Van HB King2 naar 450-size (HK?), wat is jullie advies?

De accu heb ik met klitteband vastzitten, met een extra tiewrap ook van klitteband. Dat gaat altijd goed.

+1

Ten andere als je lipo sneuveld door een crash heb je waarschijnlijk nog andere dingen aan je hoofd die meer aandacht nodig hebben....

Lijkt me allemaal een beetje het kip en het ei verhaal. Ik kan nooit geloven dat iemand een toestel niet of wel zou kopen omdat de lipo defect zou kunnen zijn bij het crashen, dat is de wereld op zijn kop en spijkers op laag water zoeken...

Stevo
 
Laatst bewerkt:
Idd, de KDS is geen t-rex-kloon. (wel een leuke helie)
Ga gewoon voor de CX of de HK, afhankelijk waar je het makkelijkst eraan komt. Als je ervoor gaat, neem er dan 2. Heb je meteen spare-parts en bespaar je veel verzendkosten.

hier gaan we toch even de fout in de KDS450c is wel degelijk een trex kloon:rolleyes:
 
Ik ga m'n eigen stellingen nog maar eens door;

1. De King geeft - omdat deze zenuwachtiger vliegt - voor de basiscontrole van een heli een betere leerschool dan een 450-size.
1. Ik las een opmerking "als je een 450-size kan vliegen dan kun je alles vliegen" dus ik vermoed dat dat voor de King dan ook geldt, alleen heeft de King z'n beperking.
2. Ook een 450-size heeft slijtage en behoeft ook zonder crashes regelmatig vervanging van onderdelen. Blijf gewoon doorgaan met de King tot je goed kan rondfladderen omdat je dan altijd de laagste kosten zult hebben.
2. Niet echt een uitspraak over gelezen, maar ik heb de indruk dat je zonder crashes met een 450 kloon minder slijtage/verloop hebt dan met de King.
3. De componenten die ik heb zijn uitstekend geschikt voor een 450-size, ik heb daarom alleen kale heli nodig, geen RTF of combo of zoiets.
3. JA.
4. Een kloon 450-size zal door de haast noodzakelijke Align updates (assen etc) uiteindelijk ongeveer 'evenveel' kosten als een Align.
4. Daar wordt dan ook de electronica bij gerekend en die is bij mij al prima, dus voor mij (en mijn vrouw) zal een kloon door de geleidelijke investering gunstiger zijn.
5. Je zou verwachten dat HK de kwaliteit van de kits verbetert. De laatste versies van de HK450 (GT/Pro) zien er erg goed uit maar hebben deze nog steeds de mindere kwaliteit zoals met de start van de HK450S(plastic)?
5. Niet echt een uitspraak over gelezen.
6. Begin beter niet aan een HK. Ook al lonkt zo'n GT/Pro door z'n lage prijs wel heel erg, de kwaliteit is nog steeds geen vooruitgang tov de King.
6. Begin rustig aan een HK, zeker beter dan de King. Zolang je van de heli geen 3D verwacht is het een goede stap voorwaarts.
7. Als je toch voor een 450-kloon gaat, dan levert de CopterX de betere kwaliteit.
7. CopterX en HK ontlopen elkaar nauwelijks, ga voor dat waar je het beste aan kunt komen. KDS zou geen Align kloon zijn maar daar zijn de meningen over verdeeld.
8. Zoek een gebruikte Align 450 zonder electronica.
8. Ik heb gezocht maar nog niets gevonden, altijd compleet.

Dit draadje heeft me toch al veel info opgeleverd. Misschien volgt er naar aanleiding van m'n samenvatting nog meer...
 
Laatst bewerkt:
1. De HK zal (in het begin) veel stabieler zijn dan een King, of Belt-CP van E-sky

2. als beginner (net als ik) zal je toch vaak met reparaties te maken hebben, en dat drukt weer de kosten. HK onderdeeltjes bestellen kost uit China onder de 100 gr. 2,99 dollar, en onder de 200 gr. 3,99 dollar verzendkosten.

3. O, ja?

4. Dat is jouw eigen schuld! :mrgreen:

5. Bij een HKGT of een HKMT zit een metalen staart, en dat plastic ding, Helemaal k(piep). Bij mijn HK450 V2 is hij zonder crash afgebroken. De metalen staart is perfect, wel opnieuw met locktide herbouwen.

6. De HK is een kloon van de Align 450, en vliegt voor een beginner ook zo, ga je keiharde 3d doen, dan zal je wat meer moeten kunnen vertrouwen op het materiaal.

7. :confused:
CopterX zal wat beter zijn, al is het meer marketing. Ik heb er geen ervaring mee. Misschien dat er iemand reageert, die allebei kent.

