Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Nou, spannende dag vandaag. Zoals sommigen weten heb ik met m'n mcpx al een tijd problemen. Zooi vervangen maar aanhoudend problemen. Erg vaak opnieuw moeten binden. Maar ook onverwachte enorme uitzwaaiers alsof de gyro op hol slaat. Bij de laatste uitzwaaier tail gebroken. Voor de kerst de versie 2 gekregen van mijn vrouw ;) En wat blijkt? Niks, nada, noppes. Helemaal geen problemen en dat ding vliegt gewoon zoals mijn Genius CP.
Ik had denk ik eerder m'n oude mcpx in de doos moeten laten en m'n verlies moeten nemen. Dit heeft best veel tijd en onderdelen gekost en ook een stukje zelfvertrouwen.
De oude mcpx is dus nu definitief gepromoveerd tot reserve onderdelen heli..

Yep. Ik was eigenlijk klaar met mcpx. De Genius vliegt gewoon super dus had zoiets dan is de mcpx gewoon een shitding. Ik heb echter toch besloten het nogmaals te proberen om 100% uit te sluiten dat het niet aan mijn motoriek ligt. En verdomd. M'n nieuwe mcpx vliegt gewoon zoals de Genius.

Raar, ik heb enkel blowouts als ik veel teveel pitch geef of veel te wild lig te vliegen.

Ben nu aan het zoeken voor toch maar eens een BL conversie te doen maar ik weet geen winkels waar ik een HP05 kitje kan bestellen en een twin coreless tail setup.

Ik blijf de mCPX perfecte platform vinden voor men inverted verder te oefenen.

@Chow: Gefeliciteerd dan met je nieuwe mCPx 2!

Ik hoop dat ik hem morgen binnen krijg. Heb hem bij de site besteld die jij mij doorgaf, de rest was overal uitverkocht.
Heb morgen ook nog 2 tussenuren dus dan zorg ik dat ik ook thuis zit.
Kan niet meer wachten:)

Dan ga jij ook vliegend de kerst in :) Maiden niet gelijk teveel doen. Ding heeft meer power dan je op eerste gezicht denkt. En verder genieten nu het buiten niks is ;)

Wel, hij had last van een wobbel (nja eigenlijk weet ik nog niet of dat nu opgelost is want daarvoor moet ik eerst 3D gaan vliegen) en ik had een probleem met het tandwiel maar is nu opgelost ! ;) Maar ik denk wel dat de wobbel er niet meer in zal zitten want ik heb de servo's schoongemaakt + de feathering shaft vervangen dus geen bladspoor meer .. ;)

Ik had gisteren ook ff gekeken of die alu tailboom op de stock tailmotormount past maar die past dus niet.. Ik ga proberen om zo vlug mogelijk eens langs te gaan bij de modelbouwshop voor een langere staart. (en dan kan ik ondertussen ook de onderdelen voor men solo pro kopen zodat ik die ook nog eens vliegklaar kan krijgen voor het winterseizoen.)

Zonet een kwartiertje gaan vliegen op het veld. En inderdaad, geen ene wobbel meer gezien ! Ik heb ook wat gras zitten maaien in inverted hover :mrgreen:

Hij is binnen hoor:)!

Heb meteen het eerste batterij aan de lader gelegd.
(Hoe lang duurt het ongeveer voordat ze vol zijn?)

Hoop dat het eerst batterij snel klaar is dan kan ik de maiden gaan maken:)

Heb vanmorgen ook nog 3 nano-tech 300mah lipo's bij onze grote shop besteld dus ik hoop dat die ook gauw komen. Heb er meteen een kabel bij besteld zodat ik er 6 tegelijk via mijn standaard lader kan laden.

Cool. Opladen duurt half uurtje tot 40 minuten. Maar in je beleving veeeeeeeeeeel langer :mrgreen:

Neem bij je maiden een beetje de ruimte. Is chiller om even aan dat ding te wennen..

De maiden zit er op:) (In de woonkamer)
Zijn nog wel wat dingen die ik ga uitzoeken maar alles werkt perfect!

Opgestegen en het voelde meteen goed. Beetje rondgevlogen enzo.
Toen wou ik ff de kracht testen dus ik ga aardig wat gas. Hij schoot omhoog en ik meteen weer minder en toen kreeg ik 1 keer die tail blow. Meteen de throttle hold er op. Hij ging tegen de muur en toen op de grond en er was gelukkig niks aan de hand. Toen ging ik wat meer rondvliegen. Ik lette niet echt op het plafond en in 1 keer zat ik tegen het plafond. Het schuurde een beetje maar hij bleef vliegen. Meteen geland en alleen de uiteinden van de bladen zijn wat bij geschuurd:)

Nu ligt de 1 lipo weer aan de lader en ik ga weer naar school. Als ik terug ben als eerst weer vliegen:)

(Bij 20% gas gaat de hoofdrotor pas draaien terwijl de staart rotor al bij 2% begint. En ik moet nog even uitzoeken hoe ver de accu er in moet worden geschoven. Hoe wil ik nog even weten wat het verschil is tussen de bladen zonder dat ding en met dat ding. In de handleiding staat dat de ene voor buiten en de andere voor binnen is maar niet welke van de 2..) Misschien hebben jullie hier een antwoord op?

Heb er nu al erg veel plezier van!

Tail begint als eerste te spinnen. Dat klopt. Dat van die tailblow snap ik niet. Mijn mcpx springt ook op en neer en dan blijft hij gewoon op z'n plek.

Ik zou verder voorlopig even niks meer uitgeven maar heb op de valreep toch een DX6i besteld. Ik wil de mcpx wat meer naar smaak kunnen configgen. Vind hem voor binnen wat te "springerig". Kan ik gelijk de grotere heli's van spektrum receivers voorzien. Heb ik gelijk weer wat te doen. Gooi ik de KDS zender en receivers in de verkoop.

Verder net uiteraard binnen even gevlogen met de mcpx en de genius cp. Wordt een beetje routine. Rondjes door de woonkamer. Een achtje en dan de keuken in en uit..

Die Tail blow kwam doordat ik in normal mode vloog.
Dus ik ging van 60% naar 90% toen schrok ik en ik trok de stick toen denk ik naar 10%. Doordat die toen naar beneden viel ga ik weer vol gas. En toen spinden die. Dus ik kan het me wel voorstellen dat die ging spinnen.

Welke bladen zijn nou voor bij binnen? Die standaard bladen zonder die knobbel?

Met knobbel kun je het beste gebruiken.. En binnen vlieg ik hem op dual rates anders is ie veuls te snel weg bij een stuurfoutje..

Oke dan ga ik de bladen met knobbel er zo opzetten.

Ik heb de dual-rates nu nog volgens de handleiding ingesteld.
Als ik straks thuis ben zal ik me even gaan verdiepen in de dual-rates.
Het enigste wat ik er nu nog van weet is dat het de 2de optie in m'n zender is en dat je er de uitslag van de servo's mee regelt:)

Back