Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooie heli en wat een gewicht zeg, dat zal inderdaad wel voorzichtig vliegen zijn. Als ik dat vergelijk m'n stretched compass atom: 1m14 rotor, misschien net 1,8kg en iets van 1600+ watt vermogen maar dat is schaal tov 3d.[...]
Het is met dik 4.5 kg vliegklaar een zware dame en daar moet je met rondvlucht en landingsaanvlucht wel rekening mee houden want de heli mist het vermogen om zomaar even te herstellen. Verder een hele stabiele heli die zich heerlijk laat rondvliegen op een mooie natuurlijke snelheid.
Het is met dik 4.5 kg vliegklaar een zware dame en....
Dat is em inderdaad:
Rond de 120 cm rotordiameter met een 7.5cc OS. Mechanische mixers en een 45 graden aansturing van de swash. Word dus nog gevlogen met een Robbe tolgyro uit 1992. Eentje waarvan de gyroscoop eerst moet optoeren als je de schakelaar omzet. En zonder heading lock functie, die zit er simpelweg niet op. Werkt perfect en gaat er pas uit als ie defect raakt.
Het is met dik 4.5 kg vliegklaar een zware dame en daar moet je met rondvlucht en landingsaanvlucht wel rekening mee houden want de heli mist het vermogen om zomaar even te herstellen. Verder een hele stabiele heli die zich heerlijk laat rondvliegen op een mooie natuurlijke snelheid.
Toch vind ik schaal ook erg mooi om te zien en vaak ook knap gebouwd. Het is dat me dat bouwen, spuiten etc niet zo ligt maar een schaalromp om de 450 en een 3 of 4 blads rotorkop kan ook leuk zijn![]()
En weer de zoveelste hex schroevendraaier want die slijten als bezetenen.
Tsja, in april begonnen met een Solo Pro. Dacht dat die heli het wel zou zijn voor de komende periode. Is echter een beetje uit de hand gelopen.
de mCP x is verkocht....Scheelt een hoop ruimte!