het tweede schotje weglaten, maar dan kan je niet meer bij de schreofjes waarmee je motortje aan het plankje zit geschroefd. Om het motortje los te halen moet je dan de romp openbreken.

    Op deze foto kun je het een beetje zien zoals ik het heb gedaan:

    [​IMG]

    Plankje waarop de motor zit geschroefd kun je zien, op de hoeken zit dat met kleine parkertjes aan een plankje geschroefd dat in de romp gelijmd zit (die zie je dus niet)

    Marco
     
  19. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    aha nu begrijp ik et, maar word de neus/toestel niet wat te zwaar, welke schroefjes heb je gebruikt? van een pc?
     
  20. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ik heb schroefjes gebruikt die je bij standaard servo's krijgt om ze vast te zetten, veel kleiner dus dan PC parkers.

    Ik heb het triplex zelf gemaakt van twee 1 mm triplex met daartussen 3mm balsa, dan valt het gewicht wel mee. Je kunt ook het schotje wat je in de romp lijmt helemaal van balsa maken, en dan op de hoeken een klein stukje harder hout of glasvezelplaatje er achter plakken om iets stevigs te hebben om die schroefjes in te draaien.

    Marco
     

Deel Deze Pagina