Als het goed is heb jij bouwdoos 2050 toch?
Nu durf ik niet helemaal zomaar te beweren hoe dat bij jouw zit. Bij mijn kleine Huey (bouwdoos 1100) zat die 40 graden bak gewoon met die vier uitstekende stiftjes tegen de rompwand geschroefd. Dat ws sterk genoeg.
Bij mijn Cobra zat er een plastic draagframe bijgeleverd wat je weer met vier schroeven M3 tegen een houten spant schroeft.
Dat draagframe bestond bij mij uit twee halve cirkels met beugeltjes er aan, die je aan weerszijden van de gearbox er omheen klemde, en dan vastschroefde.
Ik weet dus even niet waar je nu op doelt, want het wijst zich echt vanzelf.
Ik hoor je zeggen dat het houten spantje niet past.... realiseer je je, dat je dat spantje
zelf pas moet maken?
Dat kan zomaar rondom een paar mm te groot zijn, waardoor het tien centimeter vóór zijn plek al klem loopt in de staart....
Vrijwel ALLE houten delen moet je pas maken, sommige hoef je nauwelijks iets aan te doen, sommige schuur je je het apelazerus op.... Lang leve de Dremel en de schuurbandjes....
Als het goed is, zit er in je staart een soort van "service-luikje" aan de zijkant of onderkant? (mijn Cobra heeft dat aan de zijkant).
Als het goed is komt het spantje ongeveer midden in dat service luik uit.
Dan is het de bedoeling dat je het spant vastlijmt, en het draagframe op dat spant vast schroeft. Hiervoor dien je van te voren de gaten in het spant uitgemeten te hebben, en de inslagmoeren reeds geplaatst.
En anders, tsja, dan wordt het toch tijd duidelijke detail-foto's van je tekening, je spant + plastic frame-pje en je romp te posten....
Groet, Bert