Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Hey Bert,

Je hebt gelijk wat de uitlaat betreft. Die zou op die manier ingekort kunnen worden. Eens even zien of deze al niet ingekort is... Denk het niet. Het laatste stukje pijp aan het einde van de demper kort ik liever niet in, want daarom heen zit een stuk siliconen slang waarmee hij mooi op zn plek blijft waar hij door de romp naar buiten gaat. Die hele demper zweeft namelijk in het niets in de romp. Dus daar heeft ie nog iets steun aan.

Motor heeft gedraaid op 12,5% nitro en 18% olie, lijkt me op zich niet verkeerd gezien de belasting die die motor krijgt tijdens een volle vlucht.

Eens zien wanneer ik weer een testvluchtje kan doen. Zit er deze week waarschijnlijk niet in. :-(

Die eindpijp hoef je ook niet in te korten, uitsluitend als de boel niet goed uitkomt als je de demper hoger hangt....

Groet, Bert

We zullen het gaan zien Bert.
574138b74780aca698c2506a44475630.jpg

1d0a5d73c855e3e9f1b8fc7b98e78c88.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij ziet er in elk geval geweldig uit, Merlijn!

Ben heel benieuwd wanneer ik hem eens in het echt kan bewonderen...

Groet, Bert

Thanks! Gratis was ie niet maar ben er wel erg blij mee! Ging aardig wat frustratie aan vooraf met de vorige romp!:mad:

Hij is zeker volumineus. Als ik de X50 er naast zet ( 600 size) dan komt de bovenkant van de canopy halverwege de staartboom van de MD :D

Erg knappe heli!
Nier erg lang geleden heb ik zelf op het punt gestaan de MD900 aan te schaffen. Maar die staart heeft me afgeschrikt.

Veel plezier er mee!

Ik hoorde dat zo'n staart met fan aandrijving niet eenvoudig in orde te krijgen was.
Dat samen met het grote energieverbruik en het feit dat ik elektro wou vliegen maakte dat ik van het idee heb afgezien.

Of die sturing zo lastig is weet ik niet, volgens mij valt dat wel mee.
Tenminste, de paar mensen die ik gesproken heb met zo'n ding zeiden dat het niet heel veel anders aanvoelt als een gewone hekrotor. Al schijn je wel een top-servo nodig te hebben achterin.

Maar die energiebehoefte, dat is inderdaad een beetje een domper als je electro vliegt, want ik heb begrepen dat het lastig is om er meer dan 5 a 6 minuten vliegtijd uit te krijgen tenzij je onbenullig grote accu's gaat gebruiken...
Overigens vlieg je ook met brandstof met deze heli's beduidend korter dan een andere heli met gelijk gewicht en gelijke motor vanwege dat hogere benodigde vermogen. Maar een dubbele tank legt hier minder extra gewicht in de schaal dan "twee keer zoveel LiPo's"...

Groet, Bert

Gezellig dagje op de club vandaag al was het in de verwarmde keet een stuk aangenamer dan buiten.

Moet eerst eens een belt probleem uitzoeken van de Atom. Die is niet fijn.
Heb het beschreven in het compass topic, wellicht heeft iemand een idee?

Vandaag de hele dag bezig geweest met het over zetten van bestanden naar mijn nieuwe iMac :p
Eens kijken of dat beter gaat bevallen dan mijn oude windows pc.
Het scherm is in ieder geval geweldig, 5K resolutie :p

mvg. Freddie

Nogmaals jammer dat ik er niet bij kan zijn.

Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben!

Groet, Bert

Prachtig dagje op de club vandaag.
Niet koud, geen win en zon... nice

Had een govenor ingesteld op m'n Atom. Van de Gaui Guec / hobbywing esc...
Vloog als een malle, .. maar was niet goed voor m'n lipo's, die werden erg warm en heel leeg na 4 minuten. Daarnaast in vlucht 3 stopte de motor er ineens mee voor 1 sec.
Dus die govenor gaan we maar weer snel uitzetten... geen goed idee.
Het is dan ook geen kontronik waar je op kunt vertrouwen :)

Verder tot mijn verbazing mistje ik eens m'n tailvin ... nergens weer te vinden... nou ja, was even voorzichtig doen met landen.. maar verder vliegt het ook prima, toch maar wel even een nieuwe bestellen :)

Al met al een fijne vliegdag :)

... ik hoop ik vind ook maar weer een combinatie van
<<< vrij van werk en mooi weer >>>

ik weet bijna niet meer hoe dat gaat met vliegen, phhh, ha, ha

maar ben toch ook blij voor iedereen,
die de leuke dag kon genieten met vliegen !
(Sven, de tail-fin is zeker niet in de lucht gebleven, denk ik)

groetjes van Uwe

Terwijl de governor store van de hw platinum v3 echt amper onder doet voor kontronik mode 4. Wel goed instellen met 50% throttle en 0° pitch. Dus kun je er prima op vertrouwen hoor, die hobbywing platinum v3 zijn echt super regelaars!

0d6531d0c9a65557842810dd14569cc3.jpg

66cdfb778fcd8c4a44764e999a7427c2.jpg

762b04ca7e9801d58582f243aa8fa1ce.jpg

De kontronik heeft een rpm variatie van 500 toeren, de platinum 640, en maar 43 om 55 variatie in toeren op je kop. Das echt niks, Kontronik is beter maar die hobbywing zit, zoals eerder gezegd, er echt niet ver onder. De oudere hobbywing escs zijn minder maar qua betrouwbaarheid heeft hobbywing veel gewonnen!
Zit net als in de kontronik ook een goede krachtige bec in de platinum v3!

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2112916

Back