US style Low Bed 3D printed (gedeeltelijk)

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door trialrolf, 24 feb 2020.

  1. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    En hier is de volgende. Geen reacties verder dus we gaan meteen verder met de ontwikkelingen aangekleed met ploatjes!!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat hier boven nog op de laptop staat ligt nu op het achterchassis. Ik zag op foto's vaak tussen de wielen (meestal 3 assers trouwens) van die uitsteeksels. De dieplader van RC4WD heeft die ook. Dan kun je toch achterwaarts eraf rijden ofzo. Ook bedacht ik me dat wanneer ik toch de bagger vervoer deze de bak ergens neer moest kunnen leggen. Dus aan het tekenen en hier versie 1 gemaakt. Er zit ook meteen een uitsparing in voor een ledje en mijn nieuw uitgevonden trailer merk staat er ook in. Willux Trailers!!!

    Toch vond ik hem nog een beetje ielig. Dus na weer 2 uurtjes tekenen kwam deze versie. V2.0 zeg maar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Iets meer body en ook weer met ruimte voor een led en Willux.

    Ook heb ik al een beetje aan versiering gedaan. Normaal is dit niet het juiste stadium maar ik wilde ook kijken of mijn beslissing niet te spuiten hout sneed.....of filament in dit geval.

    [​IMG]

    Tja en dan ben je bezig en kijkt eens op plaatjes op internet en je tekent nog wat.......printer efkes laten draaien.....Ja ik heb nog 2 wielen!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat meer body! Ik krijg er steeds meer schik mee. Dan te bedenken dat ik hem nog niet zo lang geleden wilde verkopen t.e.a.b.

    [​IMG]

    Ik had de Cascadia toch bij de hand dus ik dacht maar effe een compleet plaatje!
    Nu nog hout halen en wat traanplaat. De leds solderen en de boel aansluiten. Deze gaat dus stekkers krijgen en dus moet ook de Cascadia nog worden voorzien van contacten. Das ook nog even een klusje!
     
    Ro-tje, modelbouwer, Mark300 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.876
    Locatie:
    Utrecht
    Hij gaat mooi worden Rolf :beer:
    Leuk hoe je je fantasie laat gaan
     
  3. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    :) ja ik moet mezelf nu wel een beetje afremmen Leon.......
     
  4. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Kijk, dit is wat jij bedoeld.
    Maar dit gaat niet altijd goed.
    Kijken vanaf : 7 :10 min.

     
  5. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Ja Pieter, soortgelijk al een gezien. Onbegrijpelijk. Met een bagger zijdelings eraf levert ook al van die mooie plaatjes op.
    Dat laatste ga ik ook niet doen in verband met de geprinte randen. Zullen ze wel patina van krijgen maar denk dat de kettingen toch wel wat schade veroorzaken op den duur.

    Langzaam gaan we ons voorbereiden op de eindmontage. Daar hoort ook de verlichting bij. 2 zwaailampen komen erop. Dit zijn de nieuwere Ali Express lampen met het zwarte voetje en ronde kap. De lampen hebben zoals altijd een stuk of wat programma's. Ik vind het ouderwetse "zwaaien" het mooist. De andere heb ik dus niet nodig. Omdat je voor aan/uit schakelen eerst de programma's door moet doe ik altijd het volgende....Ik knip de oranje draad eraf. Gaat dan altijd in klassieke zwaaiprogramma aan en weer meteen uit met 1 schakeling cq stroom aan/uit.

    [​IMG]

    Ook een beetje traanplaatrestjes verwerken op de alu hoekjes.

    [​IMG]

    Inmiddels heb ik het eerste spuitwerk van dit jaar af! Er zal hier en daar nog wel wat volgen denk ik

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een volgend print versiersel ligt al weer klaar voor afwerking en montage. Meer daarover ook in mijn 3D print vlog/blog.

    See ya
     
    modelbouwer, Helicor, raoul00123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Herman Herrebout

    Herman Herrebout

    Lid geworden:
    20 jan 2019
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Terneuzen
    Goedemiddag Rolf, ziet er netjes uit.
     
  7. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Vanavond weer wat gedaan. In mijn 3D print blogvlogdingesgedoe had ik al wat laten zien met Trilexvelgen.

    [​IMG]

    Even proefpassen.....

    [​IMG]

    Dan wat contrast aanbrengen. Moet nog wel drogen.

    [​IMG]

    De zwaailampen vastgezet op de bakjes die de achterlichten afdekken. Dan komen de lampen net naast het chassis.

    [​IMG]

    Tot slot nog wat reflectiestickers.
     
    Catwoman, Ro-tje, modelbouwer en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Vandaag weer een knutseldagje gehad. Vanmiddag althans. Van morgen wandeling met de dieren en Jannie gemaakt.

    De soldeerbout maar eens opgestart.

    [​IMG]

    Hier moesten 2 leds in als zijverlichting en de achterbumper moest klaar afgemaakt worden. Alles ligt verder klaar voor de start.

    [​IMG]

    Het is dan bij mij al gauw een zootje.

    [​IMG]

    Maar dan na een paar uurtjes werkt ook alles. Ik blijf altijd tussendoor testen. Bij elke stap sluit ik weer even stroom aan. Daar heb ik een bakje met 4 penlites voor en krokodillenbekjes. Voor de zwaailampen heb ik een stepdown genomen. Omdat de verlichting de stroom direct van de Beier gaat krijgen is nominaal 7,4V te veel. Deze zwaailampen zijn voor de ontvanger bedoeld en kunnen maximaal ca 6v verdragen. Ik had ook even een weerstand geprobeerd maar dat werkte niet. Had als kleinste weerstand 330 ohm in huis maar werkt niet. De stepdown lag er nog en in de Goldhofer bewijst deze ook nog steeds goede diensten. Moet er maar voor zorgen dat ik er weer een paar op voorraad neem.

