"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Hey,

eerste antwoord ja
2de antwoord de cessna 182 + easystar+ heb geoefend op Realflight ofzo maar in praktijk ben ik beter, heb ook enige ervaringen met shockflyers doordat ik al op mijn 10de begon met vliegen

Grtz mitch

Okidoki, heb nog een paar aanpassingen gedaan + geverfd
Totale gewicht is nu 210 gram inclusief accu :D ik hoop dat ik gauw een nieuwe camera krijg zodat ik foto's kan maken van mijn Ultimate

Jullie horen nog van me

Grtz mitch

dan val ik nog mee:P
het vliegt zo leuk en ik vlieg er ook in de zomer mee buiten het blijft leuk en buiten heb ik leren hoveren
en nu loop ik rondjes door de zaal
moet alleen het torken nog leren
iemand tips?

Zo snel!?!?!
Dan wil je niet weten hoelang ik erover heb gedaan :oops:
Wel een hele maand :roll:
Maar 'k ben nog een beginner he met bouwen

Grtz mitch

1e kitje van FB-models
2e,3e,4e crasch kitjes (alleen vleugel en rompje)
5e,6e,7e,8e zelf gesneden
9e kitje van protec

vanaf het eerste model gebruik ik de zelfde motor/servo's (alles)
toestel kapot, kan zo de hele "darm met draden" getranplanteerd worden

ook heb ik bij alle ulti's 2aileron servo's gehad (mix met hoogte)
met mega grote uitslagen op alle roeren
maar dat is voor de eerste vlucht niet aanteraden
de eerste vlucht lekker rustig rondjes vliegen en het toestel leren kennen

wel tijdens landen een beetje snelheid op houden

Ik ben nu ook mijn eerste ultimate aan het bouwen.
hoe hebben jullie het moterschotje gemaakt?
ik ga een 6/3d gebruiken als aandrijving.

Ik heb ook mijn eerste zelf gesneden.....
Misschien heeft het daarom zo lang geduurd bij mij..
Mrja hij is af en netjes afgewerkt dus ik ben tevreden.

Grtz mitch

Stukje vierkant triplex met gaten voor de schroeven en koelgaten, daar het motortje op schroeven. Tweede plankje van triplex in de romp lijmen. Vervolgens het motortje met kleine parkertjes in de hoeken vastschroeven aan het plankje in de romp (wel even voorboren). De koppen van de schroeven waarmee het motortje zit vast geschroeft, zorgt er voor dat de twee plankjes niet tegen elkaar aan getrokken kunnen worden en er tussen de twee triplex plankjes een spleet zit voor de koeling

Het motorschot is als je het precies vierkant maakt in feite te klein om het aan alle vier zijden in de romp te lijmen. Ik heb het aan de bovenkant en twee zijkanten vastgelijmd, maar aan de onderkant ontstaat dan een gleuf van een halve centimeter waar je handig de draden van de motor door kunt steken, en voor de koeling van de regelaar.

Ik hoop dat het duidelijk is.

IPV triplex zou je ook glasvezel of koolstofplaatjes kunnen gebruiken (lichter)

Marco

Nee, daar schroef je het geheel aan vast.

Je kan ook het tweede schotje weglaten, maar dan kan je niet meer bij de schreofjes waarmee je motortje aan het plankje zit geschroefd. Om het motortje los te halen moet je dan de romp openbreken.

Op deze foto kun je het een beetje zien zoals ik het heb gedaan:

Markelo%2012-11-2005%20(9).JPG

Plankje waarop de motor zit geschroefd kun je zien, op de hoeken zit dat met kleine parkertjes aan een plankje geschroefd dat in de romp gelijmd zit (die zie je dus niet)

Marco

aha nu begrijp ik et, maar word de neus/toestel niet wat te zwaar, welke schroefjes heb je gebruikt? van een pc?

Ik heb schroefjes gebruikt die je bij standaard servo's krijgt om ze vast te zetten, veel kleiner dus dan PC parkers.

Ik heb het triplex zelf gemaakt van twee 1 mm triplex met daartussen 3mm balsa, dan valt het gewicht wel mee. Je kunt ook het schotje wat je in de romp lijmt helemaal van balsa maken, en dan op de hoeken een klein stukje harder hout of glasvezelplaatje er achter plakken om iets stevigs te hebben om die schroefjes in te draaien.

Marco

Back