Van HB King2 naar 450-size (HK?), wat is jullie advies?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Rob, 12 aug 2011.

  1. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    +1

    Ten andere als je lipo sneuveld door een crash heb je waarschijnlijk nog andere dingen aan je hoofd die meer aandacht nodig hebben....

    Lijkt me allemaal een beetje het kip en het ei verhaal. Ik kan nooit geloven dat iemand een toestel niet of wel zou kopen omdat de lipo defect zou kunnen zijn bij het crashen, dat is de wereld op zijn kop en spijkers op laag water zoeken...

    Stevo
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2011
  2. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    hier gaan we toch even de fout in de KDS450c is wel degelijk een trex kloon:rolleyes:
     
  3. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Ik ga m'n eigen stellingen nog maar eens door;

    1. Ik las een opmerking "als je een 450-size kan vliegen dan kun je alles vliegen" dus ik vermoed dat dat voor de King dan ook geldt, alleen heeft de King z'n beperking.
    2. Niet echt een uitspraak over gelezen, maar ik heb de indruk dat je zonder crashes met een 450 kloon minder slijtage/verloop hebt dan met de King.
    3. JA.
    4. Daar wordt dan ook de electronica bij gerekend en die is bij mij al prima, dus voor mij (en mijn vrouw) zal een kloon door de geleidelijke investering gunstiger zijn.
    5. Niet echt een uitspraak over gelezen.
    6. Begin rustig aan een HK, zeker beter dan de King. Zolang je van de heli geen 3D verwacht is het een goede stap voorwaarts.
    7. CopterX en HK ontlopen elkaar nauwelijks, ga voor dat waar je het beste aan kunt komen. KDS zou geen Align kloon zijn maar daar zijn de meningen over verdeeld.
    8. Ik heb gezocht maar nog niets gevonden, altijd compleet.

    Dit draadje heeft me toch al veel info opgeleverd. Misschien volgt er naar aanleiding van m'n samenvatting nog meer...
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2011
  4. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    1. De HK zal (in het begin) veel stabieler zijn dan een King, of Belt-CP van E-sky

    2. als beginner (net als ik) zal je toch vaak met reparaties te maken hebben, en dat drukt weer de kosten. HK onderdeeltjes bestellen kost uit China onder de 100 gr. 2,99 dollar, en onder de 200 gr. 3,99 dollar verzendkosten.

    3. O, ja?

    4. Dat is jouw eigen schuld! :D

    5. Bij een HKGT of een HKMT zit een metalen staart, en dat plastic ding, Helemaal k(piep). Bij mijn HK450 V2 is hij zonder crash afgebroken. De metalen staart is perfect, wel opnieuw met locktide herbouwen.

    6. De HK is een kloon van de Align 450, en vliegt voor een beginner ook zo, ga je keiharde 3d doen, dan zal je wat meer moeten kunnen vertrouwen op het materiaal.

    7. :confused:
    CopterX zal wat beter zijn, al is het meer marketing. Ik heb er geen ervaring mee. Misschien dat er iemand reageert, die allebei kent.

    8. Suc6 met zoeken. :D

    Rob, ik ben begonnen met de HBFP v2, ik heb daar uren mee door de huiskamer gevlogen. Ik heb daarna een Belt-cp gehad, en daar was ik alleen maar bezig met herstellen, ik vind het nu ik met een HK vlieg een onding. Momenteel vlieg ik met mijn HK450 V2 kleine stapjes 3D, en dat gaat goed. Tot nu toe 1 harde crash gehad, en de schade viel mee.

    crash

    Hij vliegt weer hoor. :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2011
  5. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Tijn, bedankt voor je commentaar!

    Bij 3. schrijf je "O, ja?" , twijfel jij er blijkbaar aan dan mijn electronica niet geheel geschikt is voor een 450-size, wat zou ik dan beter vervangen?
     
  6. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen

    Je moet dat vooral als een geintje zien, :D maar een sterkere motor is aan te raden. Ik heb zelf ook een E-Sky 3800KV in een van mijn HK's zitten, en die is voor 3D iets underpowerd, maar perfect om een beetje rond te vliegen.
     
  7. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Op die fiets, ik rekende zelf de 3100kV motor niet tot de bruikbare parts voor een 450-size maar dat had ik ook niet duidelijk vermeld. De rest is dus wel prima, fijn!
     
  8. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Ik kwam deze discussie Align VS Clones - RC Groups tegen dat voor mijn gebruiksdoel (niet 3D) voornamelijk pro kloon is, staan toch een paar opmerkelijke uitspraken in...
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Doe je voordeel ermee ! Feit is dat, een kloontje met hier en daar wat speling prettiger vliegt dan een helietje waarbij alles strak zit.
     
