Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

De basis is een fatshark predator v2 set maar dan met sony 600tvl camera en 'spironet' antenne's.
Met een boscam 200mW en van die standaard antenne's was 400 a 500m echt wel de grens ivm storing. Volgens mij kan je die standaard antenne's het best maar meteen vervangen door een type cloverleaf want een goede antenne werkt dichtbij ook beter.

Ik ga beginnen met die Teleporter V3 set met spiro. Dat valt nog onder het relatie-vriendelijke budget. En dan gewoon met de DX6i. Heb op de quad wel een longrange rx en satelliet. Rangecheck moet ik nog doen.

Beetje jammer van de sfeer in "ons heli cafe" zal de alcohol wel zijn.. daar die in café's vaak de sfeer verpest.. lol

Maar Bert ben je al een eindje? Als ik het zo bekijk in Vlissingen heb je mooi weer onderweg.

Hier in ieder geval nog een stukje beslomeringen van mijn kant. Vorig weekend de Logo 700 van de kast gepakt om te vliegen. Na een inspectie bleek de bladhouder van de staartrotor gescheurd te zijn. Dat weekend toch maar even de backup 700 Xxtreme meegenomen.

De scheur is ontstaan na aanleiding van een eerdere crash waarbij het blad tegen de bladhouder kwam. Na de crash was alles in orde, echter is is de inkeping van het blad langzaam een scheur geworden.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga beginnen met die Teleporter V3 set met spiro. Dat valt nog onder het relatie-vriendelijke budget. En dan gewoon met de DX6i. Heb op de quad wel een longrange rx en satelliet. Rangecheck moet ik nog doen.
Die leek me eerst ook interessant en verder getwijfeld over dominator, attitude en predator set waarbij die laatste net als teleporter de kleinste fov heeft. Hoe die fov in de praktijk verschilt weet ik pas als ik eens iets anders koop of kan proberen. De keuze was uiteindelijk vanwege de centen en besteld bij rc711 wat niet veel scheelt met http://electronicarc.com/ (eu shop)Zeker niet als je nog moet bijbetalen maar je kent het wel.

Een paar jaar geleden had ik een axn met boscam setje en 7 inch 840x234 monitor en dx6i. Bereik was prima tot het eens begon te regenen en ik de oriëntatie kwijt was; die weilanden zien er al gauw het zelfde uit en toen ging er iets mis.
Nu had ik die monitor eerst weer gebruikt maar die 640x480 van de fatshark en grotere weergave maakt dat ik meer details zie maar enige ervaring helpt ook.
Verder is een monitor overigens goed te doen, dus zomaar een idee: neem je bv een 8inch van eerder genoemde snop, video setje erbij. Dan kun je in ieder geval beginnen en later evt een video bril aanschaffen. Ik denk dat mensen wel zullen upgraden naar de dominator hd dus dan kun je misschien een goede tweedehands kopen.

Ook jij begint voorspelbaar te worden Bert ;)
Geniet van het weer en ouwehoer lekker door.

:confused::confused::confused:Voorspelbaar te worden:confused::confused::confused:

het ENIGE wat er hier voorspelbaar is, is het feit dat je zulke reacties, van meerdere mensen nota bene, gaat krijgen als je in een "babbeldraadje" gaat lopen zeiken over "off topic"....

Moet je niet de rollen proberen te gaan omdraaien en mensen persoonlijk iets aan te wrijven.
Het wordt namelijk écht fraai, als je dat Chow probeert aan te wrijven (post #14074), die is namelijk de topicstarter van het oorspronkelijke draadje, dat destijds vastliep....

@ Servor: Nee, nog niet, Loods zal wel weer (zul je niet zien) vlak voor het avondeten komen.

@ Joop: Stinkend mazzel gehad, dat je dat op tijd zag zeg....

Groet, Bert

gelieve het voorval op de achtergrond te plaatsen..
discussie is goed, maar dit gaat even een stapje boven het doel van dit forum..

heren, terug naar de eerdere onderwerpen.
we gaan hier geen verdere persoonlijke discussies voeren.

Hoe die fov in de praktijk verschilt weet ik pas als ik eens iets anders koop of kan proberen.

