Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Je hebt gelijk wat de uitlaat betreft. Die zou op die manier ingekort kunnen worden. Eens even zien of deze al niet ingekort is... Denk het niet. Het laatste stukje pijp aan het einde van de demper kort ik liever niet in, want daarom heen zit een stuk siliconen slang waarmee hij mooi op zn plek blijft waar hij door de romp naar buiten gaat. Die hele demper zweeft namelijk in het niets in de romp. Dus daar heeft ie nog iets steun aan.
Motor heeft gedraaid op 12,5% nitro en 18% olie, lijkt me op zich niet verkeerd gezien de belasting die die motor krijgt tijdens een volle vlucht.
Eens zien wanneer ik weer een testvluchtje kan doen. Zit er deze week waarschijnlijk niet in. :-(
Ik hoorde dat zo'n staart met fan aandrijving niet eenvoudig in orde te krijgen was.
Dat samen met het grote energieverbruik en het feit dat ik elektro wou vliegen maakte dat ik van het idee heb afgezien.
Of die sturing zo lastig is weet ik niet, volgens mij valt dat wel mee.
Tenminste, de paar mensen die ik gesproken heb met zo'n ding zeiden dat het niet heel veel anders aanvoelt als een gewone hekrotor. Al schijn je wel een top-servo nodig te hebben achterin.
Maar die energiebehoefte, dat is inderdaad een beetje een domper als je electro vliegt, want ik heb begrepen dat het lastig is om er meer dan 5 a 6 minuten vliegtijd uit te krijgen tenzij je onbenullig grote accu's gaat gebruiken...
Overigens vlieg je ook met brandstof met deze heli's beduidend korter dan een andere heli met gelijk gewicht en gelijke motor vanwege dat hogere benodigde vermogen. Maar een dubbele tank legt hier minder extra gewicht in de schaal dan "twee keer zoveel LiPo's"...
Vandaag de hele dag bezig geweest met het over zetten van bestanden naar mijn nieuwe iMac
Eens kijken of dat beter gaat bevallen dan mijn oude windows pc.
Het scherm is in ieder geval geweldig, 5K resolutie
Prachtig dagje op de club vandaag.
Niet koud, geen win en zon... nice
Had een govenor ingesteld op m'n Atom. Van de Gaui Guec / hobbywing esc...
Vloog als een malle, .. maar was niet goed voor m'n lipo's, die werden erg warm en heel leeg na 4 minuten. Daarnaast in vlucht 3 stopte de motor er ineens mee voor 1 sec.
Dus die govenor gaan we maar weer snel uitzetten... geen goed idee.
Het is dan ook geen kontronik waar je op kunt vertrouwen
Verder tot mijn verbazing mistje ik eens m'n tailvin ... nergens weer te vinden... nou ja, was even voorzichtig doen met landen.. maar verder vliegt het ook prima, toch maar wel even een nieuwe bestellen
Terwijl de governor store van de hw platinum v3 echt amper onder doet voor kontronik mode 4. Wel goed instellen met 50% throttle en 0° pitch. Dus kun je er prima op vertrouwen hoor, die hobbywing platinum v3 zijn echt super regelaars!
De kontronik heeft een rpm variatie van 500 toeren, de platinum 640, en maar 43 om 55 variatie in toeren op je kop. Das echt niks, Kontronik is beter maar die hobbywing zit, zoals eerder gezegd, er echt niet ver onder. De oudere hobbywing escs zijn minder maar qua betrouwbaarheid heeft hobbywing veel gewonnen!
Zit net als in de kontronik ook een goede krachtige bec in de platinum v3!