Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Was daar reuze gezellig op het veld. Ook goed te zien dat daar nu steeds meer helivlieger actieve zijn, iets waar ze vroegen niets van moesten hebben. Als dat zo door zet word ik misschien zelf ook wel weer lid daar, heeft zo zijn voordelen :)
Dat is mooi om te horen Freddie. Als je lid bent kom ik zeker een keer kijken. Ik ben heel erg benieuwd hoe daar de houding tegenover elkaar is ;)

Leuk inderdaad om eens in het echt kennis te maken. Ben ook heel benieuwd je Logo nog eens te zien vliegen. Heb zelf ook mooi wat kunnen oefenen. Krijg er steeds meer vertrouwen in om binnenkort echte bochten te gaan vliegen.

En inderdaad, een club heeft zijn voordelen. Stroom, koffie, beschut tegen regen en gezelligheid ;)

Inderdaad Johannes erg leuk om in het echt kennis te maken, altijd leuk een gezicht bij een naam :D Binnenkort maar eens een keer samen gaan vliegen. En wat ik gistermiddag zag van jou vliegkunsten zag er goed uit voor een beginner :thumbsup:
Ben erg benieuw hoe het helivliegen zich binnen de club gaat ontwikkelen.

#Joop ik wil eerst even de zo genaamde kat uit de boom kijken en zien hoe het daar verder gaat;)
Maar mocht ik weer lid worden ben jij de eerste die het hoort:p

Op naar volgend weekend mannen met hopelijk iets minder wind dan vanmiddag. Heb wel 5 lipo's leeg gevlogen, maar echt ontspannen rondvliegen was er niet bij:mrgreen:
Maar goed het hele spul is weer heel mee naar huis gegaan:D

mvg. Freddie

..hier helaas ook geen vlieg-activiteiten,

niet als gevolg van het weer,
maar het kwam mijn werk tussen,
ook leuk, dat brengt de centjes.

Ik hoop ook op nog een paar leuke oktober dagen voor vliegen.

Groet
Uwe

Zoals het er nu naar uitziet wordt het de komende twee weken een stuk slechter weer. Daarnaast wordt de tijd verzet. Denk dat je een MBF meeting beter in het voorjaar of zomer kunt doen. De kans op mooi weer is dan het grootst. En je kunt langer vliegen voordat het donker is. Daarnaast is BBQ'en ook fijner bij warm weer ;)

wat niet wegneemt dat we het wel alvast kunnen zetten natuurlijk ;-)
anders neem je de tijd, blijft het liggen, en wordt het alsnog een haastklus :mrgreen:

zal me benieuwen hoeveel animo er is.
niet alleen vliegend publiek, maar ook toeschouwers..
en als er niet al te gek veel vliegers zijn, misschien een paar van de "planken" erbij?

Weer een algemeen vraagje:

'hoe gaan de mensen om op een club vliegveld,
als iemand een aggregaat gebruikt,
dat soms meer geluid maakt,
als de gekeurden vliegtuigen en heli's?'

ik vlieg op Valkenburg, waar het blijkbaar wel om gaat,
voor de "omwonenden" min mogelijk geluid te maken,
dus die marges voor geluid zijn vrij laag,
maar een aggregaat is soms, ja soms verbonden met veel geluid,

hier een met 73 dB:
Swiss kraft SK 1800,
maar dat van Aldi heeft b.v. 95 db.

Groet
Uwe

Die Aldi-agregaten zijn vaak tweetakten... die moet je sowiso thuislaten, lijkt me.... Stinken, dure benzine, hoog verbruik, veel herrie.

Een Kipor is ook goedkoop, draait op euro loodvrij, stukken zuinigeren stukken stiller.

V.w.b. de herrie, scheelt het overigens al enorm als je een goed plekje kan vinden voor het ding, bijvoorbeeld tussen twee geparkeerde auto's (wat wij doen om er minder last van te hebben), het geluid kaatst dan wat meer omhoog. Maar ik weet niet of jullie veldsituatie dat toelaat....

Groet, Bert

...V.w.b. de herrie, scheelt het overigens al enorm als je een goed plekje kan vinden voor het ding, bijvoorbeeld tussen twee geparkeerde auto's (wat wij doen om er minder last van te hebben), het geluid kaatst dan wat meer omhoog. Maar ik weet niet of jullie veldsituatie dat toelaat....

Groet, Bert

Bedankt Bert,

zo zie ik dat ook,
en de gevoels-herrie van een 4-takter is (denk ik)
toch wel lager dan die van een 2-takter,

en als dat ding dan nog achter in het gras achter een auto staat,
zou het ook minder storen,

ha ha,
herinnerd me aan vakantie:
'stond de man met zijn ijskarretje aan de straat,
en 50 meter verder een zijstraat in
liep zijn knetterende aggregaat, stoorde niemand,
en met een verlengkabel had hij stroom voor zijn ijsmachine'

groetjes, Uwe

Die Aldi-agregaten zijn vaak tweetakten... die moet je sowiso thuislaten, lijkt me.... Stinken, dure benzine, hoog verbruik, veel herrie.

Groet, Bert

De mijne van de aldi is gewoon 4takt, stinkt niet, herrie valt mee, en is 2000W continu (2200W max.). Enige hij is groot en zwaar;) Maar daarintegen ook maar 189Euro nieuw

Heeft me nog nooit in de steek gelaten

ja maar ik gebruik hem ook niet om mobiel mee te nemen :-) (we hebben hier in dit gehucht nog wel eens regelmatig dat we zonder stroom zitten)

dus staat vast opgesteld voor noodzakelijke stroom en de verwarming:D

De mijne van de aldi is gewoon 4takt, stinkt niet, herrie valt mee, en is 2000W continu (2200W max.). Enige hij is groot en zwaar;) Maar daarintegen ook maar 189Euro nieuw

Heeft me nog nooit in de steek gelaten

;) ik zij "vaak"... niet "altijd"....

2000 W is ook een beetje heftig voor op het veld, en hoewel de prijs zelfs stukken lager is dan een 700W Kipor, zou persoonlijk mij dat verschil in prijs geen probleem zijn gezien het verschil in handelbaarheid...

Maar met 700 W heb je veel te weinig als back-up voor thuis...

Had niet verwacht dat er in NL nog plaatsen zouden zijn waar je een back-up generator nodig hebt, trouwens....

Groet, Bert

nou nodig is niet het juiste(hier wordt nog weleens illegaal geklust en dan raken ze nog wel eens de hoofdleiding ;-) maar nadat je een keer in de winter met -5 , 10 uur zonder hebt gezeten is het gewoon een zekerheidje en reuze handig.

Nou, inderdaad, om je CV aan de gang te houden is het reuze handig....

Groet, Bert

Dat probleem met "geen stroom op het vliegveld"
had ik vandaag niet:

De NX4 vliegt gewoon een uur met 1 lipo,
en dan moet je toch weer naar huis,
geen weer om te vliegen,
misschien weekend ???

Groet
Uwe

Na mijn werkweekend
zou het toch morgen (en overmorgen) mooi weer zijn.

Maar een leuk plekje zoeken voor vliegen,
ik heb wel veel zin in !

Groet
Uwe

Back