"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Voor alle dubbeldekkerfans, ga binnenkort ook depronsetjes snijden gebaseerd op deze kist:

NPMEVOLUTION.jpg


Zeer stijve doosrompconstructie, 85cm span, 90 cm lang en toch met 20 grams motor en 2s350 op 200 gram vliegklaar te krijgen ;)

Peter
 
De mijne is na repareren 250 gram geworden, dat is dus echt veel te zwaar.. dit is inclusief alles, vliegklaar dus. Ik begrijp dat bij die van jou alleen nog de accu ontbreekt, dus die van jouw wordt uiteindelijk iets van 200 gram of zo.. Dat scheelt toch een heel eind met die van mij.

Maar, ik heb weer depron, dus ik kan weer een nieuwe frutten, maar Pjotrr heeft een shocky voor me gesneden dus die wil ik eerst bouwen.

Marco
 
Hi Marco,

Voor buiten is die 250 gram geen punt hoor, beetje meer vleugelbelasting is dan juist lekker met wind ;)
 
idd 250 is geen punt zie van men vader is zonder reparaties 260 gram
maar ik zit klaar op stuurstangen na op 198
 
ultimate%20marco%20vleugel.jpg

de vleugel die ik voor marco bosh heb gespoten
hier nog een leuke foto van mijn eigen
zondag even in vliegen
ultimate%2022-10-2005%201.jpg

dus als je een gek in nieuwleusden ziet met deze ultimate dat hij de hele midag aan de grond blijft ben ik het:P
 
Hoe maken jullie die plastic bestuurderskap zo mooi?
Ben met plastic bezig maar helemaal niks lijkt erop

Ik hoor het wel

Grtz mitch

P.S is het trouwens mogelijk om op het roer te vliegen op moet het op airlerons.
 
Niet zo moeilijk,

Je maakt van hout het model van het kapje. Dan neem je van die kleine lege drinkflesjes, meestal zijn ze blauw ik heb ze ook wel rood gezien.
Snij de achterkant eruit en duw je het model in de fles. Duw aan de onderkant nog wat materiaal om er meer spanninmg aan te geven.
Steek er een stokje in om het geheel vast te kunnen houden en verwarmd
boven een elektr. grill.
Het geheel draaien om een geleidelijke krimping te krijgen.
Oefen het geheel eerst een paar keer, de flesjes kosten toch niks.

Hans
 
Mitch,

De cocpit maken ze met een houten mal,die schuur je in de vorm van een cocpit. Dan pak je een kleurtje naar eigenwens krimpfolie,schuift dat eromheen en met de fohn erover heen,en je hebt een cocpitje :D

Over de aanstuuring,je moet het meeste stuurwerk met ailerons doen ja,op richting zal het niet gaan lukken.

Suc6

[edit] Hans was me weer voor :lol:
 
Bedankt voor de snelle reacties, ga meteen aan de slag met de besturing en het kapje, ga dan maar met airlerons werken,

Jullie horen nog van me


Grtz mitch
 
Mensen (IJsbrand en Tita) Het is gelukt ik heb een kapje :lol: !!
Ging best makkelijk na 7 keer oefenen, alleen heb ik nog een vraagje, ik heb airlerons gemaakt maar weet niet of het meer effect geeft als je op alle 2 de vleugels airlerons maakt.
Ik heb wel ongeveer het gewicht binnen: 205 gram, wel 25 gram boven het uitgangspunt mrja we zien wel en vliegt de Ultimate eigenlijk anders dan andere vliegtuigen, 1 vleugel dus bv zenuwachtiger?

Ik hoor het wel


Grtz mitch
 
Hoi, leuk weer eens wat van een Ultimate te horen,...
heb je foto'tje

en ja, de ultimate moet je vliegen met 4rolroeren
205gram is best goed, zekers voor je eerste Ultimate
voor de eerste vluchten moet je de uitslagen niet te groot maken, leer eerst het toestel een beetje kennen en dan de uitslagen pas vergroten.
?met welke zender ga je hem vliegen?
zo'n 40% expo is namelijk ook wel prettig

suc6
 
Boven en ondervleugel zijn precies gelijk, dus ook op allebij ailerons.

205 gram is prima hoor (inclusief alles) die van mij is ongeveer 250 gram en vliegt nog best goed. Met een heel klein beetje wind kan ik ook nog buiten vliegen. :-)

Marco
 
Ik ga hem vliegen met de Robbe skysport, Foto is helaas niet mogelijk doordat mijn broertje hem zo leuk in het water heeft laten vallen :? .
en je kan toch gewoon 2 mini servo's gebruiken? en de 2 airlerons met een stokje + krimpkous met elkaar bevestigen.

Ik hoor het wel

Grtz mitch
 
Yep, 1 servo die de onder rolroeren aanstuurd en dan de onder en boven aileron met een stokje verbinden.

stokje is 1 mm carbon met aan beide kanten een stukje krimpkous dat aan beide einden voor de helft op het stokje is gekrompen en gelijmd met CA, de andere helft is platgeknepen.

in de rolroeren 3mm vanaf de rand een klein gleufje gesneden, daar het platgeknepen stukje krimpkous met stokje in steken, opletten dat beide rolroeren dezelfde stand hebben, en dat met een speld door de krimpkous prikken om het stokje te fixeren.

ultifotoseesie%201.jpg


Marco
 
Bedankt!!
dit was het laatste wat ik moest weten :lol:
K hoop dat ik 1 in deze dagen een fototje kan plaatsen, alleen zeggen ze dat het vliegtuigje erg zenuwachtig vliegt dus moet ik het dan aan een andere die wat meer verstand van vliegtuigen heeft laten invliegen?

Ik hoor het wel

Grtz

Mitch
 
Back
Top