Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik weet niet echt wat het probleem was. Heb het probleem nogal is gehad en had toen opnieuw gebonden + nieuwe lipo. Dus ik had op het veld ff vlug opnieuw gebonden en de wobbel was iets minder vaak. Daarna geland en nieuwe lipo erin gestoken en toen ging het wel terug goed..... Zou het aan de lipo liggen?

Je hebt hem neem ik aan de laatste paar dagen toch paar keer het gras laten zien? Loop gewoon alles even na. Denk bij een wobbel eerder aan onbalans. Lees ook even het mcpx topic door. Daar staat veel nuttige info in.

Dan gaan we inhoudelijk in op een specifiek mcpx "probleem" en dat hoort eigenlijk in het mcpx topic thuis ;) Anders wordt er hier wellicht informatie gedeeld die dan door anderen nooit meer gevonden kan worden..

Ik ben de servo's vd mcpx aan het schoonmaken en ga straks ook nog de feathering shaft vervangen. Dit zal wel al een groot verschil maken.

1 servo is al klaar ;) nu de 2de! :cool:

Jup ik zag na een crash dat er opeens bladspoor opzat.. twas ook wel een flinke crash ;) (en ik had thr hold te laat gebruikt)

En hij is besteld hoor!!!:D

T'is de Mcpx BNF V2 geworden:) En ik ga hem met mijn DX6i vliegen

Ik hoop dat die donderdag bij de buren wordt bezorgd want zelf moet ik tot 16:00 naar school en er is verder niemand thuis:(

Nu eerst maar eens snel informatie over het programmeren en afstellen enzo inwinnen:) Weet er nog niks van.. Alleen dat die kan vliegen haha

Hebben jullie nog belangrijke topics?

Inderdaad is helifreak een enorme bron van nuttige informatie. Ik scroll daar sowieso vaak voor de lol doorheen als ik s'avonds met m'n ipad in m'n nest lig..

Heb net is even wat informatie opgezocht over de mCPx.
Zie al dat het vrijwel het zelfde is als een normale heli dus ik ga hem wel ingesteld krijgen.

Die servo's zien er ook apart uit maar daar ga ik morgen weer verder naar zoeken. Ik heb ze toen wel eens zo'n topic gezien dat ze schoongemaakt moeten worden maar daar kijk ik morgen wel weer naar.

Ook naar die staart upgrade zal ik gaan kijken.
Voorlopig denk ik dat ik er nog niet aan ga zitten upgraden enzo.

Pff.. Al lang beziggeweest met t onderhoud vd mcpx en ik ben er uiteindelijk maar meegestopt na meer dan 2uur. Alle servo's schoongemaakt (wat een prutswerk met die kleine vijsjes) , en daarna de spindle vervangen.. De nieuwe zit er voor 3/4 in alleen het vijsje om hem te klemmen krijgt geen grip op derest dus misschien dat ik hem niet helemaal goed in elkaar heb gestoken.. I dont know.. Maar ik ben moe dus ik ga er morgen wel mee verder....

Back