veerboot Dordrecht

Harm,

De manier waarop ik het geschreven heb doet vermoeden dat de ventilator in het uitlaatkanaal zit maar dat is niet het geval.
De ventilator zit aan de koude zijde en blaast aan de voorzijde, daar waar de stoommachine staat, naar binnen. Aan de andere zijde, ter hoogte van de gasdrukregelaars zijn twee uitblaas openingen.
Ook in de beide schoorstenen waarin de ketel afvoeren lopen, is er ruimte voor een warmte afvoer.

Henry

In de afgelopen periode ben ik weer wat opgeschoten met de bouw van de Dordrecht.
De dekhuizen zijn verder afgewerkt en in de grondverf gezet.
Het raamwerk voor het brugdek en de ondersteuningen gemaakt.
I.v.m. het schilderwerk blijft dit deel in zijn geheel demontabel.
Zoals gewoonlijk geven de foto's alle duidelijkheid.

full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was de bouw van deze veerboot uit het oog verloren, helaas want het ziet er schitterend uit. Een machinekamer om trots op te zijn en een dito opbouw.
Veel succes verder en groeten, Jan.

Allereerst dank voor de reacties. Tot nu toe gaat het nog wel maar ik nader steeds meer het punt dat er kleur in gebracht moet worden en dat is altijd de grootste opgave. We zullen zien.

Wiggie,
De WSD is niet bepaald naast de deur maar als het goed weer is kom ik misschien wel kijken.

Brandaris,
Dat is wel een hele mooie foto van het drietal. Als je er nog meer hebt, houd ik mij aanbevolen.

@Henry,
ik kreeg hem toevallig verleden week zelf,
ik zal is navraag doen of er nog meer van zijn
en ik beloof niets!

In het afgelopen weekend heb ik de verschansingen gemaakt. De ringen voor de kluisgaten worden na het gronden en schuren met secondelijm opgeplakt.

full
full
full

Ondanks de zomerstop, kon ik het niet laten de beide ankerliertjes te maken.

full
full
full

Potverdikkie!
Die heb je netjes gemaakt zeg!
Als ik dat zo zie heb ik nog een weg te gaan wat betreft de soldeerkwaliteit.
Petje af.

Back