Dat de stangetjes niet helemaal recht lopen is niet belangrijk, wat telt is dat de aansturing precies 90 graden op je blad staat.
OK, maar dat staat hij toch wanneer je met de nick stuurd en het blad boven de staart niet beweegd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat de stangetjes niet helemaal recht lopen is niet belangrijk, wat telt is dat de aansturing precies 90 graden op je blad staat.
Het blijft raar... Over de AOF, heeft te maken met het gewicht van de heli. Standaard waardes zijn goed, niet veranderen.
OK, dan weet ik dat.
Ele precomp is het tegensturen van elevator zodra je pitch geeft. Normaal wilt een heli naar voren(?)(of achter?) als je pitch geeft. Met de ele precomp hoort de heli dus alleen recht naar boven te gaan met pitch.
OK, ook zeer duidelijk.
Overigens wel vervelend dat er in de gebruiksaanwijzing niets uitgelegd staat over deze pro parameters.
Krijg je de gain van de kop niet hoger? 40 is vrij laag maar hangt ook af van de geometrie.
Hier heb ik eigenlijk nog niets mee gedaan.
Ik zal dat een proberen met de volgende vlucht.
Hoe hoog denk jij?
Op de groene lijn lijkt me nog steeds het beste. Weet je zeker dat je de fase in de software de goede kant hebt gedraaid?
Ja, want anders zou mijn blad boven de staart gaan bewegen bij nick stuurinputs, toch?
Je hebt geen trimvlucht meer in de software staan toch?
Nee.
Nog met CG gespeeld toen de trimvlucht al iets beter was?
Nee.
Stabi 4.0 heeft liever zelfs wat zachtere dampers dan keiharde. Dus je hoeft niet de hardste te nemen. Die van K&B(weet ff niet of het merk klopt) hebben 3 types, de middelste is prima. Gaat ook veel langer mee.
Ik heb er nu van die groene truebloods in ztten, die had ik eens gekocht bij 4RC om te proberen, met paddles vlogen die wel goed. geen idee of dat 70/80 of 90 is, dat staat nergens vermeld, aan de stijfheid te voelen lijken mij het 80.
Zijn dat die groene, gele of oranje K&B types?
Mooi van de staart, moet ook welAls de PP eraf is moet het helemaal goed komen denk ik zo. Tegen die tijd moet het verhaal met de rode en groene lijn ook wel duidelijk zijn.
Tja eerst meer eens ombouwen, wacht even op mijn metalen servohevels.
Hoeveel mm moet de kogel van het midden op de hevel zitten, denk je?
Op het stabi forum zeggen ze niets meer?
Stuur anders een mailtje terug naar die RV.
OK, maar dat staat hij toch wanneer je met de nick stuurd en het blad boven de staart niet beweegd?
Dat is zo, maar door je scharnierende bladen kun je dit niet echt nauwkeurig afstellen, tenzij jij de kop heel rustig aftoert, en dan nog, heb net even bij mijn heli gekeken, kan ik hem er best wat naast zetten en beweegt het blad ook niet tijdens nikken.
Nou wanneer hij bij mij er iets naast staat zie je wel een geringe beweging hoor.
En het schanieren maakt niets uit, wanneer de bladhouder niet beweegt zal het blad recht of niet ook niet bewegen.
Zet gewoon de ballinks van de swash, die twee aan de zijkant, exact tegenover elkaar, dus met de ballinks van de binnenring van je swash, dan moet je spindle exact in lijn liggen met je staartbuis snappie ?
Zij nemen dat blijkbaar niet zo nauw
Ik heb liever alles mechanisch goed staan, ipv. met de software te gaan knoeien. Mijn stangetjes staan trouwens ook niet helemaal recht heb ik net gezienWelliswaar vliegt hij naar mijn zin en kan ongeveer 3 piro`s maken voordat hij weg gaat driften, let wel : driften, dus hij gaat niet scheef hangen.
Als je een pre-set gebruikt, staan die maten erin, dat kun je zien door er met je muis boven te zweven.
Heb je die calc functie al eens geprobeerd?
Nee
Daar kun je ook spelen met afstanden van kogeltjes etc. Aangezien de mechaniek van de logo perfect is voor stabi zou ik het voorzover mogelijk proberen over te nemen. ( past de logo swash op de trex? )
Ik zou het niet weten, maar de swach is volgens mij wel goed hoor.
Over de fase, stangentjes recht of schuin, het blad in het verlengde, etc. Mijn ervaring is dat instellingen op de bank geheel anders zijn in de lucht. Dus, als het blad stil staat, goede indicatie, maar ik heb zo'n vermoeden dat het dan niet betekent dat je fase 100%.
Zelf denk ik van wel, maar durft het ook niet met zekerheid te zeggen.
Ik stel ook de fase mechanisch in zodat de elevator in lijn is met de swash maar mijn stangetjes gaan wel recht naar boven. Rheli dat is een logo 500 DX? Bij de XLE had ik het ook zo, en daar heb ik de fase wel moeten corrigeren in de software. ( XLE kun je niet draaien aan de swashdriver ). Dus een perfecte in lijn swashdriver wilt niet zeggen dat de fase correct is. ( ging om 2 graden )
Groene TB's rubbers zijn ook prima trouwens. Misschien zijn ze wat versleten? Kan nooit kwaad om wat rubbertjes te hebben liggen voor je heliIk zou beginnen met de middelste, welke dat precies is weet ik niet meer. Ze komen meestal in een setje, daar zit een briefje bij. Dacht, van zacht naar hard, groen geel rood.
Heb ze al besteld,
De cyclic gain kun je rustig opvoeren totdat je schokken krijgt bij harde stops. Ail of ele ergens hard laten stoppen, stopt hij in 1 keer op de plaats dan is het goed. Schokt hij een beetje dan is de gain wat te hoog. Meestal per 2 omhoog. Normal liet ik dan 'safe' staan. Bij tic tocs zie je het ook goed. Als de tikjes heel licht zijn dan kan het best zijn dat de optimizer ze er na een aantal keer eruit haalt. Hoeveel is moeilijk te zeggen, gewoon proberen. Ook wat je zelf prettig vindt. Ik zag dat je stick response op normal had staan, op agressive ( niet die hard 3D ) vliegt het net wat strakker. Ook wel persoonlijk
Zal ik ook proberen.
Als je de ele comp een keer op 0 zet, zie je het effect goed. Ik weet niet of 15 goed is, kan best teveel zijn.
De swash is zeker goedmaar het gaat dan vooral om de geometrie. Die van de logo schijnt het beste te zijn. Maar dat gaat mssn een beetje te ver
![]()
Je hebt wel 80 collective in stabi staan met 11 graden pitch? Die 10 graden cyclic pitch haal je ook met de ring op 70? ( zonder binding )
Zo ja, prima! Dan valt dat reuze mee!