8. Suc6 met zoeken. :D

Rob, ik ben begonnen met de HBFP v2, ik heb daar uren mee door de huiskamer gevlogen. Ik heb daarna een Belt-cp gehad, en daar was ik alleen maar bezig met herstellen, ik vind het nu ik met een HK vlieg een onding. Momenteel vlieg ik met mijn HK450 V2 kleine stapjes 3D, en dat gaat goed. Tot nu toe 1 harde crash gehad, en de schade viel mee.

crash

Hij vliegt weer hoor. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tijn, bedankt voor je commentaar!

Bij 3. schrijf je "O, ja?" , twijfel jij er blijkbaar aan dan mijn electronica niet geheel geschikt is voor een 450-size, wat zou ik dan beter vervangen?
 
Tijn, bedankt voor je commentaar!

Bij 3. schrijf je "O, ja?" , twijfel jij er blijkbaar aan dan mijn electronica niet geheel geschikt is voor een 450-size, wat zou ik dan beter vervangen?


Je moet dat vooral als een geintje zien, :mrgreen: maar een sterkere motor is aan te raden. Ik heb zelf ook een E-Sky 3800KV in een van mijn HK's zitten, en die is voor 3D iets underpowerd, maar perfect om een beetje rond te vliegen.
 
Op die fiets, ik rekende zelf de 3100kV motor niet tot de bruikbare parts voor een 450-size maar dat had ik ook niet duidelijk vermeld. De rest is dus wel prima, fijn!
 
Doe je voordeel ermee ! Feit is dat, een kloontje met hier en daar wat speling prettiger vliegt dan een helietje waarbij alles strak zit.
 
Krijg net mail van HobbyKing, de HK450's zullen pas met een maand weer op voorraad zijn. Wordt het wellicht een CopterX, ik weet nu dat het niets uitmaakt...


Hij staat nu in backorder, maar er is een prijsverlaging, 8O nu 6 Euro :schrik:

HK 450 platsic

Ik heb hem ook, een super ding voor dat geld. Alleen de tail is slecht, het metalen frame is beter dan de carbonfiber.

Ik ga hem bestellen alleen al voor de onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Je electronica is gewoon in orde
Ook het motortje

Je zal alleen misschien een 14 tands tandwiel nodig hebben, waar anderen met een 3700 kv motor een 13 tands hebben.
Maar dat is een kwestie van toerental van de rotor meten, en zorgen dat je regelaar minimaal 80% uitgestuurd staat

En voor hk/copterx/tarot/kds/align etc
Align is zeer zeker geen mercedes...
Zie het als het aloude idee van volkswagen, een heli voor iedereen. Dus kunnen de meesten er aardig mee uit de voeten, en de gevorderde vliegers zullen wat aan moeten passen

Dat is bij de Hk/copterx etc niet anders, alleen de materialen en kwaliteitscontrole is wat anders
Volgens mij is ook 1 van de redenen dat de chinese spullen worden afgekraakt, omdat een persoon onrealistische verwachtingen heeft..
"die heli kost de helft, en is net zo goed of beter !"
Je moet de techniek in zo'n apparaat in de gaten houden (moet bij iedere heli) en misschien moet je wat eerder iets vervangen..
En als je dan vervangt, kun je altijd nog Align erop zetten, bij assen ed schijnt dat handig te zijn

Misschien nog een tipje, iig bij de align is het een punt: zachte schroeven..
Zoek eens op rcskrews, dat is een complete set hardstalen boutjes etc, volledige vervanging voor alles wat er nu in zit.
Kan een hoop ergernis schelen
En je hebt nog eens reserve als je er een paar kwijt raakt :mrgreen:
 
Dat is hem idd

Bij een 250 moet je opletten inderdaad (weet ik uit ervaring..)
daar wisselt het gebruik van engels maten met de europese maten, en de stalen boutjes zijn europees..
Als de bout dan heel zwaar erin gaat (dus het gat is eigenlijk een amerikaanse maat), wil de kop er inderdaad van af breken.
In de SE onderdelen (nieuwere versie dan mijn 250) nooit last van gehad, dat zijn weer wel europese maten

Maar met de 450 en de 600 heb ik er nooit last van gehad.
ook nooit last gehad dat de locktite niet pakte
nu gebruik ik ook niet veel, alles wat je teveel gebruikt zorgt alleen maar voor troep en alsnog brekende bouten (net 2 of 3 rondjes schroefdraad vol, rest eraf halen)
Met gevoel aandraaien scheelt ook, het hoeft niet met 10 kg aangetrokken te worden, het is maar een klein miniboutje
handvast zonder al te hard doordraaien is zat
 
Mijn HK450GT ligt sinds de 24e in NL.
26e een inklaringsbrief gekregen, gelijk alles ingevult en alle bonnen bijgevoegd, en de zelfde dag nog terug gestuurd.
Nu staat de status vandaag nog steeds op "inklaring niet afgerond. info verzoek naar klant verstuurd"

Weet iemand hoe lang dit gaat duren?
Ik heb al op google rondgezocht, maar nergens staat echt hoe lang het gemiddeld duurt :(
 
Back
Top