Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daarom vind ik het ook erg correct dat er brevetten bestaan. Dan heb je in ieder geval de twijfel uit de wereld geholpen of iemand wel geoefend is om te vliegen met verstand en kunde.
Daar moet je je ook weer niet teveel van voorstellen: een brevet is ook niet meer dan een papiertje dat je "de basis" (hooveren met enige controle, een beperkt beetje vliegen en een landingsaanvlucht) enigermate beheerst, en denk er goed om: dat brevet is geen enkele garantie dat iemand zijn heli ECHT beheerst.... Net zo min als dat een kersverse rijbewijshouder ook nog lang niet tot in de puntjes zijn voertuig beheerst.
Groet, Bert
Maar omdat er ineens geen instructeurs meer waren die het af konden nemen of er geen tijd was. Je snapt al dat dat voor mij einde clubverband was, het was soms zo dat ik op zaterdag of zondag zei ik ga naar huis dan kan ik nog even vliegen. Praatje pot vind ik hartstikke leuk maar wilde vliegen en tja dat deed ik dan maar meestal thuis.
Snap ik bert,
Toch ben ik blij dat sommige piloten op de club nog geen brevet hebben en alleen onder toezicht / of met kabel met instructeur mogen fladderen
En dat instructeurs de toestellen moeten keuren voordat ze een nummer krijgen en de lucht in mogen. Dat is althans bij ons zo i.v.m. regiestratie voor gemeente ivm vergunning. Maar er word wat afgeknutseld waarvan je soms denkt ... tja ..
kan..
Hoeft niet.
kan ook gewoon een clubnummer zijn.
Hoe wil je als club bewijzen dat je die ene heli gekeurd hebt? met papier.
hoe ga je dat papier vinden? door er een nummer aan te hangen.
administratief een stuk handiger.
op zo'n sticker staat doorgaans ook de club vermeld.
Wordt het ding ooit gevonden, zou iemand via die sticker zelfs de eigenaar nog terug kunnen vinden.
in theorie.
.