Verkooptopics veranderd: poll

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Roel van Essen, 22 jan 2012.

?

Verkooptopics, mogelijkheden:

Peiling gesloten op 21 feb 2012.
  1. Terug naar "vroeger": reageren en uppen mogelijk

    47,4%
  2. Alleen bijwerken door TS mogelijk

    19,2%
  3. Alleen reageren door "forumvrienden" mogelijk

    3,2%
  4. TS kan mensen uitsluiten van reageren mogelijk

    9,0%
  5. Geen reacties mogelijk

    5,8%
  6. Geen reacties, uppen of bijwerken door TS mogelijk

    15,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Inderdaad. De poll is georganiseerd door een forumlid, en niet door het forumbeheer met de intentie/belofte daarop besluitvorming te baseren.

    Groet,

    Ad
     
  2. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Ah helder, bedankt
     
  3. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Terug naar "vroeger": reageren en uppen mogelijk

    Ik vind alle info wel interessant, ook als dat off-topic is. Dit forum bevindt zich wel in een steed groter wordende spagaat tussen vrije informatieuitwisseling en een geschoonde modelbouwdatabase. Het weren van 'ruis' vind ik persoonlijk een groot gemis. Je kunt namelijk nooit van tevoren weten wat voor mooie info uit of met behulp van ruis te voorschijn kan komen.

    Een forum redt zichtzelf meestal wel. Mensen die er niks te zoeken hebben, verdwijnen op den duur vanzelf. Natuurlijk moet je wel beledigingen, schelden etc. kunnen bestraffen, maar om nou offtopic posts te gaan verwijderen...Typisch Nederlands, al die regeltjes. Nou ja we wonen ook in Nederland, dus ;-)

    Martin
     
  4. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    Tja, of je geeft de topicstarter de mogelijkheid om berichten te verwijderen.
    Dat is bij de bouwverslagen volgens mij al zo.
    Dan kan iedereen zelf kiezen wat hij wel en niet in "zijn" topic wil hebben
     
  5. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ja, en wie moeten al die klachten van mensen die vinden dat hun bericht onterecht is verwijderd, behandelen? Juist, forumbeheer en/of moderatoren!!!!

    EN DIE HEBBEN DAAR GEEN ZIN IN

    Ik dacht dat die boodschap ondertussen wel overgekomen was, maar kennelijk toch niet.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  6. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Niet om het een of het ander, er zijn een aantal mensen aangesteld als Marktmeester. Een van de taken is/was om dit soort berichten te verwijderen en in de gaten te houden. Dat is grotendeels goed gedaan door de aangestelden.

    Zij hebben nu wel zicht op andere dingen (al valt het mij helaas nog steeds te vaak op dat er dubbele posts staan en blijven staan). Ik zit met grote regelmaat op het tekoop forum te snuffelen (nee ik koop niet alleen...) en kom dan tot de verbazing dat er veel draadjes open staan die al lang gesloten kunnen worden, of (en daar gaat het nu oa even om) dat er dubbele posts staan die al lang verwijderd hadden moeten worden.

    Just my 2 cents :)
     
  7. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Je doet het hier voorkomen alsof het om een reguliere baan gaat.

    Realiseer je nou toch eens dat dit een organisatie is die puur op vrijwilligers draait.
    Als die het laten afweten omdat ze het plezier verliezen in dit werk heb je geen organisatie meer. Vul verder zelf maar in....

    Groet,

    Ad Bakker
     
  8. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Jij doet hier voorkomen, dat ik mij iets niet realiseer. Aannames en dat zijn nou net de zaken die roet in het eten gooien op het publieke internet. Bij de een valt het zwaar, omdat die er veel waarde aan hecht e de ander maalt er niet om.

    Goed, om terug te komen op het onderwerp.

    Je hebt Moderators, die zitten verdeeld over de diverse subfora
    Je hebt Marktmeesters, die zitten verdeeld over het tekoop forum.
    En je hebt de admin, Robert.

    We kunnen in het verkoopforum de mods in princiepe achterwegen laten en de fous leggen op de marktmeesters.
    Als blijkt dat er te weinig marktmeesters zijn om de "druk" aan te kunnen, zou ik zeggen. Oproepje voor meer marktmeesters.
    De marktmeesters behoren zich niet tebemoeien met het overige deel van het forum, dus ik zie het probleem niet. Mensen te weinig tijd? Dan meer marktmeesters om de boel in het gereel te houden.
    Nu is het andersom. Nu wordt de verkoper beperkt (tenopzichte hoe het eerder was), door wat? Omdat er te weinig mensen zijn die het verkoop forum in het gereel kunnen houden?

