van banckert naar A950 Valcke

Complimenten voor deze bouw, en mooi verslag. Ik zocht eigenlijk naar de Steenbank en kwam zo hier terecht. Op de Steenbank ben ik inmiddels wel 8 x mee geweest varen vanuit Maassluis de thuishaven van de Steenbank. Dat wordt mijn volgende uitdaging, zonder 3D printer, want daar snap k niks van, teminste dat tekenen lukt niet. De bouw schaal tekening heb ik van modelbouwtekeningen.nl gekocht. Daar staat het schip op de site met de oorspronkelijke naam "Astroloog" Groet, Albert

Laatst bewerkt:
Mooi scheepje geworden Marc :wave

Dat moet een lekker gevoel geven Marc! Het ziet er allemaal keurig verzorgd uit. Wat waren je grootste leerpunten uit deze bouw?

Snel gaat het hier niet vooruit , kan ook niet met al die arduino perikelen in het modelbouwsoftware hoekje van dit forum. ( nodig voor de afwerking van de sleper zeehond )
Maar af en toe toch even afgewisseld met inventor en de de 3D printer aan het werk gezet.
De tekeningen stapelen zich stilaan op

Bekijk bijlage 481423

en de printer kan nog net volgen :) als hij maar genoeg uren doet.

Bekijk bijlage 481422

zoals je merkt is het niet mijn betrachting de volledige kajuit te printen maar vooral een frame te maken dat ik kan bekleden met styreen plaat.
voor enkel onderdelen, zoals de stuurhut en een gedeelte van de mast heb ik me echter laten gaan om de grenzen van de printer wat beter te verkennen.
Er ontbreken nog wel wat nodige onderdelen maar ik kan alvast een aanvang maken met het in elkaar kleven van de stuurhut.
tot volgende,
Marc
Heb je nog de STL files? er zitten een aantal dingen bij die heel erg handig zouden zijn.

Heb je nog de STL files? er zitten een aantal dingen bij die heel erg handig zouden zijn.
kan je wat specifieker zijn? veel van de geprinte onderdelen zijn achteraf nog wat bijgewerkt maar de files zijn nooit aangepast.
of ze zijn maar gedeeltelijk geprint en daarna verder aangevuld met styreen of messing

kan je wat specifieker zijn? veel van de geprinte onderdelen zijn achteraf nog wat bijgewerkt maar de files zijn nooit aangepast.
of ze zijn maar gedeeltelijk geprint en daarna verder aangevuld met styreen of messing
Ja ik heb geen idee waar ik de bestanden in het algemeen weg kan halen. Ik dacht dat u het zelf had gemaakt.

Ik heb inderdaad alles zelf getekend maar niet alles is zomaar te gebruiken zoals ik al schreef. Als je specifieke onderdelen wenst wil ik wel de files bekijken en je laten weten of ze bruikbaar zijn. Als je gewoon alles wil, denk dan even na over het fijt dat ik hier een ganse winter aan getekend heb..

Back