    [​IMG]

    De bumper gemonteerd ziet er dan zo uit. De spatlappen worden nog "bedrukt".

    [​IMG]

    Een andere hoek en het ziet er zo uit. Hier ook een blik op de "trilex" velgen met een likje verf voor de contrasten. Ik vind het wel mooi geworden eerlijk gezegd. Geeft wat mij betreft een klassieke en robuuste uitstraling. Hier hoort dan eigenlijk een King Hauler voor!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik ben dus met die looks wel tevreden alleen begon ik me nu te ergeren aan de wielkeggen. Die oranje kleur detoneerde toch wel een beetje nu......
    Dus de 3D printer aangezwengeld....

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook de reservewielen maar getrilext. Weet niet eens of dat ook zo gebruikelijk is of dat het normaal alleen een velg is als reservewiel maar dit oogt mooier vind ik.
     
    Marker, Catwoman, Ro-tje en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.876
    Locatie:
    Utrecht
    Op een komend rijdag zou ik deze graag een keer achter mijn zwaar transport trekker willen zien
     
  10. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Dat gaan we zeker regelen Leon en dan film ik dat ook!!!
     
  11. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Dit ziet er goed uit, het is nu al mooie Amerikaanse dieplader geworden, ondanks dat deze nog niet helemaal af is.
    SMILEY APPLAUS.gif

    Het (Volvo ) petje gaat wederom voor jou af !
    VOLVO PET.02.jpg
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  12. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.623
    Locatie:
    Drenthe
    Rolf, geen kritiek hoor, maar de uiterste randen van die Trilex velg-spaken horen aan de voorkant van de velg te eindigen, die kikker platen (waar ik het eerder over had) klemmen dus op de buitenrand van de velg.
    je hoort dus eigenlijk het geheel naar de buitenkant van de velg te verplaatsen, en dan is de buiten rand van de spaken van de Trilex ongeveer gelijk met de buitenrand van de velg, waardoor de kikkerplaten kunnen klemmen.
    Hoop dat ik het begrijpelijk heb uitgelegd.
    Ander moet je maar wat goede plaatjes op het internet bekijken; eventueel wil ik je wel helpen zoeken
    Cor
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  13. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.623
    Locatie:
    Drenthe
    Sorry Rolf, maar dit is helemaal fout: de Trilex naaf zit vast op de as, en kan daar, normaal gesproken, niet af: als je de velg en band verwijderd, dan blijft de naaf met de 6 (in jouw geval) spaken een vast onderdeel van de as.
    De velg is alleen maar een velg, dus heeft geen 'hart', dat rode deel hoort daar helemaal niet.
    Maar goed, als je het mooi vindt?
    Soit.
    Cor
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  14. marcelinets

    marcelinets Guest

    Denk dat Cor dit bedoeld Rolf. fiat-truck-750-1.jpg inter-limburg.jpg
     
  15. marcelinets

    marcelinets Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2020
    Helicor vindt dit leuk.
  16. marcelinets

    marcelinets Guest

    nog een voorbeeld
    DzS_uNyXgAM7lMq.jpg
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  17. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    238
    Locatie:
    belgie bonheiden
    Marcelinets en Cor .Bij dubbellucht staan ze wel dieper . Al uw voorbeelden zijn enkellucht. Op de foto's van de ganse trucks zijn de trilex van de achterwielen ook niet te zien omdat ze dieper staan.
     
    trialrolf en Helicor vinden dit leuk.
  18. marcelinets

    marcelinets Guest

    Bij deze dan het goede voorbeeld. w2046-1.jpg
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  19. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.623
    Locatie:
    Drenthe
    Dat klopt helemaal @key maar ik gaf eigenlijk voornamelijk commentaar op de reservewielen in de laatste foto's van Rolf; dit had ik natuurlijk veel duidelijker moeten maken. Rolf liet daar 2 enkel lucht zien, mèt een Trilex naaf er in. waaarbij hij het volgende schreef:

    Ook de reservewielen maar getrilext. Weet niet eens of dat ook zo gebruikelijk is of dat het normaal alleen een velg is als reservewiel maar dit oogt mooier vind ik.

    Op dubbellucht zit de buitenste velg er andersom op, maar de montage is op dezelfde conische rand van de velg, alleen wordt die nu aangedrukt door de conische kikkerplaten
    En even ten overvloede: er zit dan een cilindrische 'bus' tussen de 2 velgen, soms voorzien van een kartelrand, om de stabiliteit te verhogen.
    Dus de eerste foto's die Rolf plaatste van de achterkant van de trailer met dubbel lucht, zijn prima!
     
  20. JamesDavis

    JamesDavis

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Doetinchem
    Prachtig Rolf!
    Leuk te zien/lezen dat je het toch heb opgepakt en niet verkocht.
    Heel
    Mooi hoe je bezig bent met tekenen en stapsgewijs leert hoe dat werkt.
    Ik vind het oprecht een heel mooi trailer, een begin met en basis tekening en dan toch eigen maken. Velgen inserts vind ik erg goed geslaagd, ik ben echt een leek wat vrachtwagens en trailers betreft, maar ik weet wat ik mooi vind. Er zijn puristen die meteen zien wat niet overeenkomt met real-life. Maar ik zeg, maak het je eigen Rolf en blijf zo doen.
    Ben zeker met je eens dat de orange wiel blokken vervangen worden met rood, staat veel mooier. Maar dat is mijn idee.
    Blijf vooral door gaan


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    trialrolf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina