Van HB King2 naar 450-size (HK?), wat is jullie advies?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Rob, 12 aug 2011.

  1. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Wanneer KDS geen Align kloon is maar een ander ontwerp, dan zie ik dat wel als een nadeel. Het is juist wel erg handig dat eea goed uitwisselbaar is met Align en/of andere echte klonen.

    @Gardian, als ik je ervaring lees dan was de KDS heli wel prima alleen de electronica minder? Dan had je toch gewoon de electronica kunnen vervangen maar dat heb je niet gedaan, je bent voor HK gegaan. Was de KDS barebone ook niet helemaal geweldig?
    En wil je nu zeggen dat ik gezien jouw goede ervaring met HK net zo goed voor HK zou kunnen gaan? Zo ja dan zijn alleen de prijzen wat hoog dus misschien bedoel je CopterX?

    Rheli gaf eerder al aan dat wat hem betreft HK en CopterX elkaar weinig ontlopen.

    Even resumeren; Align is me echt te duur, de KDS/CopterX/HK 450 varianten vliegen allen absoluut beter dan m'n King2. KDS is minder/niet uitwisselbaar met Align dus blijven CopterX en HK over. Die verschillen zijn volgens een aantal erg klein dus neem wa je het makkelijkst lijkt. HK is goedkoper en vanuit Duitsland te krijgen dus... kom ik toch weer op HK.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  2. GravityResearch

    GravityResearch

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    76
    Als ik een stomme vraag mag stellen; hoe komt het dat je zo vaak gears van je King stukvliegt ?
    Ben zelf op een King2 begonnen en heb dit nooit echt als een enorm probleem ervaren....
    Verder denk ik dat als je een King goed kan vliegen je je over het vliegen met een 450 niet echt zorgen hoeft te maken ;-)

    Mijn advies: Koop een MCPX ! daarna sparen voor, en naadloos over naar, een FBL 450, of 500. Zo heb ik het gedaan iig en zou het nooit meer anders doen :D
     
  3. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Omdat Esky plasic een soort uitgeharde kaas is. Als je de heli van stilstand in idle-up set liggen er al tanden af.

    Zo'n MCPX lijkt mij ook een erg leuk toestelletje, je kan er alles mee doen wat je met een 450 size ook kan. Bij mij staat hij op het verlanglijstje.
     
  4. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Geen idee, ik vlieg met een 11T Xtreme pinion en die is na zo´n 20/30 vluchten versleten...

    Ik zie de mCP X met motortje op de staart, wil toch graag naar 450/size met cp tail.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  5. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Alle begin is moeilijk, en die heli gaat tog kapot, dus wat maakt het nou uit.
    Ga voor de goedkoopste qua onderdelenverzendkosten, dat crashed lekkerder.
    Dan kom je tog weer uit bij HK, Ehirobo kost zoiezo 17,50+ dollar verzendkosten.
     
  6. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Het lijkt me duidelijk dat de anti-HK helivliegers hier (nog) niet gereageerd hebben. Met de huidige reacties kom ik toch weer op een HK uit...

    Hebben jullie nog info van welk type ik kwalitatief het meeste mag verwachten, de GT of PRO? En in geval van de PRO, dan de TT of belt?
     
  7. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    ROb,

    Er is niets verkeerd HK voor een gewone piloot. Zolang de verwachtingen niet de groot zijn uiteraard. Ik hoor de anti HK mensen altijd bezig over het feit dat die heli's uit elkaar spatten na enkele vluchten. Voor gewoon tuffen en leren is dit een goeie start als je geen geld op overschot hebt. VLieg je harde full 3D dan vliegen de bladen inderdaad rond je oren en daarvoor zijn ze compleet ongeschikt en zelfs gevaarlijk.

    Ik ben ook een beginnende helipiloot en HK was een kans om tot het selecte clubje te behoren so to speak.

    Een beldaangedreven heli lijkt me vergevingsgezinder dan één met torque tube in het begin als je al eens tegen iets aanvliegt met de staartrotor.

    De onderdelen zijn vlotter te krijgen dan brood bij de bakker en kosten niets.

    Onthou dat zij die het luidst roepen meestal tot de groep behoren die niet tevreden is.De rest doet gewoon stil verder ;-) Of misschien moeten ze wel de merkheli's afbranden om tot het 10-voudige te vragen voor een gelijkaardige heli maar dat is weer een andere discussie.

    Stevo
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  8. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik zou voor de HK met metalen kop en een belt gaan, een belt kan veel meer hebben dan een TT, die tandwielen zijn al stuk bij het kleinste tikje.
     
  9. guardian

    guardian

    Lid geworden:
    16 jan 2010
    Berichten:
    152
    Heel verhaal maar PLUS 1.

    Nee ik heb niks tegen KDS. Ik heb alleen mijn ervaring willen delen. Nee, ook de KDS onderdeln zijn uitwisselbaar. Ik heb een keer mee gemaakt dat ik een hoofdas moest afdraaien omdat de diameter dikker was en niet passend was op een HK dacht ik.

    Wat geschreven word is er een op waarheid berustend. HK leuk, maar verwacht geen TOP machine qua materiaal. Ben je beginnend vlieger dan heb je er een perfecte machine aan.

    Zie het zo, Rij ik met de Porsche dan heb ik Porsche problemen. Rij ik met de Fiat dan heb ik Fiat problemen.....

    Veel heli plezier
     
  10. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Heb net een atom 500 met stretchkit aangeschaft en ga toch ook een hk500 in elkaar steken. Ben altijd al heel benieuwd geweest naar de hk cloontjes en zou deze graag gebruiken voor men inverted hover en meer geavanceerde vliegtechnieken aan te leren. Geen zin om gelijk men Atom de grond in te knallen :)

    En geen align barebone? Echte barebone is het niet maar je moet nog steeds zelf servo's kiezen en gyro als je niet voor een supercombo gaat.
     
  11. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Bedankt voor jullie leuke en positieve reacties! Niet dat ik persé HK wil horen maar jullie plaatsen ea gewoon in een realistisch perspectief, het perspectief dat ook bij mijn situatie past (nog lang geen 3D).

    Hoewel ik met de staart eigenlijk nooit iets raak, overweeg ik nu toch sterk om voor een belt gedreven HK te gaan, dus dan nog de keuze tussen GT of Pro.

    Ik las ergens dat iemand de Pro erg lastig vond qua onderhoud omdat bij een gestripte servo het frame uit elkaar zou moeten. Nou heb ik nog nooit een servo gestript dus is dat voor mij niet echt een argument.
    Verder las ik dat de Pro de tail servo in het frame heeft wat het CG ten goede komt, weet niet of dat een voordeel is want hoe verstel je de tail neutral pitch dan?

    En denken jullie dat de HK GT/Pro kits in ieder geval beter in kwaliteit zijn dan de eerste HK kits?
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  12. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  13. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    IK zou zeggen doen! Het is een leuke heli. Ook al moet er eens aan gesleuteld worden dan is ook dat meegenomen. Ik heb heel wat geleerd toen ik mijn heli in elkaar knutselde. Alleen dat was het al waard.

    IK lag ook aan een gelijkaardig bedrag all in.

    By the way, die HK lover is een medemoderator van je:D

    Stevo
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  14. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Maar welke dan, de GT of Pro?

    Dat weet ik natuurlijk wel, ga alleen zelf geen personen bij naam noemen...
     
  15. greyeey

    greyeey

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    14
    Zelf heb ik de Pro met TT, ik ben een beginnend vlieger en geef toe, ik heb er al 3 setjes tt tandwielen doorheen, maar dat in 4 maanden. Ik vind de pro wel prettig in onderhoud, hij is niet zo moeilijk uit elkaar te halen en vliegt ook prima.

    De tail pitch neutraal verander je door het linkje van servo naar slider te verkorten of verlengen, wat niet zo moeilijk is.

    Als je meer vragen hebt over de pro, vraag ze gerust.

    Greyeey
     
  16. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Ook de accu kan kapot gaan met de Pro.
    Bij de GT is er een accu mount wat meeveert,
    bij de Pro zit de accu op het frame zelf, dus de schok die het frame krijgt, krijgt de accu ook.
     
  17. greyeey

    greyeey

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    14
    ik dacht dat er ergens op het forum een draadje was met hoeveel kracht een lipo kon hebben,, en dat bleek behoorlijk veel. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een lipo kapot gaat puur door een schok van de grond, door het frame naar de lipo? Als je er recht op land kan ik het berijpen.
    Maar prove me wrong? leg is uit hoe je aan die gedachte komt? Is namelijk ook iets om over na te denken bij de koop...
     
  18. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Dus het verschil in onderhoud (bv servo's wisselen) word niet echt als negatief verschilpunt ervaren. En ook de meer beperkte ruimte in het frame (sommigen krijgen een grote ESC er niet in) ook niet.

    Heeft de PRO van Align hetzelfde accu mount hetzelfde ontwerp want daar steekt toch veel ontwikkeling achter?
     
  19. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Je kan het frame ook met gyro-tape padden, en daar dan klitteband op plakken.
     
  20. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat is allemaal hetzelfde, servo`s wisselen doe je na een grote crash, en dan gaat de boel toch al uit elkaar(of in de kliko)

    De accu heb ik met klitteband vastzitten, met een extra tiewrap ook van klitteband. Dat gaat altijd goed.

    @ Molen, lipo`s zijn schokbestendig mits je ze rechtop houd.
     

Deel Deze Pagina