vergeet conversiesets , os komt met een gt15 gasser

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door ekoning, 18 aug 2012.

  1. hepat911

    hepat911

    Lid geworden:
    3 apr 2012
    Berichten:
    1
    Hello , op de foto is te zien dat uw benzine leiding heel dicht of tegen uw motor aanleunt , oppassen dat uw benzine niet gaat vaporiseren , benz is heel gevoelig aan dit , boven 58gr komen er al problemen met de benzine als die gaat vaporiseren ...dan komen er zeker lucht bellen in de leiding .
    Groeten

    Ben ook van plan om deze motor in een JS TZ90 te plaatsen , mijn nitros gaan eruit .
     
  2. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Hoi,

    De benzineslang die verticaal recht achter de motor zit is de vulslang.
    De slang die je door het frame ziet gaan loopt met een boog horizontaal achter de motor door en komt er aan de andere kant weer uit. Dit is de toevoer slang. Voor dat ik dit zo had gedaan zat hij inderdaad tegen de motor dus dat was niet goed. Nu loopt ie er een 5mm vandaan. Ik had toen inderdaad wel eens een luchtbel in de leiding. Bedankt nog voor de tip. Zeker bruikbaar voor diegene die er ook mee gaan vliegen.

    Als je een beetje weet waar je op moet letten met dit motortje dan dan is het echt een leuk ding. Er staat nu al veel meer informatie op het internet dan toen ik hem kocht. Scheelt een hoop uitzoekwerk.
    Moet eerlijk zeggen dat ik de JS TZ niet kon. Heb net gekeken en ziet er goed uit. Goede ervaringen ermee?


    Oja bert, ik had in het begin bij de os motor een niet symmetrische aansluiting maar daar kwam ik toen niet echt goed/lekker mee uit. Denk dat ik hem te schuin had gezet. Binnenkort nog eens terug zetten maar dan met minder verschil. Komt goed. Hij vliegt in ieder geval weer en zonder problemen en dat is toch wel prettig.
    Gr.Rob
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2013
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.928
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het is hier alweer een ruime week stil....

    Betekent dat "geen bericht is goed bericht" voor de OS?

    En zijn er nog vorderingen te melden op het gebied van de "Chinese Connection"?

    Gewoon even nieuwsgierig....

    Groet, Bert
     
  4. Tino Tweak

    Tino Tweak

    Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Sprundel, NB
    Bert,
    Motortje van mijn zwager loopt heel goed. Die van mij is nog in aanbouw maar dat word volgend verlof verder gaan. Morgen mag ik weer naar 't Calland kanaal voor 5 weken. Eind van de maand Schiedam bij Huisman voor de kant.

    Voor de chinese conection moet je op 't varioforum kijken.

    Gr.Tino
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.928
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Goed te horen dat Rob z'n OS nu goed onder de knie heeft.

    Dus binnenkort weer lekker aan de kranen sleutelen bij Huisman? Lopen een paar oud-collega's van mij rond daar.

    Ik schijn eind volgende week me bezig te mogen gaan houden met het installeren en in bedrijf nemen van een nieuwe hoofdmotor, daarna de dagelijkse protocollen vaststellen. doe je ook niet iedere dag in de tankvaart....

    Groet, Bert
     
  6. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Tja weer even geleden maar had wat andere verplichtingen.
    Nu komende week in de avond hopenlijk weer wat tijd om te vliegen.
    Heli is nu goed en hij bevalt me wel.
    Denk dat ik de raptor 50 en de trex 700 hou en de radical g30 gaat er uit.
    Ik vlieg daar nu helemaal te weinig mee.
    Nog wel even snel met de raptor 50 in de polder gevlogen. De trex 700 neem ik daar ook mee naar toe als ik hem thuis iets meer heb ingevlogen.
    Nu nog een beetje warmer weer en dan komt het helemaal goed.

    Gr.Rob
     
  7. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Hoi,
    Nu eindelijk begint het vertrouwen in de trex 700 er toch wel te komen en hij vliegt dan ook zalig met de grote asymmetrische spinbladen.
    Motortje is nu bijna ingelopen en je vliegt de tank dus niet in 1 keer leeg of je moet het 50 minuten aan 1 stuk volhouden natuurlijk. Verder fijne heli waar het makkelijk aan sleutelen is mocht het nodig zijn.
    Hier nog 2 foto' s van de trex 700 en de rest van de vloot.
    Gr.Rob


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Proficiat :thumbsup:.

    Ik heb zelf lang getwijfeld aan dit motortje maar ben uiteindelijk toch voor het vliegen op nitro gegaan. Misschien dat ik ooit ook nog wel eens voor brandstof ga.

    Mooie collectie :proost:.

    Mvg,
    Niki
     
  9. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Hoi Niki bedankt.
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij de raptor met de thunder tiger redline nitro motor nooit problemen heb en dat ding vliegt altijd en super zuinig.
    De Os gasser is zeker een prima motor maar vergt in het begin wel even wat meer fijnafstelling zodat ie lekker loopt en je hem niet in de prak draait. (zoals menigeen in de usa) Als dat eenmaal is afgesteld heb je ook daar weinig omkijken meer naar en je vliegt een factor 3 goedkoper dan nitro maar met minder vermogen. Afijn, ieder voordeel heb zijn nadeel en andersom.:D

    Gr.Rob
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    FELI Rob, mooi die 700er Rex,
    veel plezier verder daarmee,
    phhh 50 minuten , zoooo

    groetjes van Uwe
     
  11. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Ha die uwe,
    Alles ok daar?
    Ga jij eventueel nog naar de rc dag binnenkort op zondag 9 juni vlakbij tilburg/hulten?
     
