Tijd voor de wekelijkse update, ondertussen vrees ik dat het vaak 2 al dan niet 3 wekelijks is... Ik doe nog wel iets maar merk toch stilaan dat het tijd gaat worden dat het volledig rompdeel klaar is.
Nog enkele weken en dan is het wel zover, er moet enkel nog het dek gespoten worden en dan kan ik me enkel nog bezig houden met de detailles, dit is wat ik ook het liefst doe eigenlijk.
In de vorige update had ik jullie het achter verblijf laten zien, dit is onder tussen gespoten (wit) en afgewerkt, ik moet zeggen het is eigelijk wel echt heeeeeeeel erg goed en vrij strak gelukt. er zitten 4 lagen wit op en 3 lagen vernis.
Ook heb ik alle decals aangebracht, aangezien ik over zeer veel foto's beschik van de boot en de zusterschepen kan ik alles vrij uitgebreid en gedetailleerd nabouwen, ik moet zeggen dat ik echt wel probeer niets te vergeten ik schuim letterlijk muur naar muur af hoek naar hoek zodat elke bout klinknagel eropzit. Niet altijd komt dat nog erg goed naderhand op het achter verblijf is zo'n gereveteerd paneel aan de stuurboord zijde.
Genoeg flauwekul jullie volgen het hier voor de foto's dus bij deze een overzichtje,
Aan stuurboord zijde het verbouwde achteruitsteeksel, hierop komen de nieuwe Palfinger NPDS David met de FRSQ600 reddingsboot, deze boot is zo groot voor dit schip dat het er toch wat vreemd uit gaat zien, nadat de cabine en de rest van de delen erop zullen zitten zal dat uiteindelijk wel goed komen.
Je kan goed de verluchtings fans zien achter de roosters, dit soort detailles maakt mij blij! Ook zie je dat anders dan bij de zusterschepen onder het David support er plaats is voor shakkels en harp en D sluitingen, ook hier zie je de kleurcode voor het dekpersoneel de D sluitingen komen nog, ik ga proberen in een aantal kleuren er te voorzien...
IMG_5341 by
Jan Fabri, on Flick
Het bovenste deel waar de David moet komen is zoals je ziet geblutst, hier komt toch een "stelling" stuk over dus dat zie je niet meer naderhand ik ben gestopt met de dingen die je niet meer ziet strak af te werken want dat heeft totaal geen zin eigelijk.
Verder in het vertrek aan stuurboord zijde zie je een aantal elektriciteit en schakel kasten met de bijhorende opschriften.
Dan de achterkant van het verblijf met al de leidingen deuren en kranen, in de deuren zitten nog raamgaten zonder raampje dit moet langs binnen worden aangebracht maar de boot is nog afgeplakt voor het spuiten van het dek dus dat komt later, vandaar je wat vreemde dingen in de raam ziet, dit is tape.
Wat her hier nog mist in deze foto althans was de Airco inverter voor het verblijf, deze had ik dus verbrod met een verf fout...
IMG_5320 by
Jan Fabri, on Flickr
Op de volgende foto zie je dat ik al een ander exemplaar heb gemaakt, ja zelfs geschilderd en gedetailleerd, hij is nog mooier dan de originele...
IMG_5343 by
Jan Fabri, on Flickr
Wat misschien nog goe is om te vertellen is dat je van al dit werkt naar alle waarschijnlijkheid niet maar dan ook niets meer zal zien, de main winch die in deze holte komt is zo groot dat ze zo goed als alles verbergt. Spijtig maar ja, ik vind het toch een prachtig resultaat!
Aan bankboord zijde gaat het dan verder met een "tuinslang" haspel met daarop de gekende Gardena spuit, ook hier zie je de opening voor de Palfingerkraan, omdat deze voor onderhoud moet kunnen worden verwijderd is dit dus open, als je kijkt binnen in het gat aan de rechterkant zie jullie boven en onder neodeen magneten, deze houden de afdek cover van de kraan vast. Je ziet nog een klein lijntje aan de zijkant van de wand, maar daar ga ik niets aan kunnen doen.
IMG_5346 by
Jan Fabri, on Flickr
Verder zitten alle verluchtingen, deuren enz. aan de wand.
IMG_5321 by
Jan Fabri, on Flickr
In close up, hier zie je weer wat een fenomenale fotograaf ik ben

, (NIET DUS

!), alle draden die jullie zien zij die van de Leds, ik ga ze allemaal parallel zetten, aangezien ik met serie vervelende ervaringen heb, op deze manier kan ik ook later makkelijk lapjes vervangen moest dit nodig zijn.
IMG_5323 by
Jan Fabri, on Flickr
Dan heb je natuurlijk de Cover van de kraan, hierop zitten bij de echte boot de bunkering leidingen, met de verloop pluggen en de klemhouders (met hendels) ook nog een elektriciteits kast, er moeten hier nog wel wat draden worden aangebracht maar dat is ondertussen gebeurd. Ook zie je hier dat de decals eigenlijk wel goed zijn weggewerkt het is nog geen 100% maar ik vind het toch al redelijk ok.
IMG_5324 by
Jan Fabri, on Flickr
En hier op zijn plaats:
IMG_5344 by
Jan Fabri, on Flickr
En dan naar goede gewoonte een overzicht video, deze is zonder het dak:
En deze is dan afgewerkt, er moeten nog een paar naden worden opgevuld, van bovenaf zie je dit eigenlijk niet, maar mocht er ooit een camera op komen zou dit storend kunnen worden vandaar ik het toch maar mooi zal maken.
Voila na deze video moet ik zeggen dat ik verder ga met een een andere boot, althans tijdelijk.
Ik probeer hier vanavond nog iets van te posten het gaat om de Palfinger TRSQ600, het is een echt schatje geworden.
Tot de next update! C U...