  10. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    En bovendien geen drol kost vergeleken met een duur merk.
    ;)
     
  11. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Absoluut, ik vraag me alleen af waarom dit draadje 4 paginas moet duren om daar achter te komen;)

    Genoeg geneut, bestellen Rob!:D

    Stevo
     
  12. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Krijg net mail van HobbyKing, de HK450's zullen pas met een maand weer op voorraad zijn. Wordt het wellicht een CopterX, ik weet nu dat het niets uitmaakt...
     
  13. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen

    Hij staat nu in backorder, maar er is een prijsverlaging, 8O nu 6 Euro :schrik:

    HK 450 platsic

    Ik heb hem ook, een super ding voor dat geld. Alleen de tail is slecht, het metalen frame is beter dan de carbonfiber.

    Ik ga hem bestellen alleen al voor de onderdelen.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2011
  14. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  15. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ja, maar..... die prijs, volgens mij is hij spectaculair gedaald. Toen ik hem bestelde was hij nog 35 euro..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Je electronica is gewoon in orde
    Ook het motortje

    Je zal alleen misschien een 14 tands tandwiel nodig hebben, waar anderen met een 3700 kv motor een 13 tands hebben.
    Maar dat is een kwestie van toerental van de rotor meten, en zorgen dat je regelaar minimaal 80% uitgestuurd staat

    En voor hk/copterx/tarot/kds/align etc
    Align is zeer zeker geen mercedes...
    Zie het als het aloude idee van volkswagen, een heli voor iedereen. Dus kunnen de meesten er aardig mee uit de voeten, en de gevorderde vliegers zullen wat aan moeten passen

    Dat is bij de Hk/copterx etc niet anders, alleen de materialen en kwaliteitscontrole is wat anders
    Volgens mij is ook 1 van de redenen dat de chinese spullen worden afgekraakt, omdat een persoon onrealistische verwachtingen heeft..
    "die heli kost de helft, en is net zo goed of beter !"
    Je moet de techniek in zo'n apparaat in de gaten houden (moet bij iedere heli) en misschien moet je wat eerder iets vervangen..
    En als je dan vervangt, kun je altijd nog Align erop zetten, bij assen ed schijnt dat handig te zijn

    Misschien nog een tipje, iig bij de align is het een punt: zachte schroeven..
    Zoek eens op rcskrews, dat is een complete set hardstalen boutjes etc, volledige vervanging voor alles wat er nu in zit.
    Kan een hoop ergernis schelen
    En je hebt nog eens reserve als je er een paar kwijt raakt :D
     
  17. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    @Student, de spellling is anders maar bedoel je deze alg008 - Align TRex 450 Pro Stainless Steel Screw Kit ? Ik lees op Helifreaks dat een deel van de posters slechte ervaringen heeft, de kop zou in z'n geheel makkelijk afbreken en locktite zou minder goed werken op stainless steel...
     
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat is hem idd

    Bij een 250 moet je opletten inderdaad (weet ik uit ervaring..)
    daar wisselt het gebruik van engels maten met de europese maten, en de stalen boutjes zijn europees..
    Als de bout dan heel zwaar erin gaat (dus het gat is eigenlijk een amerikaanse maat), wil de kop er inderdaad van af breken.
    In de SE onderdelen (nieuwere versie dan mijn 250) nooit last van gehad, dat zijn weer wel europese maten

    Maar met de 450 en de 600 heb ik er nooit last van gehad.
    ook nooit last gehad dat de locktite niet pakte
    nu gebruik ik ook niet veel, alles wat je teveel gebruikt zorgt alleen maar voor troep en alsnog brekende bouten (net 2 of 3 rondjes schroefdraad vol, rest eraf halen)
    Met gevoel aandraaien scheelt ook, het hoeft niet met 10 kg aangetrokken te worden, het is maar een klein miniboutje
    handvast zonder al te hard doordraaien is zat
     
  19. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Net gekeken op de site, de CCPM is weer in voorraad

    Stevo
     
  20. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Mijn HK450GT ligt sinds de 24e in NL.
    26e een inklaringsbrief gekregen, gelijk alles ingevult en alle bonnen bijgevoegd, en de zelfde dag nog terug gestuurd.
    Nu staat de status vandaag nog steeds op "inklaring niet afgerond. info verzoek naar klant verstuurd"

    Weet iemand hoe lang dit gaat duren?
    Ik heb al op google rondgezocht, maar nergens staat echt hoe lang het gemiddeld duurt :(
     

Deel Deze Pagina