Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Het nadeel is dat de kunststof onderdelen door de kou veel minder kunnen hebben in geval van een crash. dat werd afgelopen weekend pijnlijk gedemonstreerd met een op zich redelijk zachte mishap met een van de vario skyfox lesheli's. Maar de schade aan bladhouders en kunststof rotorkop onderdelen was voor het soort mishap behoorlijk extreem.

Vliegen met handschoenen kan wel zolang je de sticks nog goed voelt door de stof heen.

Gisteren kwam mn zendertent binnen, morgen even handwarmers scoren voor in de tent!

5np2wx.jpg

Naar waar het pijltje wijst zit dus de speling..

Pff, der zit een flinke vibratie in.. Het hoofdtandwiel zit daar alles een gek te bewegen, nochtans met de hand kan ik het tandwiel amper bewegen naar boven of beneden.. Ofwel een ovaal tandwiel ofwel komt dat door die speling op de flybar................ Iemand raad?

Pff, der zit een flinke vibratie in.. Het hoofdtandwiel zit daar alles een gek te bewegen, nochtans met de hand kan ik het tandwiel amper bewegen naar boven of beneden.. Ofwel een ovaal tandwiel ofwel komt dat door die speling op de flybar................ Iemand raad?

Heb je geen speling op de mainshaft? Bekijk dat eerst even. Dat de collar goed aansluit. Als dat goed is zul je toch daarboven alles goed moet checken..

Dacht k al, maar die heb ik zo goed mogelijk naar beneden gedrukt.. Je kan het tandwiel wel een heel klein beetje verschuiven maar beter krijg ik het niet vrees ik..

Onzin, dan moet je even alle linkjes loshalen en eerst de mainshaft goed vastzetten. Dus dat er daar geen speling meer op zit. Daarna de linkjes er weer op..

De linkjes naar de servo's ofwat?

Maar ik heb al geprobeert door het tandwiel naar boven te drukken en terwijl de collar naar beneden en dan vastzetten.. Maar telkens blijf ik lichte speling hebben..
EN het is dus duidelijk dat het tandwiel niet goed draait want ik zie zo als ik het tandwiel draai met de hand wat hij op en neer gaat..

Hier even een vraagje voor het FPV.
Ik ben dan ook van plan om een set te gaan aanschaffen, maar nu keek ik net een onboard filmpje van mezelf terug van een aantal maanden geleden, en nu vroeg ik me ineens af of dat licht effect ook met FPV is?

Als je even naar het filmpje kijkt (nsiSO0UN1x8[/media] Trex 600 @Barneveld -- Norschoten - YouTube) (zoals bij 2:29-2:31) zie je dat het licht heel anders wordt. Maar als dit ook met FPV is, kun je het dan nog wel volgen?
Ik snap dat je veel rustiger zal vliegen maar ligt dit aan de camera?

Want er hangt nu een HD camera onder..

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Jelleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Je hoort geen speling op de mainshaft te hebben. Dat staat beetje los van het feit of de maingear warped is. Je maingear was toch ook goed voor de laatste crash? Ik bedoel met linkjes dat je eerst de maingear gewoon goed plaatst voordat je allerlei linkjes naar de kop gaat aansluiten..

Back