Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Kosten zijn normaal, maar die zijn toch voor de verkoper?
Of heb je gekozen geld over te maken naar familie of vrienden? Dan heb jij de kosten aan je broek.

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad. Bij kopen zijn de kosten normaal voor de verkoper. Als je als "familie en vrienden" betaald zijn ze inderdaad voor jou en krijg je ook geen kopersbescherming volgens mij.

Maar weer een 250 gekocht dus Uwe? Een DFC als ik het goed begrijp?

vaak zetten winkels wel dat percentage boven op de verkoop prijs om zo ook zelf niet op hoeven te draaien voor de kosten. Houd dus in de gaten wat je koopt en wat je betaald ;)

Sommige verkopers rekenen inderdaad extra kosten voor betalen met paypal, maar ik moet zeggen dat ik dat steeds minder tegen kom. Bedrijven betalen verder vaak maar 1,5% ipv 3,4%.

't is net wat uwe al aangaf... op een bedrag van 100 euro gaat er niemand kapot van .. maar stel je doet een 700 size met alles erbij voor 2500 euro.. tja word het toch een ander verhaal

Maar al met al vind ik paypal een goede betaalmethode. Geen gezoek naar bankpasjes en readers om even een betaling te doen.

tja, ik ga daar niet over discudeeren,
ik kreeg een goede prijs voor de 250er en de lipos en klaar,
alleen kost PayPal nu wat !

Uwe heeft een nieuwe T Rex 250 pro DFC KX019013A gekocht
en gaat hem met een AR7200BX bouwen,
en dan voor de wintermaanden even om binnen en buiten wat te vliegen.

Met de groten heli's moet ik toch altijd met het auto gaan,
nu kan ik zo maar naar mijn vliegplek P1 in Leidschendam fietsen / lopen.

Groet
Uwe

Uwe heeft een nieuwe T Rex 250 pro DFC KX019013A gekocht
en gaat hem met een AR7200BX bouwen,
en dan voor de wintermaanden even om binnen en buiten wat te vliegen.

Met de groten heli's moet ik toch altijd met het auto gaan,
nu kan ik zo maar naar mijn vliegplek P1 in Leidschendam fietsen / lopen.

Groet
Uwe
Jij had toch al een 250 gehad?? en nu toch maar weer 1 aangeschaft??
S6 en Feli met je aanschaf

Gr
Jeroen

yes Jeroen,

alle twee 250er heb ik in een pakket met onderdelen verkocht,
dat waren heli's met paddelkop,
volgens mij toch veel anders,

het is ja ook meer of minder om te kijken hoe het werkt
(fbl met AR7200BX)
en dan in de zomer weer verkopen misschien ..

Groet
Uwe

Ar7200bx werkt perfect op m'n 500 Uwe... Mooi model de 250 [emoji106]

de AR7200BX komt ook van mijn 500er,
en de 250er T Rex heb ik al gehad als flybar-heli,
die zijn ondertussen verkocht,
nu maar de nieuwe versie gekocht voor te testen,

trouwens, moet ik in de AR7200BX nergens de maat van de heli instellen,
zo als 250er, 500er, 700er, ik vind daar niks over in de handleiding ..??

Groet
Uwe

de AR7200BX komt ook van mijn 500er,
en de 250er T Rex heb ik al gehad als flybar-heli,
die zijn ondertussen verkocht,
nu maar de nieuwe versie gekocht voor te testen,

trouwens, moet ik in de AR7200BX nergens de maat van de heli instellen,
zo als 250er, 500er, 700er, ik vind daar niks over in de handleiding ..??

Groet
Uwe

nee klopt.. appart je gain instellen .. 50% is maatje 450 dus denk dat je iets naar beneden moet .. zou wel met 50% starten en eerst beastx goed inregelen voor je met je cyclic, feedforward en tail dynamic aan de slag gaat

nee klopt.. appart je gain instellen .. 50% is maatje 450 dus denk dat je iets naar beneden moet .. zou wel met 50% starten en eerst beastx goed inregelen voor je met je cyclic, feedforward en tail dynamic aan de slag gaat

o.k. , dat is toch tenminste wat ..
bedankt

Groet
Uwe

windows machines ... why !!!

Ik moest mijn MSH Brain software draaien op de windows laptop van mijn vriendin omdat het niet draait op m'n mac. Nou prima, altijd gedaan. heeft ze afgelopen week dat ding ge-update...
dus mooi niet werken niet he.

brain software was niet meer aan de praat te krijgen.
Fijn als je re-maiden gepland staat vanmiddag.

Afijn, snel een virtuele machine gedownload voor m'n mac en daar windows op geknald... gelukkig... Brain werkte weer.

Leuk hoor windows updates... jammer dat software pakketten daardoor problemen krijgen..

windows machines ... why !!!

Ik moest mijn MSH Brain software draaien op de windows laptop van mijn vriendin omdat het niet draait op m'n mac. Nou prima, altijd gedaan. heeft ze afgelopen week dat ding ge-update...
dus mooi niet werken niet he.

brain software was niet meer aan de praat te krijgen.
Fijn als je re-maiden gepland staat vanmiddag.

Afijn, snel een virtuele machine gedownload voor m'n mac en daar windows op geknald... gelukkig... Brain werkte weer.

Leuk hoor windows updates... jammer dat software pakketten daardoor problemen krijgen..

Ik ben nog steeds zo blij dat ik met "HB Mk I" software vlieg...
Compatibel met alles, en het update zichzelf automatisch iedere keer dat je gaat vliegen :D

Groet, Bert

nou ja.. het was een klein probleempje... maar de unit is zo makkelijk en duidelijk in te stellen via de software.
Eenvoudiger als een 3gx vind ik persoonlijk. Eigenlijk kun je gewoon geen fouten maken als je de basis setup doorloopt.

Maar het is waar... je kan het niet in de zender doen.
Wel via bluetooth op je telefoon op het veld.. maar dan moet je wel android hebben.

Nou de re-maiden van de Atom 5.5 is geslaagd.. wat een te gekke upgrade van de heli.

in de eerste vlucht de headspeed wat omlaag gebracht .. en daar had ik een wiebelende staart.. met de gyro gain kreeg ik het het er niet helemaal uit.
Toen gewoon de throttle weer terug geschroefd naar wat hoger... en opgelost :)

En vliegen.. wauw, wat lekker zo'n stretcht versie.
De stabiliteit is erg goed geworden van de heli en ondanks de grotere bladen zijn de cyclic bewegingen echt niet minder geworden.

mijn "pitch" probleempje in een ander topic mag de prullenbak in want hij voelt erg lekker aan zo.

Lipo's lijden er niet extreem onder.. 4 minuten vliegen resulteert tot 4,7v per cel. Prima dus.

Oftewel, een geslaagde dag :D :D

Lipo's lijden er niet extreem onder.. 4 minuten vliegen resulteert tot 4,7v per cel. Prima dus.

Oftewel, een geslaagde dag :D :D

Dat is inderdaad een perfecte heli: hij LAADT je LiPo tijdens het vliegen...:schrik:
je moet het alleen nog wat afstellen, anders overlaad je de accu's en dan ploft de boel...;)

Groet, Bert

Dat is inderdaad een perfecte heli: hij LAADT je LiPo tijdens het vliegen...:schrik:
je moet het alleen nog wat afstellen, anders overlaad je de accu's en dan ploft de boel...;)

Groet, Bert

Lol ... ja ik heb er een generatortje tussen gebouwd...
en de rest maar wachten op de club tot ik een keer ga landen

3,7 ? .. :D

Back