Dan terug naar de lampen althans een deel, achter de main winch staat een serie TL lampen, deze werken met de standaard TL setup die ik gebruik, at random gaat ook soms 1 lamp slecht aan en flikkert...
dan natuurlijk de dek fare's ook op de winch zit een fare om de drums en de kabel te verlichten (deze komt in een latere film nog wel) en dan natuurlijk de cabine verlichting rondom, deze gaat samen met de dek verlichting die onder de verschansing staat (ook deze krijg je nog beter te zien later) dan is er ook nog een SAR fare aan de FRSQ600 reddings boot, die apart aan kan maar dit heeft geen enkele functie eigenlijk. Hier een overzichtje, (trouwens de lampen achter de deuren gaan via de bunkverlichting logica aan).
Soms moet ik zeggen dat het wel veel is ik ga een memory kaartje moeten gebruiken anders weet ik nooit meer wat waar staat...
Dan staat dus parallel met de USM een multiswitch decoder die verschillende functies heeft voor de pinnen...
Wat kunnen deze wel niet veel, gewoon omhoog en omlaag gaan thats it... Nu ik ben mezelf niet als dat iets te eenvoudig zou zijn. ze werken allemaal apart, maar ook per set en om te stoefen ook allemaal samen. En de pinnen hebben hun eigen sound, en de dek pinnen, degene waar de matrozen zouden mee in aanraking kunnen komen hebben ook een alarm als ze bewegen.
Veel bla bla, hier is het:
Dat is het overzicht van het grootste deel van de multifuncties op het onderdek, nu ik heb nog een zee van schakelingen over (zo'n 14 stuks dus alles kan nog...)
Hiermee is eigenlijk het grootste deel van het schip helemaal klaar, ik moet nog 2 dingen doen, dat is de winch op haar plaats zetten, en aansluiten, ze is reeds uitvoerig getest dus dat is geen werk en de kraan plaatsen.
De kraan is een mooi stukje model bouw vlijt geworden, het is een Palfinger 32000Marine, origineel was hij blauw maar Boskalis heeft hem naderhand geel gemaakt.
Deze kraan bestaan uit een 4 segment boom, een winch op de onderste drager. en is opgebouwd uit een TILTarm, een BENDarm en de BOOM.
Hij wordt geopereerd door een hydraulische kast naar de kraan die open en dicht kan op de echte boot, wel dit wordt vrij moeilijk op deze schaal dus dat heb ik maar zo gelaten...
Deze kraan is eigenlijk het allereerste onderdeel wat ik had gemaakt voor de boot ze was er al voor ik nog maar een romp had, voor mij is ze ook het huzaren stukje van het ganse schip. Hij is ook op 1/50 en dat maakt alles heel klein.
Deze foto is speciaal voor de grote in te kunnen schatten hier staat ze mooi uitgestrekt:
Untitled by
Jan Fabri, on Flickr
En dit zijn betere close ups:
IMG_5243 by
Jan Fabri, on Flickr
IMG_5246 by
Jan Fabri, on Flickr
IMG_5249 by
Jan Fabri, on Flickr
IMG_5251 by
Jan Fabri, on Flickr
Ik ben hier echt tevreden over!