"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door GJVO, 20 jan 2004.

  1. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Voor alle dubbeldekkerfans, ga binnenkort ook depronsetjes snijden gebaseerd op deze kist:

    [​IMG]

    Zeer stijve doosrompconstructie, 85cm span, 90 cm lang en toch met 20 grams motor en 2s350 op 200 gram vliegklaar te krijgen ;)

    Peter
     
  2. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    De mijne is na repareren 250 gram geworden, dat is dus echt veel te zwaar.. dit is inclusief alles, vliegklaar dus. Ik begrijp dat bij die van jou alleen nog de accu ontbreekt, dus die van jouw wordt uiteindelijk iets van 200 gram of zo.. Dat scheelt toch een heel eind met die van mij.

    Maar, ik heb weer depron, dus ik kan weer een nieuwe frutten, maar Pjotrr heeft een shocky voor me gesneden dus die wil ik eerst bouwen.

    Marco
     
  3. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hi Marco,

    Voor buiten is die 250 gram geen punt hoor, beetje meer vleugelbelasting is dan juist lekker met wind ;)
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    idd 250 is geen punt zie van men vader is zonder reparaties 260 gram
    maar ik zit klaar op stuurstangen na op 198
     
  5. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    110 gram:)
     
  6. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    [​IMG]
    de vleugel die ik voor marco bosh heb gespoten
    hier nog een leuke foto van mijn eigen
    zondag even in vliegen
    [​IMG]
    dus als je een gek in nieuwleusden ziet met deze ultimate dat hij de hele midag aan de grond blijft ben ik het:p
     
  7. mitch-L

    mitch-L Guest

    Hoe maken jullie die plastic bestuurderskap zo mooi?
    Ben met plastic bezig maar helemaal niks lijkt erop

    Ik hoor het wel

    Grtz mitch

    P.S is het trouwens mogelijk om op het roer te vliegen op moet het op airlerons.
     
  8. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Niet zo moeilijk,

    Je maakt van hout het model van het kapje. Dan neem je van die kleine lege drinkflesjes, meestal zijn ze blauw ik heb ze ook wel rood gezien.
    Snij de achterkant eruit en duw je het model in de fles. Duw aan de onderkant nog wat materiaal om er meer spanninmg aan te geven.
    Steek er een stokje in om het geheel vast te kunnen houden en verwarmd
    boven een elektr. grill.
    Het geheel draaien om een geleidelijke krimping te krijgen.
    Oefen het geheel eerst een paar keer, de flesjes kosten toch niks.

    Hans
     
  9. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    Mitch,

    De cocpit maken ze met een houten mal,die schuur je in de vorm van een cocpit. Dan pak je een kleurtje naar eigenwens krimpfolie,schuift dat eromheen en met de fohn erover heen,en je hebt een cocpitje :D

    Over de aanstuuring,je moet het meeste stuurwerk met ailerons doen ja,op richting zal het niet gaan lukken.

    Suc6

    [edit] Hans was me weer voor :lol:
     
  10. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik heb er hier nog een paar voorbeelden gegeven.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hans.
     
  11. mitch-L

    mitch-L Guest

    Bedankt voor de snelle reacties, ga meteen aan de slag met de besturing en het kapje, ga dan maar met airlerons werken,

    Jullie horen nog van me


    Grtz mitch
     
  12. mitch-L

    mitch-L Guest

    Mensen (IJsbrand en Tita) Het is gelukt ik heb een kapje :lol: !!
    Ging best makkelijk na 7 keer oefenen, alleen heb ik nog een vraagje, ik heb airlerons gemaakt maar weet niet of het meer effect geeft als je op alle 2 de vleugels airlerons maakt.
    Ik heb wel ongeveer het gewicht binnen: 205 gram, wel 25 gram boven het uitgangspunt mrja we zien wel en vliegt de Ultimate eigenlijk anders dan andere vliegtuigen, 1 vleugel dus bv zenuwachtiger?

    Ik hoor het wel


    Grtz mitch
     
  13. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Hoi, leuk weer eens wat van een Ultimate te horen,...
    heb je foto'tje

    en ja, de ultimate moet je vliegen met 4rolroeren
    205gram is best goed, zekers voor je eerste Ultimate
    voor de eerste vluchten moet je de uitslagen niet te groot maken, leer eerst het toestel een beetje kennen en dan de uitslagen pas vergroten.
    ?met welke zender ga je hem vliegen?
    zo'n 40% expo is namelijk ook wel prettig

    suc6
     
  14. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Boven en ondervleugel zijn precies gelijk, dus ook op allebij ailerons.

    205 gram is prima hoor (inclusief alles) die van mij is ongeveer 250 gram en vliegt nog best goed. Met een heel klein beetje wind kan ik ook nog buiten vliegen. :)

    Marco
     
  15. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    [​IMG][​IMG]
    kan niet wachten tot zondag(Markelo)
     
  16. mitch-L

    mitch-L Guest

    Ik ga hem vliegen met de Robbe skysport, Foto is helaas niet mogelijk doordat mijn broertje hem zo leuk in het water heeft laten vallen :? .
    en je kan toch gewoon 2 mini servo's gebruiken? en de 2 airlerons met een stokje + krimpkous met elkaar bevestigen.

    Ik hoor het wel

    Grtz mitch
     
  17. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    je hebt er 3 nodig 1 rol 1hoog en 1rudder
     
  18. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Yep, 1 servo die de onder rolroeren aanstuurd en dan de onder en boven aileron met een stokje verbinden.

    stokje is 1 mm carbon met aan beide kanten een stukje krimpkous dat aan beide einden voor de helft op het stokje is gekrompen en gelijmd met CA, de andere helft is platgeknepen.

    in de rolroeren 3mm vanaf de rand een klein gleufje gesneden, daar het platgeknepen stukje krimpkous met stokje in steken, opletten dat beide rolroeren dezelfde stand hebben, en dat met een speld door de krimpkous prikken om het stokje te fixeren.

    [​IMG]

    Marco
     
  19. mitch-L

    mitch-L Guest

    Bedankt!!
    dit was het laatste wat ik moest weten :lol:
    K hoop dat ik 1 in deze dagen een fototje kan plaatsen, alleen zeggen ze dat het vliegtuigje erg zenuwachtig vliegt dus moet ik het dan aan een andere die wat meer verstand van vliegtuigen heeft laten invliegen?

    Ik hoor het wel

    Grtz

    Mitch
     
  20. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Dat hangt een beetje van je ervaring af.

    Kun je al vliegen? Zo ja wat heb je allemaal al gevlogen? Al geoefend op de flight simulator? :)

    Marco
     

Deel Deze Pagina