Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Er stond niet voor niks een ;-) achter Sven, er gaat inderdaad niets boven zelf bouwen en het vliegt daarnaast toch ook wel weer leuk voor tussendoor.

Dat wil niet zeggen dat ik, als er iemand komt die nog een nette T-Rex 250 Pro DFC heeft staan en liever een quad wil, een ruil uit de weg zou gaan.

ha ha ha,
word het weer vragen voor de goede oude T Rex 250,
ik denk ook over na, maar dan liefst nieuw...
leuk is ook de Gaui 2 met v-Bar,
maar die is dan goed prijzig .

Nieuwe zender is binnen [emoji16]... DX9 black edition
49ebb7798cd753acdb78290323fe350b.jpg

ha ha ha,
word het weer vragen voor de goede oude T Rex 250,
ik denk ook over na, maar dan liefst nieuw...
leuk is ook de Gaui 2 met v-Bar,
maar die is dan goed prijzig .
De X2 is erg leuk, maar valt door de prijs inderdaad niet echt onder de categorie "alternatief voor de Trex 250" ;-)

Een 250 er bij lijkt me gewoon een leuke aanvulling. Dan later als ik groot ben nog een keer een 550 dominator en dan ben ik tevreden :D Ik hoor van velen dat een 550 vele malen fijner/beter vliegt dan een 600 en een 700 trekt me niet zo. Hetzelfde geld voor de duurdere merken (alhoewel de 550 dominator ook nog aardig aan de prijs is op het moment), dat gaat me vooralsnog gewoon wat te ver qua prijzen.

Afgelopen zondag de 550 dominator (van een mede clublid) voor het eerst zien vliegen en moet zeggen dat ik onder de indruk was. Vliegt heerlijk rustig/stil maar wel met geweld!

idd is de kleine Gaui X2 goed prijzig,

maar tenminste bij zijn groteren collega's (500er en 700er)
voel je wel een groot verschil naar sommige goedkopere merken,
en dat niet alleen in de prijs,

zelfs de 800 € verschil tussen mijn Gaui en een standaard T Rex
vind ik niet overdreven, als ik het vlieggedrag bekijk.

Groet
Uwe

mooie zender Ruudm! :)

heb sinds vandaag ook weer wat te beslommeren gehad:
kom net van 't veld af met mn schaal heli, 't is echt mooi vliegweer vandaag :)

maar er dook vandaag ook een ideetje op voor bijv. op de koude winterdagen :)
full

dit kleine hoopje onderdelen, dook op bij 't opruimen van de hobby hoek.
tezamen met nog wat meer onderdeeltjes zag het er ooit zo uit:
full

V400D02... ik heb er inverted mee leren hooveren, maar sinds de laatste crash (weet niet meer wanneer) heeft ie in stukjes gelegen...

het ding vloog heerlijk, dus kreeg bij 't zien van deze ''schroot hoop'' gelijk zin om 'm weer op te bouwen.
maar dat kan lastig worden, aangezien onderdelen niet meer zo voor 't oprapen liggen (hij word niet meer gemaakt, zelfs niet als kloon) maar daar ligt ook de uitdaging in van dit ''projectje'' :)

groet,
Hoogvlieger

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag is het gelukt:

vliegen op Valkenburg bij heerlijk weer,
en dank een nieuwe load-accu in de Bus
kon ik nog lipos bijladen voor de 700er

vervolgens 5 vluchten gemaakt,
maar dan is het toch wat koud geworden,
maar was leuk !

Groet
Uwe

het is jammer dat het morgen nogal nat is hier in de buurt...
anders had ik mijn verwarmde zendertent nog even tevoorschijn kunnen halen ;-)

Hier is het ook nat,

echt geen weer om te vliegen,
trouwens heb ik nu een link voor vliegveld open / dicht

bedankt Maarten ! (LLC)

Groet
Uwe

hier was 't droog vandaag, heerlijk even een paar accu's erdoor gevlogen met de atom vanmiddag. Wat vliegt dat ding lekker.

morgen zal 't wel niks worden gezien de weersomstandigheden die voorspeld zijn.

Hier ook geen vlieg weer..........maar morgen 2 dagen Modelbouw beurs Veendam
De hele helivloot incl.toebehoren gaan mee om het helivliegen te promoten voor onze VLC Veendam
Veendammer Luchtvaart Club

Ook kunnen de mensen het draadloze sim programma proberen op de Stand.

Gr
Jeroen

Leuk! Eind deze maand doen we met de helischool hetzelfde op de hobbybeurs in het wtc expo in Leeuwarden :-)

Inderdaad jammer Bert :-(

Morgen maar eens een begin maken met het afstellen van het notar mechaniek in de zender en het mechaniek weer inbouwen. De navigatieverlichting is in ieder geval al werkend. :-)

och wat was het toch nog een fijn dagje...

de regen viel mee, dus toch maar naar de club.
En weer een aantal accu's er door kunnen vliegen.

En nu ook begonnen met Tic toc's .. perfect is het nog lang niet, maar de eerste stappen zijn gezet :) ... zodra je er bij na gaat denken gaat het mis haha, maar oefening baart kunst.

Vandaag weer eens gevlogen. Had genoeg zelfvertrouwen verzameld om te gaan rondvliegen met de Trex600. Op aanraden van Freddie het trainingskruis eraf gehaald. Heeft inderdaad geen functie tijdens rondvliegen. En zo'n grote heli vliegt super stabiel waardoor het landen ook een eitje is. Probeer zo mooi mogelijke bochten te maken, en de snelheid onder controle te houden. dat is best wel lastig. Gewoon door oefenen dus. Is erg verslavend dat helivliegen ;)

Zonet 2 lipo's leeggevlogen met de Blade 300X. Stond al weer een hele tijd werkloos in de kast. Had de heli, samen met tal van onderdelen en een 2de 300x (voor onderdelen) ook al weken te koop staan. Had de vraagprijs vrij hoog staan omdat ik zelf nog twijfelde of ik hem ging wegdoen of houden.

Maar... na vandaag heb ik me bedacht!
't is en blijft een kleine heli. Het is aangenamer vliegen met de grotere modellen. Maar dit is echt wel een leuk speleding. Ideaal ook om nieuwe dingen mee te oefenen of om na een tijd rust terug in het helivliegen te komen. Hij mag dus blijven! ;)

Back