Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Thnx!

Er stonden vanmiddag nog veel meer mooie koffiemolens op het veld...

O.a. van de R.R.H.A.

Ps: Als je het echt wilt weten Bert dan kan je een pbtje krijgen :lol:

/\ Aa Bert was er ook :D
had je van de middelste toevallig een beteren foto ?

Ik had die van jou al is geprezen , dacht ik :cool:

Haha die van mij had je al eens gekeurd ;) Je bedoelt de Lynx? Daar heb ik zo geen betere foto van. Dan zou je even op de website van de helischool moeten kijken bij de foto's. Daar staat de Lynx wel bij. Is eigendom van een van de andere instructeurs ;)

Laatst bewerkt:
[...]
Het is met dik 4.5 kg vliegklaar een zware dame en daar moet je met rondvlucht en landingsaanvlucht wel rekening mee houden want de heli mist het vermogen om zomaar even te herstellen. Verder een hele stabiele heli die zich heerlijk laat rondvliegen op een mooie natuurlijke snelheid.
Mooie heli en wat een gewicht zeg, dat zal inderdaad wel voorzichtig vliegen zijn. Als ik dat vergelijk m'n stretched compass atom: 1m14 rotor, misschien net 1,8kg en iets van 1600+ watt vermogen maar dat is schaal tov 3d.
Toch vind ik schaal ook erg mooi om te zien en vaak ook knap gebouwd. Het is dat me dat bouwen, spuiten etc niet zo ligt maar een schaalromp om de 450 en een 3 of 4 blads rotorkop kan ook leuk zijn :)

Het is met dik 4.5 kg vliegklaar een zware dame en....

Duits fabrikaat.....
Wat hebben die duitsers toch met zwaarlijvigheid? De Vario's zijn ook al niet echt lichtvoetig.... (maar ze kunnen het hebben....;))

Dat is wel met peut he!

Maar het is wel Duitse degelijkheid.... daar kan het chinese spul niet tegen op :-?

Je moet met dat gewicht alleen een beetje vooruit denken. En ik vlieg em alleen maar op dagen met weinig wind en het liefst veel zon :cool: Een mooi weer heli zullen we maar zeggen.

Ga niet al te veel risico's nemen met deze dame aangezien ik al 2 maand aan het zoeken ben geweest naar een nieuwe koppelingschoen...:-|

Laatst bewerkt:
Dat is em inderdaad:

Rond de 120 cm rotordiameter met een 7.5cc OS. Mechanische mixers en een 45 graden aansturing van de swash. Word dus nog gevlogen met een Robbe tolgyro uit 1992. Eentje waarvan de gyroscoop eerst moet optoeren als je de schakelaar omzet. En zonder heading lock functie, die zit er simpelweg niet op. Werkt perfect en gaat er pas uit als ie defect raakt.

Het is met dik 4.5 kg vliegklaar een zware dame en daar moet je met rondvlucht en landingsaanvlucht wel rekening mee houden want de heli mist het vermogen om zomaar even te herstellen. Verder een hele stabiele heli die zich heerlijk laat rondvliegen op een mooie natuurlijke snelheid.

Pff erg mooi ding! dit soort dingen spreken me ook wel aan hoor, zo af en toe vind ik dat gestuiter best vermakelijk met een 3D kist met veel te veel vermogen maar een mooi schaalmodel kan ik ook wel echt van genieten.

Goedemorgen mensen.. Ik wilde eigenlijk vroeg wat gaan vliegen maar tís mistig en volgens mij zit er meer vocht in de lucht dan goed is voor de heli's. Ik ga dus zo maar eens proberen de electronica in m'n 450 te krijgen. Wel even langs de bouwmarkt voor passende schroefjes om de motor te mounten. En weer de zoveelste hex schroevendraaier want die slijten als bezetenen. Ik neem een schroef mee en ga daar wel even passen en gelijk een hopelijk wat betere kopen..

