Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

[...]
Had hem niet helemaal opgeknapt voor de verkoop maar toch wou ik het even proberen.
Ik zet de eerste looping in en BAM! Hij draait weer weg hoor en crasht in het gras:( Net allemaal onderdelen besteld en half opnieuw inklaar gezet, crash ik:(

Ik hoop dat dinsdag de servo tandwielen komen en dan in elkaar zetten en dan 1x kijken of die van de grond komt en dan niet meer aanzitten:)
Als dat een technisch probleem was (dus geen stuurfout) kun je dat toch meteen oplossen voor de verkoop? :) tenzij de koper van een probleem op de hoogte is toch wat lullig om een ander er mee op te zadelen.
Dat je er niet meer mee vliegt wanneer de heli goed klaar staat voor de verkoop is wel logisch want je zal altijd zien dat het dan fout gaat ;)

Kweet niet of deze hier thuis hoort, zo niet dan hoor ik het wel.

Gisteravond weer in de bedrijfshal wezen vliegen, nou ja, je kunt er niet veel maar flips en rolls gaan prima met een 250, 450 zal krap worden.
Mijn broer had zijn drift car meegenomen en zo ineens spontaan bedachten we dat is leuk, met de no estab 450 erachteraan :rolleyes:

RC 450 Non E-stab Heli VS Drift Car Battle - YouTube

Volgende keer ga ik proberen een cam op de heli te plakken en zo de auto te achtervolgen.

Volgende keer ga ik proberen een cam op de heli te plakken en zo de auto te achtervolgen.
En de volgende keer FF inverted en dan zijn boven kant wat bijschaven :D
leuk filmpje en dat driften met z'n auto lijkt mij ook wel weer wat :cool:

heb vroeger een Wild Willy gehad, wheelies :razz:

Hahaha inverted zonder estab zou vast wel kunnen maar ik nog niet.
We hebben wel al met mijn 250 inverted boven de auto gehooverd waarbij de auto de cam op het dak had maar daarbij is de heli in 5min misschien 6x voor max 3sec in beeld dus niet echt een succes.
Wie weet dat voor het nieuwe seizoen begint dat beter zal gaan ;)

Vandaag toch maar eindelijk weer eens een crash gehad :rolleyes:
Oriëntatie verloren, en de heli gewoon recht de grond in geboort. De disc stond verticaal met de grond :mrgreen: Mijn reactie was te traag om de throttle hold over te halen maar ik heb hem wel direct omgesmeten toen hij op de grond lag dus denk niet dat de regelaar zal doorgebrand zijn.

Op het eerste zicht zie ik al direct 2 dingen die gesneuvelt zijn: bladen en hoofdtandwiel. Straks ga ik de electronica eens bekijken en controleren op kromme assen enz.
De rotorkop lijkt me niet erg veel te hebben gehad doordat het bovenste linkje direct van het balletje was afgeschoten.

Misschien dat ik zelf niet eens moet wachten op de bestelling van nieuwe onderdelen want bladen heb ik nog liggen (wel voorlopig, want zijn niet zo'n goede kwaliteit) en een hoofdtandwiel heb ik ook nog op reserve.

Hopen dat alles nog werkt!

Zonet toch maar weer met mijn solo pro gevlogen met de trim bijna helemaal naar links en nu is hij wel weer te vliegen. Geen crash en een paar keer op de tafel geland. Het gaat steeds beter!!!

Servo's zonet even gecontroleert en die doen het nog naar behoren. Nu ga ik nog ff proberen het tandwiel te vervangen om dan daarna hem nog eens op te toeren.

Vandaag maar even mijn kale HK canopy in een kleurtje gestoken, weinig inspiratie maar toch, gaat er dit weekend toch af om plaats te maken voor een heliartist rompje:bye:
fukushima.jpg

Stevo

Ziet er leuk uit, ik zou hem wel houden.
Wat wordt de nieuwe canopy? Oh laat maar ik heb het al gevonden :D

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat de mainshaft ook een beetje krom is.. Heb hem zojuist even laten optoeren en hij wobbelt precies als ik hem optoer en daarna laat uitdraaien dan begint hij zo een beetje te wobbelen.. Of is dat iets anders?

Klinkt als mainshaft idd.
Mocht je het nog niet gedaan hebben zou ik zeker de feathering shaft (spindle) ook controleren danwel vervangen. De lagers van voor naar achter en boven naar beneden kan ook geen kwaad om na te kijken of vervangen. Nou ja geen kwaad, kost even tijd en geld maar bij een goeie crash (hoeft echt niet hard te zijn) is de kans groot dat die ook voor trillingen kunnen gaan zorgen.

Succes!

Ik vrees dat de mainshaft ook een beetje krom is.. Heb hem zojuist even laten optoeren en hij wobbelt precies als ik hem optoer en daarna laat uitdraaien dan begint hij zo een beetje te wobbelen.. Of is dat iets anders?

Het wobbelen met optoeren wil niet zeggen dat de mainshaft krom is. Het kan ook te maken hebben met het verschil dat de bladen vast zitten in de blade-grips. Als de kop op snelheid is, en je hebt dan last van vibraties, dan kan je een kromme as hebben. Het kan ook de tailshaft, of de maingear zijn.

Je kan een nieuwe, en de vermoedelijk kromme as langs elkaar op een spiegel rollen, en zelfs dan is een kleine afwijking moeilijk te zien.

Ik had hem opgetoert zonder bladen dus misschien dat dat ook voor vibraties kan zorgen. De feathering shaft heb ik nog niet kunnen nakijken/vervangen omdat je 2 dezelfde schroevendraaiers van dezelfde grootte nodig hebt, 1tje om de andere kant tegen de houden. Ik zal vanavond eens zien wat er gebeurt als er bladen op zitten.

als dat kletsen over heli's nog moet gebeuren: bij deze :D;)
heb vandaag de tail servo van m'n v450 afgesteld.

als het een beetje meezit, gaat ie morgen voor het eerst sinds de crash de lucht weer in :)

Ik kon het toch niet laten en heb toch nog maar even gevlogen:)

Na de vlucht heb ik even op het veld even gekeken hoe het met de heli stond:)
Merkte dat de snaar spanning heeeeel laag was en dat ik geluk heb gehad dat die niet is gaan slippen:)

Ik vlieg nu al bijna 3 maanden met de heli licht 3d en ben (gelukkig) nog nooit gecrasht dus ik heb er ook niks aan gedaan.
Voorlopig mag die dus even rusten en ik ga hem een grote beurt geven!

Heb net heeel mijn heli nagekeken. En het is dus idd de mainshaft.. Die is zo krom als een banaan :mrgreen: De feathering shaft heb ik nog op reserve maar heb daarvoor eerst nog een andere schroevendraaier nodig. Ik hoop nu dat ik de onderdelen nog voor het weekend heb zodat ik in het weekend de maiden weer kan maken ;)

Back