Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

echt mooi weer, maar ook hier wachten tot donderdag

@Bartvd: leuk man, dat is fun, verder zo ..

@Chow: idd heb ik bij de 250er die heck-as doorgeknipt en een nieuwe ingezet
met en nieuwe tail hub, alles zit nu spellingvrij,en hij vliegt fantastisch,
maar kijken hoe lang, en als het niet meer gaat,
komt dat complete heck van de DFC uit alu, alleen niet voor TT maar voor belt.

Verder gaan wij nog wat simmen en indoor mcpxen.

Ook de Blade is weer volledig herstelt,
nog iets wiebbel bij het optoeren
(misschien toch de rotorhead een klein minitickje gekregen)

Groet
Uwe

Oh bama,

de zon schijnt
en op mijn balkonnetje zijn het al 20 graden in de zon
geen wind, geen blaadje beweegt,

maar toch mag ik alleen met de kleinste micro-kopter
in mijn kleine woonkamer
achter gesloten gordijnen
mijn kunsten uitoefenen,

nog twee dagen
en ik mag uit mijn "barak" weer naar buiten om te vliegen

niet met plutonium,
en helaas ook niet met kerosine,
maar wel met benzine, nitro-brandstof en elektro-lipos

wat is het leven toch ingewikkeld

Uwe

En dan waren er op het forum ook nog een paar ouwe zeurkousen die zich afvroegen waarom je op een heel jaar niet gewoon even een paar dagen wat anders kan doen. Alsof dit weer zo vaak voorkomt :)

Zo 4 vluchten gemaakt, het waait hier nog best wel af en toe, met vlagen[emoji51]
Ging best goed. 2 lipotjes gehooverd en 2 lipotjes 8jes gevlogen, paar keer bijna kwijt geweest, teveel cyclic in de bocht denk ik want hij viel opzij en ik vind het lastiger om hem van links naar rechts te laten vliegen en de windvlagen zijn nog niet zo bevordelijk voor mijn vliegkunstjes.. maar à la we gaan stug door dan wordt het straks bij windstil alleen maar makkelijker.
Nu maar weer laden..

Hoe gedachtelozer je kunt hoveren des te makkelijker vlieg je heen en weer. Je hebt dan namelijk een makkelijke bailout..

bijna hooverend voor je langs vliegen, stilhangen, hooverend omdraaien, en terugkomen, aan de andere kant hetzelfde.
niet te ver bij je vandaan, dat is valkuil nr 1.. op 5 meter oid al gaan draaien. je moet goed zicht op het ding hebben.
kom je verder, kun je automatisch ook verder weg.

als je dat een tijdje doet, krijg je vanzelf handigheid, en ga je automatisch de bochten vloeiend vliegen..
als je maar geduld hebt ;-)

Zaterdag en zondag heb ik familiedingen. Ik vlieg vrijwel uitsluitend doordeweeks. Dus meestal eerst zoontje naar school brengen. Dan even uurtje vliegen en dan aan het werk.

Back