ZO.
Heerlijk 1 jaar van het gas af.
Ook 1 jaar gestookt met de Dielle pelletkachel, dus schoorsteen geveegd en de kachel al zoveel mogelijk leeggezogen.
Kwam alleen tot de ontdekking dat de vijzelas van staal, koud in de gietijzeren branderpot zit zonder lager.
Gat van 16 mm is nu een sleufgat van zeker 20 mm lang.
Vorige week de leverancier op de hoogte gesteld en gevraagd om reparatie onder garantie.
Pffffff 6 dagen later de importeur aan de lijn. (je zou maar storing hebben, zit je 6 dagen zonder kachel)
Bla bla bla en wat er met de lekkende deur is gebeurd wilde ik maar achter ons laten, ik kan een andere vijzel opsturen en een lager.
Dat zit in een modificatiekit die ze al ruim een jaar hebben. (!!)
Ik heb dus een oud type kachel gekregen waarvan ze wisten dat die na 1 jaar versleten zou zijn............
Zo jammer.
Maar meneer wilde wel dolgraag dat ik de youtube video's en de trustpilot- en google-reviews zou verwijderen.
Heeft hij zeker 4 keer op aangedrongen in het telefoongesprek.
Hij denkt dat ik reuze blij ben met de gratis kit en daarom de reviews wel zal willen weghalen.
Fout gedacht, maar een brutaal mens heeft de halve wereld en klanten zijn meestal dom dus trappen die wel in dit soort "oplossingen".
Die kit is een oplossing die ZIJ gratis moeten leveren en inbouwen omdat er een constructiefout in de oudere types zit.
Zij sturen hem op, ik moet het zelf inbouwen: zij sparen reis- en werktijd.
Terwijl reparaties en aanpassingen alleen mogen worden uitgevoerd door gekwalificeerde dealers............ anders vervalt de garantie.
Vandaag de vijzel en het lager ontvangen.
Lager moet je centreren, zodat alles daarna soepel loopt, met 3 boutjes.........
Ik heb een ding met maar twee M5 gaten met dus maar 2 boutjes.
Wat een geknoei toch met die Italianen en importeurs die zelf nergens naar kijken, niets kunnen en gewoon alleen maar glad praten.
Morgen maar zorgen dat de kachel om 0530 uur klaar is met warmmaken, dan is hij 4 uur later leeg en uit en afgekoeld.
Kan ik water afkoppelen, kachel en slangen aftappen, daarna op hondjes zetten en van de schoorstenpijp losrijden, naar het midden van de kamer.
En dan maar zien wat ik allemaal tegenkom.
De reviews blijven staan, tot ik een naar mijn idee mooi voorstel krijg.
Ik denk zelf al aan 6 jaar lang gratis onderdelen bij slijtage en defecten.
Koop je dus ergens; google je eerst suf naar beoordelingen, klachten en reviews, niet alleen bij modelbouwwinkels.