Had inderdaad een tijdje terug een PB van Tino met zijn avonturen na de Nedlloyd....
Tot nog toe is de enige reden EVER dat ik een bougie moest vervangen (in de modelbouw, uiteraard) een crash geweest.
Wij draaien gewoon domweg niet genoeg uren om een bougie te verslijten.
Heb net even zitten kijken, in mijn Zenoah zit een CMR6H, en ik weet niet of dat een vergelijkbare bougie is, zo ja, dan zoek je je wezenloos.....
Ik kon ze in elk geval NIET vinden bij brommerzaken, of zaken voor tuingereedschap (Zenoah is toch een kettingzaagmotor, niet?) of landbouwmechanisatie zaken (waar ze kettingzagen repareren).
Watersportzaken heb ik niet geprobeerd, de dichtstbijzijnde is verder weg dan de dichtstbijzijnde modelbouwwinkel....
Voorlopig hou ik het nog even bij gewoon een vonkontsteking op mijn gloeiplug motoren zetten, daarmee kom ik al dicht genoeg bij de bedrijfskosten van benzine, zonder de nadelen ervan (gecompliceerde carburateur en relatief kritische afstelling).
Maar ik ben héél benieuwd wat jullie ervaring gaat zijn.
EDIT: wat betreft je FBL systeem, tsja, daarmee kan ik je niet adviseren, zoals de meesten weten ben ik geen voorstander van dat soort systemen. Jouw twijfel, is de beste illustratie, waarom ik een hekel aan die dingen heb....
Groet, Bert
Tot nog toe is de enige reden EVER dat ik een bougie moest vervangen (in de modelbouw, uiteraard) een crash geweest.
Wij draaien gewoon domweg niet genoeg uren om een bougie te verslijten.
Heb net even zitten kijken, in mijn Zenoah zit een CMR6H, en ik weet niet of dat een vergelijkbare bougie is, zo ja, dan zoek je je wezenloos.....
Ik kon ze in elk geval NIET vinden bij brommerzaken, of zaken voor tuingereedschap (Zenoah is toch een kettingzaagmotor, niet?) of landbouwmechanisatie zaken (waar ze kettingzagen repareren).
Watersportzaken heb ik niet geprobeerd, de dichtstbijzijnde is verder weg dan de dichtstbijzijnde modelbouwwinkel....
Voorlopig hou ik het nog even bij gewoon een vonkontsteking op mijn gloeiplug motoren zetten, daarmee kom ik al dicht genoeg bij de bedrijfskosten van benzine, zonder de nadelen ervan (gecompliceerde carburateur en relatief kritische afstelling).
Maar ik ben héél benieuwd wat jullie ervaring gaat zijn.
EDIT: wat betreft je FBL systeem, tsja, daarmee kan ik je niet adviseren, zoals de meesten weten ben ik geen voorstander van dat soort systemen. Jouw twijfel, is de beste illustratie, waarom ik een hekel aan die dingen heb....
Groet, Bert