Toch vind ik schaal ook erg mooi om te zien en vaak ook knap gebouwd. Het is dat me dat bouwen, spuiten etc niet zo ligt maar een schaalromp om de 450 en een 3 of 4 blads rotorkop kan ook leuk zijn :)

Ach, dat is allemaal zo relatief: Ik vind het pure bouwen ook niet leuk. Ik heb een hekel aan de lamme armen van het schuren, de beurse vingertoppen van het snijden, schroefjes indraaien, gaatjes boren etc etc..

De stofbende in huis is ook een drama.

In mijn eentje uren zitten pielen is ook niet mijn favoriete bezigheid. Het is kortom, echt een opgave om zo'n ding te bouwen.

Als ik vervolgens met een filtermasker op mijn bakkes verf op dat ding sta te blazen voel ik mij verre van stoer, wil ik eigenlijk alleen maar dat het zo snel mogelijk over is....:D

Maar het valt gewoon niet uit te leggen: Ik kan mij niets voorstellen bij een tweedehands (of desnoods kant en klaar nieuw RTF) gekochte schaalheli. Niet omdat hij dan niet nieuw is, of omdat ik "zelf mooier bouw" (want ik bouw absoluut niet mooi en ik weet dat maar al te goed) maar gewoon puur omdat het niet zelf gebouwd is. Dat is "anders".... Valt niet uit te leggen.

Een heel vaak gestelde vraag van omstanders is of je hem zelf gebouwd hebt, en om een of andere reden wil ik dan gewoon "ja" kunnen zeggen.

En als je dat niet aanspreekt, ach, is dat zo erg? het is per slot van rekening allemaal net zo persoonlijk als de auto waar je in rijd, het beroep waar je voor gekozen hebt, of wat dan ook...

Groet, Bert

En weer de zoveelste hex schroevendraaier want die slijten als bezetenen.

Wat doe je er dan mee? ik heb de mijne al 8 jaar en die zijn nog als nieuw (goedkope van de Conrad, niks byzonders)

Groet, Bert

Geen idee. Ik heb die goedkope set van de praxis en dat is zo zacht spul dat als je je frame klaar hebt de schroevendraaier ook klaar is. Komt ook omdat de maat van de schroevendraaier niet helemaal overeenkomt met de maat die HK gebruikt voor z'n schroeven..

Tsja, ik heb een hardstalen setje van de Conrad, en die raken niet versleten.
Heb ooit de 1.5 mm gebroken, maar daar moest ik eigenlijk ook flink mijn best voor doen. Voor de rest blijft dat gewoon goed.

Zelfs met de supermatige boutjes van KDS, blijft de Hex schroevendraaier scherp en de boutjes redelijk goed heel. (heb in ruim anderhalf jaar nog geen boutjes hoeven vervangen aan de KDS).

Toch eens over denken om betere te kopen, Chow. Scheelt zo veel aan frustraties....;)

Groet, Bert

Tsja, in april begonnen met een Solo Pro. Dacht dat die heli het wel zou zijn voor de komende periode. Is echter een beetje uit de hand gelopen.. Maar goed. Ondertussen stekkers solderen. Bijna klaar.

Tsja, in april begonnen met een Solo Pro. Dacht dat die heli het wel zou zijn voor de komende periode. Is echter een beetje uit de hand gelopen.

Daarom noemt deze hobby ook een verslaving;)

Eergisteren en gisteren gans de dag bezig geweest met het aan de praat krijgen van een ASSAN GA250 gyrootje en op het moment dat ik op het punt stond om de ganse meuk door het raam te zwieren begon hij te praten tegen me:shock: Hij doet het nu gewoon goed op mijn 450'tje:cool:, de volharder wint altijd!

Stevo

Haha, die fout heb ik ook bijna 30 jaar geleden gemaakt....

En je zou de "puinhoop" hier nu eens moeten zien....

Een hele wand in de woonkamer word in beslag genomen door heli's

Maar gelukkig ga ik wat opruimen: de mCP x is verkocht....:p Scheelt een hoop ruimte!

Groet, Bert

Ja, ik moet ook even stoppen. Eerst een plek vinden waar ik de boel een beetje kan opslaan. M'n ega is niet zo gecharmeerd van m'n rommel in de woonkamer :)

Back