US style Low Bed 3D printed (gedeeltelijk)

Deze bouw behoefde nog een (tijdelijke) afsluiting. Een model is immers nooit klaar toch? Wie weet in de toekomst.

Het bordje dus.....

360.jpg

360.jpg

Zat eerst te denken aan een klapbare of draaibare oplossing maar heb uiteindelijk toch voor een vast bord gekozen. Als ik er een losse versie van maak staat ie er toch altijd op.

360.jpg

360.jpg

Al met al eigenlijk best een verrassend project. Wat begon als een proefproject 3D printen in het groot is een geslaagde Lowboy geworden die ook wat kan vervoeren. Wat een plamuur en spuitproject moest worden is nu blank 3D print. Naar aanleiding van de foto's op Facebook heb ik zelfs biedingen gehad en aanvragen om een trailer voor iemand te bouwen in USA.

Ik heb er zelfs een truck bijgekocht in plaats van de trailer verkocht.

Een artikel voor de Modelbouwer en een You Tube special zijn in de maak en de hoofdredakteur van Truckmodell had er ook wel oren naar......

Ben niet ontevreden ;)

Ziet er zeker goed uit. Ook qua constructie, ik dacht dat de lowboy in zijn geheel 3d was geprint, maar zo in combinatie met aluminium.[emoji108]
Veel rijplezier, het is een mooi geheel.

Jammer, echt jammer.
Smiley verdrietig - kopie.png

Ook ik deze Amerikaanse dieplader graag een keer willen bewonderen.

Maar je hebt nu zoveel ervaring opgedaan met het 3D printen, dat het nu makkelijker wordt voor jou om er t.z.t. weer een nieuwe dieplader te bouwen.

Of het weer een dieplader gaat worden weet ik niet maar er zijn hier en daar wat plannen.....

Maar dit is een advertentie voor de verkoop van uitsluitend de voor- en achter frames, en wat ander klein spul.
Heef Ralf die tekeningen dan verkocht, of was dit materiaal al commercieel beschikbaar? De complete unit is natuurlijk wel van Rolf, met die spaaknaven en zo.
Even geen tijd om dat weer op te zoeken .......

De foto is wel mijn eigendom maar de meeste onderdelen zijn van thingiverse. Dan nog is het niet de bedoeling om de spullen commercieel te verkopen. Niet het doel van thingiverse en ook de doodsteek een keer. Komt steeds minder bij ook. Zal die gast eens benaderen voor, de 10% provisie

Hij verkoopt de prints, voor wie geen 3D printer heeft. En ik weet niet of Thingiverse na het downloaden een disclaimer heeft dat je de stl's niet mag gebruiken voor commerciele activiteiten.
Alleen met de foto zit hij wel fout, als het niet zijn eigendom is, of bij jou goedkeuring heeft gevraagd mag hij hem niet gebruiken.
Maar ja, als je een foto hier op het forum plaatst weet je dat hij over het internet gaat zwerven. Probeer dat maar eens tegen te houden.
Overigens, zelf een ontwerp gekocht bij Cults 3D, geen enkele beperking gelezen over verkoop etc.

Met de kanttekening dat het Duitse Urheberecht, ofwel auteursrecht, wel een stuk strenger is en ook serieuzer wordt genomen. Als Ebay hierover ingelicht wordt zullen ze die foto zeker weghalen.

Dat wij hier in Nederland naar hartelust foto’s op forums plaatsen is niet vanzelfsprekend, hier heb je ook auteursrecht.

Heb contact gehad. Alles ok. Is niet 1 op 1 van thingiverse trouwens maar verbeterde versie zeg maar

Back