Verslag: Walkera Dragonfly 36

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Tail-Rotor, 25 okt 2005.

  1. Duccan

    Duccan Guest

    Hoe wilt je dat dan wel doen dan je heli maar halve meter hoog kan??

    Duccan
     
  2. Duccan

    Duccan Guest

    En die set bij rc-expert is natuurlijk ook borsteloos met regelaar :p
     
  3. Henk K

    Henk K Guest

    Tsja, wat zal ik hier nou eens op zeggen?

    Laat ik volstaan met het feit dat mijn bankrekening ook beperkt is, dat ik geen zin heb om bij elke poging opnieuw 30 euro kwijt te zijn aan onderdelen, en dat ik beschik over een prima technisch inzicht in het algemeen, en mijn kennis over heli's in het bijzonder ondertussen ook aardig op peil is. Waar het mij aan ontbreekt is ervaring, en na het vorige fiasco, denk ik dat ik heel wat voorzichtiger zal zijn in mijn verdere pogingen ervaring op te doen.

    Hmm. Dat begon met 'laat ik volstaan' en toen kwam er toch nog een heleboel. :)

    Neemt niet weg dat ik je wel gelijk geef: ik zou heel goed iemands hulp kunnen gebruiken bij het leren heli vliegen. Iemand op de lijn Breda-Eindhoven bij wie ik eens een middagje kan komen kijken? Ik ben al aan het surfen geweest langs clubs, maar of ik krijg de indruk dat er niet met heli's wordt gevlogen, of ze hadden 'afsluiting vliegseizoen' op 15 oktober of zo. :?
     
  4. Henk K

    Henk K Guest

    Ik had zoiets in gedachten:

    [​IMG]

    De blauwe lijntjes zijn draden die hem binnen bepaalde grenzen houdt.

    Het idee is dat als hij opzij wil gaan, dat hij dan opzij gaat tot zover de touwtjes het toelaten. Hij kan daardoor eventueel naar de grond worden getrokken, maar zolang de opwaardse kracht groter is dan de zijwaardse, zal de de heli niet gaan kantelen. Dat effect zou je namelijk wel hebben als je slechts 1 touwtje er onder hebt.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    helaas trek je zo je heli op zijn kant.
     
  6. Henk K

    Henk K Guest

    Toch wel? Ik had gehoopt dat als de lijnen maar vlak genoeg lagen, dat dat niet zou gebeuren. Hmmmm..... da's jammer.

    Back to the drawingboard.
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    As zaterdag in Alphen (NB) bij indoor kijken, daar zijn meerdere electro heli's aanwezig, we helpen je graag met raad en daad.
     
  8. Duccan

    Duccan Guest

    Henk k, Ik heb nu bij dezelfde verkoper gekocht waar jij hem hebt gekocht, maar moest jij eigenlijk invoerrechten betalen?
     
  9. Henk K

    Henk K Guest

    Bedankt voor de tip, hoewel hij niet gevlogen heeft (de vrijloop is weer iets te vrij gaan lopen ... grrrrr!) ben ik wel een stuk wijzer geworden!


    Nope.
     
  10. Helirulez

    Helirulez

    Lid geworden:
    6 mrt 2006
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Doetinchem
    tail-rotor,
    waar heb je jou accu gekocht?

    ik heb namlelijk een 2200 mah en die past niet in de canopy...dus nu moet ik hem telkens onder aan de canopy vastmaken.
    ik zie op de foto's dat bij jij de accu er wel in past dus vandaar..

    grtzz david
     

Deel Deze Pagina