Een bericht vanaf het veld:
Zojuist na bijna 80 vluchten is mijn turnigy 120hv "geëxplodeerd"...
Ik had de heli net aangezet en op zijn plaats gezet om te gaan vliegen. Op het moment dat ik de schakelaar omhaalde klonk er -POF!- een harde klap en er schoot een steekvlam onder de kap vandaan. Snel ernaar toe gerend en de kap eraf gerukt. De accu hoefde ik eigenlijk niet los te koppelen want de aansluitdraden naar de regelaar bungelden ernaast (zie foto) Op de accu en in de kap vond ik allemaal soldeerspetters.
De rgelaar is duidelijk overleden maar de rest van de elektronica is gelukkig ok, op wat roetsporen na:
Misschien toch maar de Jive weer uit de la trekken... ik moet er nog even over nadenken.
Zojuist na bijna 80 vluchten is mijn turnigy 120hv "geëxplodeerd"...
Ik had de heli net aangezet en op zijn plaats gezet om te gaan vliegen. Op het moment dat ik de schakelaar omhaalde klonk er -POF!- een harde klap en er schoot een steekvlam onder de kap vandaan. Snel ernaar toe gerend en de kap eraf gerukt. De accu hoefde ik eigenlijk niet los te koppelen want de aansluitdraden naar de regelaar bungelden ernaast (zie foto) Op de accu en in de kap vond ik allemaal soldeerspetters.
De rgelaar is duidelijk overleden maar de rest van de elektronica is gelukkig ok, op wat roetsporen na:

Misschien toch maar de Jive weer uit de la trekken... ik moet er nog even over nadenken.
Laatst bewerkt: