Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

@ Uwe: hoe kom je er aan..? Tsja gewoon (vlieg)vrienden hè. Was al op de hoogte van deze romp voordat ik de heli te koop zette. En me voorgenomen dat wanneer er geen animo voor heli was ik er dan die romp omheen zou gaan zetten.

@ Jeroen: die 2e kop is wel erg gaaf en verhoudingsgewijs niet eens zo heel prijzig. Maar nog steeds veel geld haha. Eerst maar eens de romp vliegklaar :D
 
die 2e kop is wel erg gaaf en verhoudingsgewijs niet eens zo heel prijzig. Maar nog steeds veel geld haha. Eerst maar eens de romp vliegklaar :D

Ja, maar alle waar naar zijn geld: er zitten wel erg veel boutverbindingen in die allemaal kunnen falen.... dat goedkope ding is in mijn ogen een doodenge kop.

Beide koppen zijn overigens volledig ongedempt, en vermoedelijk geen prettige apparaten voor "met de hand" vliegen...
Dat betekent voor multiblade een extra uitgave aan high-end servo's en een FBL setje, of experimenteren met Spinblades of zo.... dat wordt een prijzig experiment....

Een Vario kop is uiteindelijk (als je de servo keuze en de FBL set meerekent) goedkoper, maar volgens mij heeft Vario geen rechtsdraaiende bladen voor 5 blad.....

Groet, Bert
 
Ja, maar alle waar naar zijn geld:

Een Vario kop is uiteindelijk (als je de servo keuze en de FBL set meerekent) goedkoper, maar volgens mij heeft Vario geen rechtsdraaiende bladen voor 5 blad.....

Groet, Bert

Whaha slinger je de motor toch de andere kant op aan:rolling:

deze koppen zijn idd ongedempt dus een fbl controller is wel aan te bevelen(beastx €130,-)
op de site staan nog wel meer koppen maar heb nog niet verder gekeken.
ik vond deze er wel mooi uitzien
heb wel effe bij spinblade's gekeken €219,50 voor 700size meerblad systeem nu weet ik niet of dat per blad is of per 5 st?
en de Matt black scale bladen €239,50
High end servo's zitten er al op volgens mij? DS610 geloof ik
 
heb wel effe bij spinblade's gekeken €219,50 voor 700size meerblad systeem nu weet ik niet of dat per blad is of per 5 st?
en de Matt black scale bladen €239,50

Lijkt me stug dat die prijs per blad is, want dat zou dan wel héél erg duur zijn.....

Groet, Bert
 
Lijkt me stug dat die prijs per blad is, want dat zou dan wel héél erg duur zijn.....

Groet, Bert

Klopt maar mijn 700 bladen per 2 dus kosten me ook al €125,- per setje,dus dan valt het wel mee voor 5 bladen,uhum.


zo ga me koffer(s) in pakken..ga vanmiddag om 16.00uur rijden,ben ik mooi op tijd vanavond in het hotel....
ppfft wat een volks verhuizing zeg...
 
Klopt maar mijn 700 bladen per 2 dus kosten me ook al €125,- per setje,dus dan valt het wel mee voor 5 bladen,uhum.


zo ga me koffer(s) in pakken..ga vanmiddag om 16.00uur rijden,ben ik mooi op tijd vanavond in het hotel....
ppfft wat een volks verhuizing zeg...

Goeie reis! Heb je een beetje acceptabel hotel?

Ik had er altijd een verschrikkelijke hekel aan om langere tijd in een hotel te zitten....Geen goeie zitstoel om TV te kijken, meestal geen flikker te doen afgezien van suf in de bar hangen, vreselijk!

Sterkte maar met die komende periode.

Groet, Bert
 
Hoi Jeroen,
doe het rustig aan, heb je gelijk,

@Jonkje:
het zou een geweldige heli worden met 5 blad,
dat vind ik zelf ook mooi,
inderdaad was voor mij storend aan de 700, dat hij een paddelstang heeft,
niks tegen te zeggen, maar ik heb al een 600er paddel ,,,
suc6 darmee

groetjes van Uwe
 
Ach die flybar is misschien minder mooi maar vind het persoonlijk 10X fijner vliegen dan een fbl unit. Een 5 blads is natuurlijk het ultieme qua uiterlijk :)

Goede reis Jeroen en succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor rotordiameter moet je eigenlijk hebben voor die romp, als het een 5-blads word?

Het jammere is dat Vario 3 en vierblads sets wel links en rechtsdraaiend standaard in het assortiment heeft, maar 5 blad sets niet.

Vermoedelijk, als je ze belt, willen ze vast wel een rechtsdraaiende 5-bladsset assembleren.

Dan heb ik het over de dubbelbouts koppen, en je hebt zelf volgens mij wel eens aan de kabel gehangen met zo'n kop, die vliegen uitstekend met de hand.

Wil wel effe voor je proberen uit te zoeken of ze 5-blads rechtsdraaiende willen leveren maar dan moet ik wel de rotordiameter weten.

Een Align-mainshaft aanpassen voor een Vario multi-kop is waarschijnlijk het probleem niet....

Groet, Bert
 
Goeie reis! Heb je een beetje acceptabel hotel?

Ik had er altijd een verschrikkelijke hekel aan om langere tijd in een hotel te zitten....Geen goeie zitstoel om TV te kijken, meestal geen flikker te doen afgezien van suf in de bar hangen, vreselijk!

Sterkte maar met die komende periode.

Groet, Bert

Is een redlijk hotel hoor,maar ik heb geen TV nodig want daar kijk ik toch haast niet naar,zit me meer te vervelen op de furums whahah
idd meestal geen flikker te doen maar neem me heli mee kan ik altijd nog een vluchtje maken en als het slechtweer is op de sim..
 
of gewoon in de bar van het hotel :mrgreen:

of in de fitness zaal, daar kan je doorgaans toch een kanon afschieten (zonder iemand tot last te zijn)
 
of gewoon in de bar van het hotel :mrgreen:

of in de fitness zaal, daar kan je doorgaans toch een kanon afschieten (zonder iemand tot last te zijn)

In de Bar vliegen met de 600?????? whahaha nee lijkt me ook geen goed plan.. in in de Fitness zaal helemaal niet want sporten staat niet beschreven in mijn woordeboek dus dat kan ik niet,hoe ziet dat er uit,heeft dat rotors whahaahah
Alle gekheid op een stokkie,ik vermaak me wel hoor...
zijn lange dagen werk (12a14uur per dag) dus werken,eten,slapen zo iets zal het worden :rolling: en af en toe ff op de fora kijken

ga afsluiten en me opmaken voor een ritje van 4 uur

Greetz,en bedankt voor de succes,goed reis berichten e.d.

Latersssssssssss

Jeroen
 
of gewoon in de bar van het hotel :mrgreen:

of in de fitness zaal, daar kan je doorgaans toch een kanon afschieten (zonder iemand tot last te zijn)

Nou, de laatste cursus die ik deed, kon je de crisis wat merken, toen was het tamelijk rustig in de hotelbar, toen het nog goed ging met de economie was het daar meestal tamelijk druk.....

Die fitness zaal, dat weet ik niet.... daar ben ik zelf ook nog nooit geweest....

Goeie rit Jeroen, rij veilig!

Groet, Brt
 
...
Die fitness zaal, dat weet ik niet.... daar ben ik zelf ook nog nooit geweest....

...

Dat hebben de meeste mensen :mrgreen:
En toch hebben de meeste hotels er echt 1

Succes met de rit, al zie je dit waarschijnlijk pas na aankomst...
In dat geval, prettige rit gehad?
 
En hoezo hebben de meesten hotels een,

dat de klant een goed gevoel heeft,
"ik was daar ook, hotel met fitness en sauna" ha ha

ik hoop voor beter weer Jeroen,
en ook hier natuurlijk

BIJ THE WAY

nu heb ik maar even gekozen voor een oefen-heli met een echte motor (Gaui)

maar nog niet eeeeennn enkele meerbladskop,
@Jonkje: moet er een bouwen,
dan weet ik mijn volgende project misschien ook al weer, ha ha

groetjes van Uwe
 
of in de fitness zaal, daar kan je doorgaans toch een kanon afschieten (zonder iemand tot last te zijn)

Help mij er aan herinneren dat ik nooit in dezelfde fitnesszaal kom als jij er ook bent :rolling:

@Bert: rotorbladen voor zo'n kop zijn als ik me niet vergis 600 mm bladen. En een maatje groter op de staart is ook geen overbodige luxe. Eerst de heli maar eens vliegklaar maken. Wie weet weet ik ook nog wel een 5 blads kop... Via een clublid in Dalfsen :rolleyes:

Vanavond de 700 alvast even strippen van de pod- boom onderdelen, beetje passen en meten en een begin maken met het binnenwerk uittekenen.
 
Laatst bewerkt:
Nu snap ik waarom de Align Hughes 500 rompen zo opgeblazen zijn, door het hoge mechaniek...

u3adyvu7.jpg


En geen speling in de staart om bijna 3 cm weg te werken. Fuck! Verder past ie gewoon perfect, zowel staart als de rotorkop mooi laag boven de romp! :mad:

Maar.. Hulptroepen gaan informeren bij iemand die nog een Futura heeft staan. Die past er wel in.. Even afwachten, hopelijk morgen meer nieuws.

Gisteren met de heli naast de romp leek het nog alsof ie opgehoogd moest worden, verkijk je je dan toch weer op.

En in het slechtste geval gaat de romp voor de kostprijs weer in de verkoop, een stretch 600 past zeker...
 
Back
Top