Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik krijg de 250 niet lekker. Gain moet heel laag om de staart rustig te houden (53% waarbij 51% uit is). En de piro rate blijft achterlijk hoog. Heb nu zelfs de uitslagen op 40% staan maar nog echt absurd snel. Genoeg voor vandaag. Morgen is er weer een dag :)

Anders even de limits vd gyro verminderen? (Of een gaatje dichter gaan op het servoheveltje)

Ik ben een beetje moe aan het worden. Kun je in de DX6i geen endpoints instellen? Ik kan alleen traveladjust vinden maar ik zoek echt endpoints. Dus twee settings. Niet een algemene travel..

Nee, ik wil zowel links als rechts een endpoint in kunnen stellen. Volgens mij doet traveladjust gewoon de uitslag bepalen beide kanten op. Of ik zie iets over het hoofd..

:D Tís wel soms dat als je erg lang aan het klooien bent je dingen over het hoofd gaat zien. Moet ook even wennen aan deze zender. Bij de KDS was het allemaal net even anders.

Nja, ik heb al een paar maand niet echt veel meer gedaan aan men KDS dus momenteel sleutel ik niet veel tot heel erg weinig. Maar als het weer beter wordt ga ik er terug volop tegen aan :)

Moeilijke heli zo'n 250 maar ik vind het zo'n schatje dat ik gewoon doorpruts. Ik heb de rx naar achteren verplaatst. De Orange is te groot en dan kan de canopy er niet op. Verder de endpoints aangepast zodat de tail hopelijk wat rustiger wordt. Maar tís geen 450 die alles pikt. Gemeen beestje :)

img0247w.jpg

Ik ben een beetje moe aan het worden. Kun je in de DX6i geen endpoints instellen? Ik kan alleen traveladjust vinden maar ik zoek echt endpoints. Dus twee settings. Niet een algemene travel..

Als je de endpoints in de zender lager zet,stel je alleen de piro rate in. Dus hoe lager hoe langzamer je staart zal gaan draaien. Echter veranderd het niets aan hoe de gyro je staartservo aanstuurt, het is puur hoe je zender het aanstuurt. Dus je staart zal er niet strakker van worden. De staart van de 250 is lastig goed te krijgen maar het is wel te doen. Heb je geen knappe staartgyro en staartservo dan wordt het al lastiger. Vanmiddag heb ik met een 250 fbl gevlogen met een futaba bls257 erop. Snaarstrak was die, en de eigenaar vertelde me ook dat die staartservo voor hem de oplossing was. Ikhad een Gy401 en een hyperion digitale servo op de staart en heb een week lopen klooien om hem strak te krijgen. Uiteindelijk was het een combinatie van verschillende dingen als speling verwijderen uit de staart, en staartblaadjes op de juiste lengte maken, ballinkafstand op de staartservo, en welke tape te gebruiken voor de gyro.

Endpoints op je gyro geef je mee aan tot hoever je tailslider gaat, dus dan kan je servo niet opfikken als je vol rudder geeft.

Bij de 250 komen de dingen nog nauwer dan bij grotere heli's.

Hier net weer een vluchtje met de 600 gemaakt.
Ondanks dat ik bijna in een vogel vloog, was het weer een goede vlucht.
Merk wel dat m'n accu na bijna 100 vluchten aardig begint af te nemen.

Mijn 600 is wel eens aangevallen door een duif...

er stonden er nog een paar mensen achter me, die waren eigenlijk net zo verbaasd als ikzelf...
tot iemand riep: zet hem aan de grond, anders overleefd 1 van de 2 het niet
Dus dat maar gedaan :mrgreen:

@Pieter
Klopt. Alleen is de piro rate nu ongeveer 5 keer sneller dan bij m'n andere heli's. Dat moet echt even wat tammer. Daarom dat eerst aanpakken. Daarna ga ik verder troubleshooten. Stap voor stap dus. Het hoeft geen 3D monster te zijn dus ik heb geen ultrasnelle super servo's nodig. Zover ben ik namelijk nog lang niet. Mechanisch is de tail nu goed. Tailblades zijn vervangen voor Align. Dus morgen ga ik weer even kijken wat hij doet.

**Edit**

Ik heb nu rondom HXT900 servo's op de Copterx 250 en een HK401. Da's El Cheapo maar er zijn best veel mensen op rcgroups die dat prima werkend hebben gekregen. Dus ik zoek de oplossing niet gelijk in de aanschaf van andere spullen..

Ik heb het over dat de staart uberhaupt strak achter de heli blijft, gewoon in hover. En dat als je even rudder input geeft dat de staart mooi strak tot stilstand komt na loslaten stick. Niet dat hij stuitert dus.

Ik zou eerst eens kijken naar de speling in je staart. Je kan een hoop weghalen door de plastic linkjes even vluchtig te verwarmen met een aanstekertje en dan af laten koelen, dan zal je zien dat de busjes er iets strakker inzitten daarna. En kijk naar de ballinkafstand op je staartservo. Hoe groter die afstand is, hoe sneller je staartblaadjes reageren op je stick, en hoe hoger je piro rate zal zijn.

En zorg ook dat alles in de staart helemaal losljes loopt en beweegt, maar wel zonder speling.

Zet je mechanische gain omlaag, oftewel de ball zover mogelijk naar binnen in jouw geval

heb je er grote staartbladen op zitten? zo ja, doe de kleine eens..

zoals al gezegd, blijf alsjeblieft in de zender van al die servoendpoint dingen af voor de staart. je wordt er niet vrolijker van

ik vind het eigenlijk wel grappig dat je de staart zo extreem snel vind
zelf ervaar ik de staart op mn 250 juist als een beetje zwakjes/langzamer dan de staart op mn andere heli's
maar ik stuur met mn duimen (niet met de duim en wijsvinger) en ben gewend aan erg kleine bewegingen te sturen

probeer anders een tik expo in te zetten

De ballinkjes zitten strak. Plaats op de servo zou misschien nog 1 gaatje meer naar het midden kunnen maar ik probeer het eerst met endpoints. Kan later altijd nog dat balletje nog meer naar het midden plaatsen.
Verder is de tail prima. Ik heb alles vervangen wat niet lekker liep voor Align spul en die kant is nu echt in orde.

Back