Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Cel1: 3.43V
Cel2: 3.34V!
Cel3:3.42V

Die cel 2 maak ik me zorgen over..
Dus gewoon op 1C opladen zeg je?

Edit: Ondertussen al:
Cel 1: 3.36V
Cel 2: 3.22V
Cel 3: 3.36V

Ja, zou voldoende moeten zijn, als je tenminste balanceert (hoe langzamer je laad, hoe meer tijd de balancer heeft om de boel recht te trekken).

Als de accu's wat ouder worden gebeurt het wel vaker dat de spanningsverschillen wat oplopen bij lege accu. Tenminste, bij mijn vorige reeks LiPo's was dat wel zo. De huidige reeks is er nog niet oud genoeg voor om dat met zekerheid te zeggen.
Niet dat dat spanningsverschil goed is, maar ik geloof niet dat je van deze ene keer tot in de LVC te vliegen, je accu gelijk vernaggeld hebt....

Groet, Bert

@stef: ik gebruik AVS video editor om mn filmpjes te converteren naar een MPEG-bestand, want voor .MOV vind je moeilijk een codec.

@Tijn: das moeilijk om goed te focussen omdat ik het beeld niet kan zien als ik mn iphone plaats.. Dus het is altijd wat gokken..

@Chow: Hehe, hopelijk wel :D deze hobby gaat mij nog duur uitvallen :o

De 3de lipo had ik trouwens ook voor het eerst volledige piroflips gedaan zonder een stop :)

@stef: ik gebruik AVS video editor om mn filmpjes te converteren naar een MPEG-bestand, want voor .MOV vind je moeilijk een codec.

@Tijn: das moeilijk om goed te focussen omdat ik het beeld niet kan zien als ik mn iphone plaats.. Dus het is altijd wat gokken..

@Chow: Hehe, hopelijk wel :D deze hobby gaat mij nog duur uitvallen :o

De 3de lipo had ik trouwens ook voor het eerst volledige piroflips gedaan zonder een stop :)

AVS moet je dan niet meer gebruiken, die laat die opdruk achter namelijk. even ander programma zien te fixen.

Jelle. Je ontlaad je lipo's te ver. Nooit meer dan 80% van de capaciteit ontladen als je er lang mee wil doen en als je wilt dat ze power houden. Dus van een 2200mah mag je nooti meer dan 1760mah terugstoppen. Dan zit je goed.Meestal zit je dan op 3.75 volt per cell.

Jelle. Je ontlaad je lipo's te ver. Nooit meer dan 80% van de capaciteit ontladen als je er lang mee wil doen en als je wilt dat ze power houden. Dus van een 2200mah mag je nooti meer dan 1760mah terugstoppen. Dan zit je goed.Meestal zit je dan op 3.75 volt per cell.

Hah, dat wist ik niet :rolleyes: Ik zei toch dat ik perongeluk 2 vluchten met dezelfde lipo had gemaakt ;) Normaal hebben de lipo's 3.8-3.85V na het vliegen, en gaat er max 1500mAh terug in..

Op het laatste van het filmpje voelde ik de sticks helemaal niet meer :o
Spijtig dat de landing niet op film stond want het was geen zicht :mrgreen: Ik was aan het wankelen op een meter hoogte en zette dan thr hold aan om te landen en opeens deed ik de heli naar rechts gaan en had geen gevoel meer dus stuurde niet tegen, hij ging juist over het slootje naast de weg en knotste neer op de grond :p:p:p Gelukkig recht op zen landingskids :D

Ja maar men filmpjes zijn altijd .MOV bestanden en dan moet je een codec daarvoor hebben om windows movie maker te kunnen gebruiken. Alleen vind je die codec moeilijk en daarom is het handiger om eerst het filmpje te converteren met een programma naar een ander bestand dat wel op windows movie maker gaat

Back