Des te meer reden om niet teveel te proberen ;) Minder fov is overigens wel meer "diepte". Dus elk voordeel heeft zijn nadeel. En ik moet gewoon op de centen tellen. Er moet ook nog een dak op mijn huis in Suriname :mrgreen:

En als ik verdwaal heb ik pech. Of RTH moet gewoon werken dan heb ik geluk.

Jep, je weet nooit wanneer en hoe het fout had kunnen gaan. Als het ding de grond in gaat ok, maar het kan ook anders aflopen. Kost een paar minuten zo'n pre flight check maar heeft mij al een paar keer veel elende bespaart.

Een echte aanrader dus :thumbsup:

Ik controleerde mijn heli's volledig na elke vlieg dag. Of er nu 10 vluchten gemaakt waren of eentje van 3 min. Liep elk boutje, moertje, linkje etc na. Moest bij de luchtmacht ook haha ;-)

Hoi @Joop:

leuk, dat je het foutje gezien hebt,
kan toch erg mis gaan,

@Jonkje:

dat schroefje bij de heckservo-arm bij mijn Rex,
dat was 1 keer los voor heck pitch instellen, verder nooit,
dus dat ga ik toch niet controleren naar elke vlucht,
behalve je ziet het zo maar,
zo als eerder geschreven, "het is mar zo gebeurt"

@...:
leuk zo die verhalen ,
als je avonds thuis voor de computer zit,
zo als bij de echte "koffie" , ha ha

Groet
Uwe

Des te meer reden om niet teveel te proberen ;)
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen die van iemand anders eens proberen, hoewel misschien wil je dan zelf ook iets beters :)
Minder fov is overigens wel meer "diepte". Dus elk voordeel heeft zijn nadeel. En ik moet gewoon op de centen tellen. Er moet ook nog een dak op mijn huis in Suriname :mrgreen:

En als ik verdwaal heb ik pech. Of RTH moet gewoon werken dan heb ik geluk.
Van reviews begreep ik dat het vooral "immersion" vs scherpte is en sommigen darom een voorkeur hebben voor die met oude 45 graden maargoed dat zal wel.
Mn axn had geen gps maar mn quad wel dus hopenlijk komt die inderdaad terug als dat nodig is maar als laatste redmiddel want je kan toch beter weten waar die vliegt. Handige van een multi of heli is toch wel dat je kan hoveren en zo even rond kan kijken.
Een huis in Suriname is ook erg leuk.

Inderdaad Uwe, deed me denken aan jou crash. Iets niet opgemerkt of gewoon dikke pech..

(posted with a tablet)

Tsja. Ik ga eerst gewoon vliegen binnen budget. Kan altijd nog de teleporter verkopen en wat anders zoeken mocht ik dat op termijn willen. En misschien ook niet :)

..even nog wat kijken aan de crash-heli's:

ik denk dat het een hele boel werk woord,
alles moet uit elkaar, overal een schuurtje of wat los,
zeker wat lagers, die verwisselt moeten worden,
twee servos, servohouder, een set bladen,
of ik die van de 700er ook verwissel, weet ik nog niet,
het is aan het uiteinde een 2 mm stukje weg ..
na ja en die canobys zijn ook kapot,
ik denk maar zo met lagers, assen en wat nog al 500 € voor alle 2 heli's

nu maar toch eerst een week vakantie in Duitsland (donderdag tot donderdag)
en dan maar met rust alles uit elkaar halen...

Groet
Uwe .....

hm, hat ook in crash forum gekund ...
maar ik post het alleen maar hier .

Ai, blijft toch weer een pijnlijke schade.... Het is eenmaal zo. Geniet van je vakantie en daarna zie je wel weer inderdaad.

bedankt @Sven75: !!

onderdelen in deze klasse zijn niet goedkoop
.. one-way-bearing set 90 €
.. main-blades 110 €
.. canoby 85 €
.. main-shaft 20 €

ja en wat een servo kost, weet je ook,

goed, hobby kost geld en schade ook, wat je zegd, is maar zo.

Maar toch ... tot de laatste 2 minuten prima gevlogen het weekend.

Groet
Uwe

Back