    By the way, leuk onderwerp ter discussie, laten we wel bij het ondewerp blijven.
     
  9. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Ook wel interssant om te zien wat de poll doet... grotendeel van de stemmers wil weer terug naar hoe het 'vroeger' was :)
     
  10. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    maar dat zijn volgens Ad (dacht ik) de "zeikers" die in eerste instantie na de verandering al "zeikten".
    mensen die het prima vinden, reageren niet.
     
  11. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    echt ongelofelijk hier....
    heb nou is geduld er wordt druk gewerkt aan een nieuw systeem.

    Oud, gisteren, vorig jaar, vandaag, eergisteren is helemaal niet van belang op dit moment. Geduld hebben tot het nieuwe systeem er is dan kunnen we na 1 maand ofzo keer een evaluatie houden..

    Dit geklaagzwam in dit topic slaat echt nergens op.. zeuren om oud en overleden terug te krijgen gaat toch niet helpen.

    er wordt aan gewerkt door robert dit is al meerdere malen aangegeven..
     
  12. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Rob, Mods acteren ook in het verkoopdeel om marktmeesters te ondersteunen bij, hoe zal ik het vriendelijk zeggen, wat lastige gebruikers. Helaas is het aan de verkoper om aan te geven dat een topic gesloten kan worden. Dit in de tekst plaatsen werkt niet goed omdat je dan op ieder moment alle topics weer moet openen om te lezen of het gesloten kan worden. Dat is niet te doen. Als de verkopers zoals ook in de stickys staat dit gewoon in de titel aanpassen worden topics snel gesloten.

    Dubbele advertenties worden regelmatig aangegeven door mensen en deze worden dan ook verwijderd en er gaat een pb naar de "overtreder". Op enig moment, dat overigens snel dichterbij komt, gaan we daar penalties voor geven, beginnend bij een waarschuwing tot uiteindelijk het verwijderen van alle advertenties van deze gebruiker en het ontzeggen van de toegang tot het forum voor een bepaalde tijd.

    Dus zeg niet dat er niets mee gebeurd want ik kan je uit eerste hand vertellen dat daar onderling overleg is tussen de marktmeesters en mods. Op dit moment hoeven de marktmeesters niet meer tussen de ruzies in te springen met alle voortvloeiende werkzaamheden die daar weer uit komen (pb's van kwade gebruikers enzo) en hoeven de mods niet corrigerend op te treden. Marktmeesters verwijderen stelselmatig de dubbele advertenties waarbij de oude blijft staan en de nieuwe weggesmeten wordt. Ik zeg niet dat het nooit fout gaat, heb zelf per ongeluk ook wel eens de oudste verwijderd. Gelukkig maken we daarbij wel eens een fout maar dat maakt ons ook nog eens mens. ;)
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    straks met het nieuwe stukkie software gaat het prima zijn vermoed ik :) :D

    iig, zoals robert het aangekondigd heeft, lijkt het een mooie oplossing.

    nog even geduld
     
  14. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    En ja, mensen reageren vaak op de laatste posts en lezen niet het hele topic, Alwin heeft gelijk in zijn post. Er wordt gewerkt aan een oplossing/workaround.
     
  15. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Dat er gewerkt wordt aan een oplossing, dat is mij bekend. Ik heb het hele draadje al eens van kop tot staart doorgenomen.

    Ik reageerde dan ook enkel op Ad zijn bericht. (en op de uitkomst van de poll natuurlijk). En of dat nu het grotendeel van de "zeikerds" betreft of niet, blijft wel dat het grotendeel van de "geinteresseerden" kiezen voor hetzelfde onderwerp.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2012
  16. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Tijd om het draadje hier te sluiten?

    Omdat het anders weer aangewakkert wordt door mensen die niet het hele draadje hebben gelezen.
     
  17. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Lijkt me een goed plan.

    Ondertussen 60 minuten bezig geweest met vechten tegen het DATABASE ERROR MONSTER.

    Is een veel belangrijker punt dan die verkoop.
     
  18. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
  19. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen

    Excuus voor het meedenken, als ik je reacties hier in het topic lees hebt ik trouwens sowieso het idee dat je beren op de weg ziet bij elke andere optie dan de huidige.
    Mij maakt het niet uit hoor, ik ben een forumgebruiker en heb dus alleen de lusten en niet de lasten.
    Ik probeerde alleen (2x) wat toe te voegen aan deze discussie.

    maar 11 pagina's lang in een kringetje praten is ook leuk
     
  20. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Waarom worden er niet gewoon meer mods aangenomen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina