wat ik me eigenlijk afvraag. ik lees altijd dat ie met die nieuwe software zo ongelofelijk veel in te stellen is, maar word het menu niet heel onoverzichtelijk dan?
valt behoorlijk mee..
in totaal 10 submenu's per model:
-model select (kan je 16 verschillende modellen in kwijt, netjes met een zelf te kiezen naam)
-setup hier kan je de basis instelling voor je model instellen zoals de naam van het model, timers, trim instelling, etc etc
-heli setup, hier zitten alle heli specifieke mixes in. (swash plate type collective control, etc etc
-expo en dual rates, hier ka je dus je expo's per kanaal en DR's per kanaal instellen en aan een switch toewijzen. hier zit nog een extra submenu waar je je expo's nog preciezer in kan stellen (9 verschillende curve points per kanaal) en met een goede visualisatie.
-mixer... de plek waar de magie onstaat!

hier zie je voor 16 kanalen wat je gemixed waar heen en met wat hebt. hoeveel verschillende mixen er per kanaal op zitten en nog zo wat. hieronder zit per kanaal een submenu waar je de mixes helemaal zo kan maken als je wilt.
-limits, hier kan je de maximale uitslag per kanaal instellen en nog zo wat..(ook weer voor alle 16 kanalen)
- curves... ja daar moet ik mij eigenlijk nog wat meer in verdiepen... PPm of PCM gerelateerd dacht ik

-custom switches, dit zijn software schakelaars. je kan dus een software routine hier maken en die in de mix toewijzen aan een kanaal. bijvoorbeeld dat er pas iets gebeurd als de throttle stick boven of onder een bepaalde waarde komt. bijvoorbeeld als je een nitro heli hebt, dat je wilt dat dat de plug gaat gloeien als de throttle onder de 20% komt en weer uit gaat als de throttle boven de 25% komt. of ingewikkelder: als de throttle boven 45% is en de rudder op +75 (3/4 naar rechts dus) plus de aileron -75 en de ele switch aan is een servo geactiveerd word.. (ik bedenk maar ff snel wat.. denk niet dat ooit zo een vage software mix nodig hebt.. maar het kan allemaal!) ow.. en als je telemetrie hebt kan je die info ook nog gebruiken, bijvoorbeeld als de temp boven een bepaalde waarde komt of een baro boven een bepaalde waarde komt er een extra motor gaat draaien of een servo gaat draaien..
-safety switches, software schakelaars voor extra veiligheid. bijvoorbeeld als je aan je quad iets moet doen met de spanning erop zonder dat de motoren kunnen gaan draaien ook al ruk je aan de throttle..
-templates, hier staan standaard mixes al klaar voor je. werkwijze is wel een beetje raar.. helemaal onderin staat de kanaal volgorde (welke stick op welk kanaal komt) die moet je eerst instellen (als die nog niet goed staat) en daarna pas de basis mix selecteren.
zow... als ik het zo opschrijf lijkt het in ene wel onoverzichtelijk..

maar dat is het dus eigenlijk helemaal niet!
wel is de volgorde van de menu's niet helemaal zoals ik het makkelijk zou vinden.
eerst model select natuurlijk, daarna expo en daarna mixes daarna custom switches en daarna pas de rest. dat zijn degene die je het meest gebruikt tenslotte.
als je eenmaal overal doorheen bladert en een model gemaakt hebt, kom je erachter dat het redelijk simpel is..
als je doorhebt hoe de hardware en software aan elkaar geknoopt zitten snap je ook meteen makkelijker hoe het geval werkt..
oftewel, alles wat je met je vingers kunt bedienen (sticks pots en switches) word omgezet naar digitale info en alles kan met alles verbonden worden dmv de software, in de software kan je ook nog switches maken en die ook weer overal aan vast knopen en dingen laten doen.
hierna is er een los stukje (limits) die ervoor zorgt dat alle verstuurde en gemixte data binnen de limieten blijft van maximale servo uitslag (-125/0/+125) of ESC.
hierna gaat de boel naar de output. (de zend module)
ps vinnygogo: als ik eens bij jou ben om de nukken uit mijn quad te krijgen moet je maar eens een paar minuutjes spelen met de zender, ik denk dat je snel gewend bent en zeer tevreden met de zender zou zijn!