Ik heb van het weekend ook maar eens een #36 geprobeerd, heb er nu toch zat in de winkel staan :wink:
Ik heb de nieuwe versie met betere servo's en standaard voorzien van een brushless en een 1500 mAh 3S lipo.
Gewicht zit nu op 630 gram, dit is dus te veel voor de meeste indoor, hoewel ik denk als je je best doet je hem wel een beetje lichter zou kunnen krijgen. Kabels zijn allemaal wat lang en de standaard gyro en ontvanger zijn niet de lichtste.
Voordeel is wel dat hij buiten een stuk stabieler is dan een standaard micro.
Hij vliegt heel stabiel zo standaard uit de doos, wel heb ik een paddle moeten bijstellen omdat deze een graad of 5 uit de hoek stond.
Ook heb ik de antenne aangepast omdat ik dat zo om de pootjes gedraait maar niks vond.
Een afstandtest gaf een bereik van ruim 30 meter, ruim genoeg voor een heli van deze grote, want dan heb je een paar 100m met een uitgeschoven antenne, en dan zie je hem niet eens meer goed.
Op toeren en vliegen, in een keer goed, moest alleen maar een beetje trimmen naar achter omdat hij vooruit wilde.
Enkele foto's
Vermogen heb je zat, dus alle problemen die ik hier in dit draadje heb gelezen kan ik niet bevestigen, vol pitch gaat hij als een raket en blijft hij klimmen.
Wat ik minder vind is de gyro, deze is te goed, je moet heel veel sturen om hem goed de bocht in te krijgen, de gyro schakeld zich niet uit als je stuurd, iest wat je vroeger met een mixer compenceerde, maar dat kan je nu niet doen.
Wel is het fijn als je wil leren vliegen, want hij is echt stabiel en eigenlijk hoef je weinig te doen als je hooverd.
Als je gaat rondvliegen wordt het misschien tijd om te gaan kijken naar een andere gyro.
riechert zei:
Ik had een paar vraagjes over de df#36..
Het vervangen van de Gyro, was dit echt nodig..?
En of de ontvanger en gyro standaard in 1 z`on boxje zitten net zoals bij de andere dragonfly`s...?
MVG Riechert
Dus antwoordt op je vraag, de ontvanger is in deze combinatie goed, ruim voldoende bereik, de gyro ja voor rondvliegen vind ik hem niet zo goed geschikt omdat hij je tegewerkt in de bochten, maar voor het eerste hooverwerk een prima gyro.
De gyro en de ontvanger zijn losse doosje, wel zit in de ontvanger een regelaar voor de standaard motor. Deze gebruik je gewoon niet als je brushless vliegt omdat je hier een losse regelaar voor hebt.
hoop dat dit een oprecht en objectief verslagje is.
met vriendelijke groet
Remco
www.4rc.nl