Vandaag het model gereed gemaakt voor de beplanking;
Balsa aangebracht bij de boeg + op spant 3 aan beide kanten wat extra materiaal, zoals besproken in bovenstaande post, (de inkeping rechts op de foto, bakboord van het model is voor de latere boegspriet),
Bij het achterschip ook 2 stukjes balsa aangebracht zodat ik niet al te veel moest weg schuinen aan de onderkant van het hek, dit geeft wat meer 'vlees' om de huidgangen op dat punt te verlijmen. Tevens wat extra materiaal gelijmd op spant 10 en in dit geval ook op spant 9 omdat ik iets te enthousiast geschuurd had
En tenslotte de kiel gereed gemaakt om aan het model te lijmen,
Omdat de kiel de valse kiel iets overlapt eindigen alle spanten iets boven de onderkant van de valse kiel ong. een goeie mm, het zelfde geld voor het balsa. De huidgangen passen nu precies in die extra ruimte, een soort sponning dus, waardoor ze mooi strak tegen de kiel komen te liggen. In tegenstelling tot de bouwbeschrijving lijm ik dus eerst de kiel aan het model voor het beplanken. Meestal word dit andersom gedaan, eerst beplanken en dan de kiel, wat makkelijker is, ik doe het echter altijd zo, zodat ik de beplanking later niet hoef aan te passen aan de kiel.