"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Motorstroom bij volgas is ongeveer 8,5 Amp.
Daar hoef je niet van te schrikken want dat komt nooit voor tijdens indoor vliegen. Met mijn, jouw inmiddels bekende, vliegstijl van afwisselend aerobatics en torque rollen kan ik met 3xKokam 350's ongeveer 12 minuten vliegen. Dat betekend dat de gemiddelde stroom slechts 1,7 Amp! kan zijn. De keuze van de propeller is meer afhankelijk van het juiste gasstick gevoel dan van max stroom overwegingen. De grote 11 inch prop heeft meer "grip" op de lucht en daarmee kan ik bij het hoveren/torque rollen de staart gedoseerd enkele centimeters van de grond houden. Bovendien remt de grotere prop beter af in verticaal neerwaartse figuren. Ik heb ook al eens de GWS 12x6 geprobeerd maar de grotere massa van dit "rotorblad" gaf wat gyroscopische afwijkingen in het vlieggedrag te zien. Overigens was de vliegtijd weer precies het zelfde. Je gaat gewoon steeds minder gas geven.
 
Ik weet dat ik dit ergens gelezen heb maar ik vraag het toch ff voor de duidelijkheid

het zwaartepunt ligt 1 cm na de voorlijst?... oftewel, voorkant van de onderste vleugel?..
 
Hoi,

Op de tekening staat dat het zwaartepunt 1cm vanaf de voorlijst van de vleugel ligt, maar eigenlijk is het 2cm.
Ze hebben 1cm aangegeven zodat je zeker bent dat je je zwaartepunt goed hebt.
Volgens mij staat het wel duidelijk genoeg aangegeven waar het zwaartepunt ligt, als je 1cm aanhoudt zit je altijd goed.

Groetjes,
Robbin Grob
 
bedankt han,

hier nog ff de foto's van m'n ulti

afb899.jpg

afb900.jpg

afb901.jpg

afb902.jpg
 
Optie A:

Zelf vertraging maken ... Kost alleen iets meer moeite.
Bij acw kun je ook losse tandwielen en lagertjes ed kopen.
(gearboxes, spareparts)

Wel een voordeel, op de orginele GWS vertraging (tandwielen voorop) loopt de sp300 achteruit. Op een zelfgebouwde (of aangepaste GWS vertraging) kun je de sp300 met de kont naar voren (dus tandwielen achterop) gewoon vooruit laten loppen, waardoor ie ook iets beter loopt.


Optie B:

www.allerc.com heeft de GWS EPS 350C - DS/BB (nog) wel in voorraad.
Shipping europe ca $7,50, wat duurder dan acw.
 
Let wel die speed 300 die in de GWS EPS 350 zit is geen ons bekende speed 300 6 volt of 7,2 volt. Het is een speciaal voor GWS "gemaakte en getunede" motor.
 
gerard_nl zei:
is de 1:5.33 ook geschikt en met wat voor prop dan (met 3 lipos) of is dat geen optie ?

Met deze vertraging en een 9x4,7 kan het ook. Rendement van deze prop is nog beroerder bij indoor-snelheid dan de 10x4,7 dus ik denk dat je afhankelijk van de vliegstijl er wel een minuutje of daaromtrend vliegduur mee inlevert. Hou je nog maar 10 minuten over.....
 
ff vraagje tussendoor,

ik heb een robbe vertraging met een 300 speed 7,2 volt motor en een 10 4,7 prop
3*350 mAh kokams

kan ik nu in principe prop hangen? :?
 
@ Bert,

Ik had gelezen dat je favo motor setup Axi 22/12/34 op 3 Lipo's (Kokam 350) met Castle Creations micro 10 regelaar en 11x5 prop... is.
Ik ben aan het overwegen om ook deze motor te kopen, maar wat ik me
afvroeg weet je misschien hoeveel gram trekkracht dit opleverd??

Ik ben met Depron vliegtuigjes bezig die zo rond de 280-320 gram uitkomen en als het ff kan zou ik hiermee flink willen gaan stunten.

Alvast bedankt.

m.vr.gr.
Olaf van der Plaats
 
Back
Top