Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

KDS :hammer:

Maar de speling is minder groot dan dat ik zie op de motor pinion.
Ik kan het tandwiel schat ik een 2/3 mm bewegen maar op de pinion zie ik dat hij wel tot 3mm verschuift.. :( Dus heb ik het tandwiel maar eens gedemonteert maar die lijkt toch wel recht te zijn.. :confused:

Enne.. is dus geen modelleke he ;)

En dan vonden ze het gek dat de BO wel eens scheuren in de aanhechting van de tailboom wilde vertonen....:rolleyes:

Zal nog wel een hele tijd duren voordat ik dat na kan doen....:worship:

Blijft een gaaf filmpje, helemaal als je bedenkt dat deze BO 105 nog redelijk standaard was i.t.t. de Red Bull machines.

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Als die Zenoah zodanig veel vermogen kan leveren dat je take off kan evenaren dan is er ook hoop voor de rest van het vluchtprogramma :rolleyes: ( drukken we gewoon stiekum zo'n oranje estab kastje in die heli van jou :robot: )

Jelleeeeee

Niet de main gear omhoog drukken maar de rotor kop omhoog TREKKEN, en tegelijkertijde de collar naar beneden duwen. Je kan de collar duwen doormiddel van de imbus die je al in het schroefje van de collar hebt.

OW en trek niet alsof je leven ervanaf hangt. Alles met beleid ;)

Dat van die seesaw is op te lossen met een shim. Dat is een flinterdun ringetje. Maar vaak kan je dat schroefje in de flybarcage losdraaien dat je flybar vasthoudt, en dan de flybar cage samen drukken met 1 hand zodat die speling eruit is, en tegelijkertijd dat schroefje weer vastdraaien om je flybar mee vast te zetten. Vibraties kan echt 1000 dingen zijn.

als je crasht heb je een stuk meer schade met deze temperaturen.
ALS je crasht..

voor je lipo's, al is het niet geheel veilig, ik hou ze vaak in mn binnenzak zitten tot ik ga vliegen.
zijn ze lekker warm, en tijdens het vliegen blijven ze dan redelijk op dezelfde temperatuur, oftewel bijna geen vermogensverlies merkbaar tijdens de vlucht

een accu die -10 is heb je grote kans dat de heli al problemen krijgt bij het opstijgen..

Verder kan een heli er gewoon tegen
het is eerder de baas die er mee ophoud :mrgreen:

ALS je crasht..

voor je lipo's, al is het niet geheel veilig, ik hou ze vaak in mn binnenzak zitten tot ik ga vliegen.
zijn ze lekker warm, en tijdens het vliegen blijven ze dan redelijk op dezelfde temperatuur, oftewel bijna geen vermogensverlies merkbaar tijdens de vlucht

een accu die -10 is heb je grote kans dat de heli al problemen krijgt bij het opstijgen..

het is eerder de baas die er mee ophoud :mrgreen:
hieruit kan je dus opmaken dat alle heli piloten bazen zijn:cool:

Problem solved ! :D wat bleek nu, dat ijzeren plaatje dat op het tandwiel staat vastgeschroefd was aan ene kant minder hard aangespannen en daardoor dat hij aan ene kant hoger zat en dus voor vibratie zorgde

ALS je crasht..
...
... :mrgreen:

Vergeet ook niet, dat als je crasht bij temperaturen onder het vriespunt, je heli ook een groot object (de wereld) tegenkomt wat vermoedelijk een stukje harder is dan normaal....

Heb al eens (lang geleden toen ik nog jong en onbezonnen was) uit frustratie een lege gloei-accu een eindje van me af gesmeten, die finaal openbrak omdat de grond bevroren was....:?

Groet, Bert

Als die Zenoah zodanig veel vermogen kan leveren dat je take off kan evenaren dan is er ook hoop voor de rest van het vluchtprogramma :rolleyes: ( drukken we gewoon stiekum zo'n oranje estab kastje in die heli van jou :robot: )

Dat vermogen zit er wel in (al moet je daar ook weer niet teveel van verwachten, heb eigenlijk nog nooit een lange climb-out gedaan met dat ding) maar ik merk al weer dat ik een "safety-perimeter" van minimaal 4 meter om dat ding moet aanleggen, waar jij je niet binnen mag bevinden.... Of ik moet je iedere vliegdag fouilleren op losse E-stabs en andere stiekume electronica....:cool:

Ofwel... moet ik spaanse ruiters, prikkeldraad en landmijnen meenemen naar het veld om jouw snode plannen te verijdelen:p

Groet, Bert

foto' maken he ;)
ben benieuwd naar de maiden...

hier sneeuwt het de hele tijd, dus de maiden van m'n NE extra 300 moet nog even wachten...:(

Yep, hier is het ook begonnen met sneeuwen. In korte tijd ligt er nu al een centimeter en het gaat wel even door denk ik..

Straks lekker met de Rustler rossen in de sneeuw :) Daarna meteen even naaar LYNX modelbouw in Velserbroek om wat materiaal te halen om een schuimpje te plakken vanavond. ( de Sumo)

Nu bleek dat de staart de verkeerde kant op draaide, ondertussen alweer gefixt en terug naar buiten nu :) hier nog altijd blauwe lucht en de temp valt wel mee

Back