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Ik moet toch ergens maar een's komen,
    dat is een week voor dat forum meet,
    zou best kunnen ... staat tenminste maar in mijn agenda.

    (ik ben niet elk weekend vrij, werk meest om en om, daarom ..)

    groetjes van Uwe
     
  13. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Startpen met bus in trex gasser.

    Hoi mensjes,
    Vandaag wilde ik gaan vliegen met de trex 700 gasser en toen merkte ik dat de startpen in de heli dol was. Het imbushuis wat op de startpen zit slipte door. Ik had deze vanwege dat probleem onlangs vervangen. De imbusboutjes die de bus op de startpen vast moeten houden hadden de pen gewoon in tweeen geslepen.
    Vandaag dus de nieuwe pen willen proberen en gelijk na 5 seconden ging de bus weer meedraaien. Alles zat gelocktite en de 2 imbusschroefjes zaten op hun plek. Ik heb vandaag weer een andere startpen erin gezet en de 2 gaatjes iets in de diepte uitgeboord zodat de inbusboutjes verder en beter vast komen te zitten. Dit alles met een zooi groene loctite en nu maar hopen dat het houdt. Startpen van Align is wel van pisbakstaal zeg. Heeft iemand een andere oplossing van ander merk??
    Denk dat de OS gasser redelijk veel compressie heeft en dat de startpen daar niet op berekend is???


    Gr.Rob
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.928
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik weet niet.... die zeskante startpennen en binnenzeskant bussen gaan bij mij zelfs rond met een 2.1 cc motortje, en da's dezelfde maat zeskant als die jij gebruikt.

    Ik vind het gewoon een achterlijk kutsysteem.

    Doe mij maar een startkonus of start riem, beetje onhandig in de bediening, maar nooit kapot en als het al verslijt is het makkelijk te vervangen.

    Maar ondertussen heb jij daar niks aan...

    Ik heb zelf het idee, dat als je dat kogeltje er af zaagt, dan moet je wel wat precieser werken, maar lijkt het wel langer heel te blijven.

    Groet, Bert
     
  15. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Ik heb het zelfde meegemaakt met mijn T700N
    ik heb op de startpen waar die 2 kleine inbusjes in vallen met de dremel gewoon vlak gemaakt ipv die 2 kleine gaatjes waar die inbus in valt en sinds dien geen last meer gehad.... idd het is en blijft een K.T systeem
     
  16. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hallo Rob

    als je die imbus schroeven vast draait,
    moet de klok van de koppeling helemaal naar boven geschoven worden,
    dan zitten die imbussen op hun plek!

    heb het ook gehad bij de 600er Rex aan de begin,
    nu 3 jaren geen probleem,
    ook met de 6 kant niet!

    suc6, groetjes van Uwe
     
  17. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Hoi,
    Bij mij was het probleem dat de imbusjes wel in de gaatjes zaten maar dat dit niet diep genoeg is en dat ie dan door het metaal gaat vreten.
    Nu heb ik ze iets dieper gezet door de gaatjes minimaal iets te verdiepen en te verbreden in de hoop dat het nu wat meer "vlees" heeft en dus meer kracht kan weerstaan. Las op amerikaans forum ook al dat legio mensen dit soort problemen hebben. Waarom geen startpen met linkse draad met daarop de imbusbus? Geen gezeik meer en als de bus kapot is deze eraf schroeven en vervangen. Ik heb nu het hele koppelingshuis even eruit gehaald om wat beter en precieser te kunnen werken.
    Als mijn huidige oplossing niet werkt dan ga ik de platte kantjes proberen of ik laat er 1 op een draaibank draaien van echt goed metaal/staal die iets langer is met linkse schroefdraad met dito imbus kop erop.

    We gaan het zien.
    Wel lekker vliegweer trouwens, yihaaaa.:p

    Gr.Rob
     
  18. Tino Tweak

    Tino Tweak

    Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Sprundel, NB
    Denk dat 't met die linkse draad niet meer los te draaien is mocht 't nodig zijn.
    Ik denk als ik komende keer aan boord ben, toch maar even een Mechanic2 er mee lastig vallen...............en dan een stukje assenstaal proberen.;)

    Gr.Tino
     
  19. Rob Tweak

    Rob Tweak

    Lid geworden:
    9 dec 2010
    Berichten:
    149
    Locatie:
    South west Netherlands
    Vandaag getest en hij deed het. Moet wel zeggen dat ik hem nu gestart heb met losse starter die je aan een accu aansluit. Normaal start ik mijn helies met een schroefmachine. werkt goed met starterkop erop maar dit ging ook heel goed.
    Weer lekker mee gevlogen en nog wat afgesteld. Nu L en H naald naar default gezet (L 1 1/4 en H 1 3/4) en toen de H naald kleine beetje rijker gezet.
    Vloog lekker.
    Zolang de startpen t houdt is het goed anders laat ik toch die linkse startpen draaien. Scheelt hoop gedoe.


    Gr. Rob
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.928
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hou daar maar eens mee op, met die accuboormachine: die draait nét te langzaam, EN vanwege de vertraging die er op zit, is hij heel "hard": als de motor aanslaat, kan die schroefboor niet meekomen, en slaat de zeskant tegen de andere kant aan, bij de volgende compressie klapt die boor weer erin.

    Een normale startmotor kan die toerenvariaties tijdens het starten veel beter volgen, en dan krijgt je startpen ook niet zulke harde klappen.

    Gewoon een goede starter kopen (Sullivan Dynatron is érrug goed en krachtig) en dan bij voorkeur een LiPo gebruiken, in plaats van een loodaccu, anders kakt de spanning zo ver in tijdens het starten. Scheelt ook de wereld qua kracht.

    Groet, Bert
     

Deel Deze Pagina