Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

welke wind guys? hahah. door de grootte van de heli icm t fbl systeem heb je echt bijna geen last van de wind. je hebt alleen dat hij een beetje wegdrift miss(zie je ook op t filmpje dat hij steeds ''van me af wil'' moet hem steeds terughalen. @chow thx :D maar jij wil allen maar kleine helis omdat je overal kan vliegen maar als er wind is kan je bijna niks. met een 600 kan je tot windkracht 6-7 vliegen en daarboven miss ook nog wel en verder is het geluid zo vet, best wel hard ook :D

Haha, nu maak je de fout die veel mensen maken :mrgreen: Maar mijn Genius CP kan door z'n best hele goeie gyro en/dus FBL systeem gewoon bft 3 hebben waar de mcpx allang klaar is met behoorlijk vliegen. Ik weet dat ik met m'n Genius CP een beetje een roepende in de woestijn ben maar ik heb zowel de Genius als de mcpx en trust me. De Genius corrigeert gewoon een flinke bries terwijl de mcpx dan allang raar gaat lopen stuiteren.. Natuurlijk kan hij niet wat een 600 kan maar hij kan echt veel meer hebben dan veel mensen denken. Maar ja. Tís een Walkera en dat is vaak slecht op dit forum ;)

Haha, nu maak je de fout die veel mensen maken :mrgreen: Maar mijn Genius CP kan door z'n best hele goeie gyro en/dus FBL systeem gewoon bft 3 hebben waar de mcpx allang klaar is met behoorlijk vliegen. Ik weet dat ik met m'n Genius CP een beetje een roepende in de woestijn ben maar ik heb zowel de Genius als de mcpx en trust me. De Genius corrigeert gewoon een flinke bries terwijl de mcpx dan allang raar gaat lopen stuiteren.. Natuurlijk kan hij niet wat een 600 kan maar hij kan echt veel meer hebben dan veel mensen denken. Maar ja. Tís een Walkera en dat is vaak slecht op dit forum ;)
oke tsja dat wist ik niet maarja tis vaak 4bft of hoger hier dus dan toch liever een 450size maar liever groter met fbl
die walkera zal vast prima zijn, tegenwoordig is de kwali wel beter idd.

Je mag best een keer mijn Genius proberen. En natuurlijk is groter vaak beter maar dit ding kan echt meer dan je denkt. En trouwens. Bij zware wind vlieg ik liever een multicopter. Die kunnen helemaal achterlijk veel wind hebben.
Walkera is echt best ok nu hoor. Ik vind ze op dit moment beter dan wat Blade maakt. Maar dat kan over een jaar zo weer anders zijn. Helaas heeft Walkera een beetje een slechte naam vanuit het verleden. Maar dat is echt niet meer zo.

**Edit**

Vind trouwens een 450 met flybar boven bft 4 al niet meer fijn vliegen. Maar dat terzijde. Misschien FBL een optie??

Vind trouwens een 450 met flybar boven bft 4 al niet meer fijn vliegen. Maar dat terzijde. Misschien FBL een optie??

ze zeiden tegen mij afgelopen zondag dat ik gek was om met mijn 250fb te vliegen denk snel bft4 met uitschieters, ok je moet scherp blijven maar je kan echt nog wel gewoon vliegen.:D

Ja je hebt vliegen en vliegen. Ik vind vechten tegen de wind geen vliegen meer. Ik heb m'n 450 ook in de lucht gehad met bft 6 zelfs maar of dat nou vliegen was betwijfel ik. Was meer windsurfen.
Heb hier filmpje van tijdje geleden. Dat was een dikke bft 4/5 met windstoten van 6 en m'n 450 werd er echt niet vrolijk van. Heb de multi nog gevlogen maar was met de 450 wel klaar na 1 lipo. Kijk op het filmpje die bomen scheef staan van de wind. Diezelfde wind kreeg ik zijdelings tegen de heli aan :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kwam toevallig hier op het forum een filmpje van een zwaar gepimpte 250 tegen met een power van heb ik jou daar. Ontzettend gaaf en hij kan echt wel vliegen.

Ja je hebt vliegen en vliegen. Ik vind vechten tegen de wind geen vliegen meer. Ik heb m'n 450 ook in de lucht gehad met bft 6 zelfs maar of dat nou vliegen was betwijfel ik. Was meer windsurfen.
Heb hier filmpje van tijdje geleden. Dat was een dikke bft 4/5 met windstoten van 6 en m'n 450 werd er echt niet vrolijk van. Heb de multi nog gevlogen maar was met de 450 wel klaar na 1 lipo. Kijk op het filmpje die bomen scheef staan van de wind. Diezelfde wind kreeg ik zijdelings tegen de heli aan :(

das ook geen vliegen das autopilot....:D

Ik kwam toevallig hier op het forum een filmpje van een zwaar gepimpte 250 tegen met een power van heb ik jou daar. Ontzettend gaaf en hij kan echt wel vliegen.

dat die trex wel een hoge rpm heeft ok, maar het filmpje is wel versneld afgespeeld volgens mij, als je naar de bomenlijn kijkt en de trilling van de camera ziet het er versneld afgespeeld uit.

over 250érs gesproken; morgen moet ie dan eindelijk binnen komen als de tnt niet besluit om er nog een dagje extra over te doen(wat ze nogal vaak doen bij mij). alleen weer geen reactie van die gozer of hij vandaag nou wel verzonden is. gister zei hij in ieder geval dat hij al ingepakt was en vandaag op de post ging.

Filmpje is op normale snelheid afgespeelt. Geluid klopt en ook de bewegingen van boom/struik op de achtergrond met wind klopt. Maar los daarvan zou ik zo nooit iets willen vliegen. Moet er niet aan denken :)

ik zag het,
ik heb bij die van mij een grotere tandwiel aan de motor
en zelfs bij 100 throttle denk ik dat ik geen 5500 touren op krijg,
of sta ik dan verkeerd, zal het meten.

Je moet je afvragen als normale piloot of je wel 5500 rpm wil hebben. Ik dacht dat normaal de 250 rond de 4300-4500 doet toch?

Back