Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik heb 20C turnigy's en ik zit ook te denken om bij turnigy te blijven omdat ze zo goeiekoop zijn :D ze zeggen wel dat je met 5c mag laden maar dan gaat de levensduur volgens mij wel achteruit gaan. Op mijn lipo's staat overigens max 2c maar op het internet vind ik soms ook wel 3c ofzo..

Wij wachten :D

Mijn probleem met voorwaartse flips is dus werkelijk doordat de toeren in kakken. Een 12t pinion en 90% gascurve zou het probleem moeten oplossen..
Heb er met iemand vanop de club over gesproken ;)

wat voor set up heb je erop? Motor kv? Pinion? Hoeveel cellen?Hoeveel tand main gear? Als het namelijk hetzelfde is als een Trex 450. dan heb je aan 12 nog tekort.

Lekker een 13 pinion eriop zetten en in idle up100% vlakke throtle curve ;)

Edit: oeps je hebt al 13T zie ik nu ( net wakker he ;) )

Hangt er trouwens ook vanaf hoeveel pitch je hebt. Maar ik had later altijd 4S op mijn 450, dat was pas kicken ;) Ik geloof een scorpion 2221-3000kv erop

Ik heb 20C turnigy's en ik zit ook te denken om bij turnigy te blijven omdat ze zo goeiekoop zijn :D ze zeggen wel dat je met 5c mag laden maar dan gaat de levensduur volgens mij wel achteruit gaan. Op mijn lipo's staat overigens max 2c maar op het internet vind ik soms ook wel 3c ofzo..
Ik laad m'n 3s altijd met 10a. Ze hebben meer te lijden van vol weg leggen, te veel ontladen en gewoonweg verouderen.
Kds 40a regelaar, kds 3500kv (zwakke motor dus), 13t pinion, 150t main gear en 3s...
Kv zegt niets over het vermogen van de motor maar over het aantal toeren per volt :)

Net terug van het veld!! Ik had een v curve van 90-87-85-87-90 in gesteld en NIKS meer gemerkt van een toerental dat in zakt :D :D
En ja hoor, ik heb nieuwe figuren gedaan! Mijn eerst succesvolle tic tocs en men eerst succesvolle volledig backwards inverted funnel :D

@chrisdv: ik weet wel dat kv niks over vermogen zegt maar ik bedoelde dat de kds motoren zwakjes zijn ;)

Dat gaat goed Jelleeee :thumbsup:
Achteruit vliegen gaat me in de sim wel redelijk af maar niet goed genoeg om in het echt te proberen omdat ik nog wel eens verkeerd stuur :? ik oefen gewoon verder tot het wel lukt :)

Met de skids achteruit vliegen kan ik ook niet zo heel goed, inverted wel ;) Tprobleem is dat je niet mag nadenken als je stuurt, bij inverted zit dat er al goed in maar rechtop nog niet :)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien dat als je top lipo's hebt dat je dan wel zoveel toeren krijgt maar met mijn lipo's krijg ik nooit zoveel toeren op de kop.. ;)

Terug 3 lipo's gaan vliegen, en heb een filmpje mee :)

MAAR, ik heb perongeluk een 2de keer met eenzelfde lipo gevlogen. Dus 6 min en half ongeveer terwijl ik normaal maar 4 min vlieg. Enja bij het landen ging de LVC aan :rolleyes: Thuis heb ik de spanning gemeten en hij zit op 3.5V, wat is nu het best? Heel traag opladen op bv 0.5C?

Was dom van mij dat ik de verkeerde nam maar zal wel door de kou geweest zijn :mrgreen:

Volgens mij kun je die het beste gewoon opladen zoals je altijd doet, en als je het niet vertrouwt, laad je toch gewoon op 1C?
3.5 V/cel is nog niet gelijk een beschadiging hoor.

Ik meet altijd VOOR ik de accu in de heli plug, of de spanning wel 12.6 volt is, dat voorkomt vergissingen....

Groet, Bert

Back